PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;) › Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    From: aa <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    Date: Fri, 13 Jul 2007 17:36:54 +0200

    mvoicem wrote:

    > Nie jestem grafikiem. No chyba że umiejętność odpalenia gimpa/
    > photoshopa i przeskalowania obrazka czyni mnie grafikiem. Ale to tak
    > jakby umiejętność wymiany uszczelki w kranie czyniła mnie hydraulikiem.

    Jeszcze nie. Ale juz prawie. Jak jeszcze paru wyjedzie to nawet tacy
    którzy wiedzą jak wymienić uszczelkę w kranie będą uznawani za świetnych
    hydraulików.
    Swoją drogą jeden znajomy hydraulik skarżył mi się niedawno że nie może
    znaleźć pomocnika. Ostatni jakiego miał po posłaniu po uszczelki do
    pobliskiego sklepu zamiast uszczelek do kranu przyniósł uszczelki do
    zaworków a zostawiony w piwnicy, w celu odkręcenia wody w pionie i
    sprawdzenia ewentualnych wycieków, zakręcił gaz. Przed całą operacją
    znajomy dokładnie pokazał mu o który zawór chodzi. Zawór od gazu był
    jakieś 2-3 metry dalej.

    > Pewnie że się nie nadaję, i nikt ode mnie tego nie wymaga.

    W tym przypadku wymagają.

    > No tak, troche innych poleceń się używa :), i kompilacja jądra troche
    > dłużej trwa niż chmod.

    To raczej kwestia tego co trzeba wiedzieć przed chmod a co przed
    kompilacją jądra.

    > Nijak, bo nie wybieram się. Jestem po prostu programista, który z
    > konieczności od kilku lat grzebie w komputerze.

    To jest specyficzne dla polski i w zasadzie nie spotykane na zachodzie.
    W większości państw wyżej rozwiniętych gospodarczo nikt sobie nie
    pozwala na to aby wysokoopłacany programista grzebał w kompie bo od tego
    jest niskoopłacany cieć od sprzętu. To się poprostu nie opłaca.

    > To że umiem wymienić kość RAMu, nie czyni mnie serwisanta sprzętu
    > komputerowego.

    Gdybyś miał się tym zajmować za pieniądze to czyni.

    > To że umiem skompilować jajko czy nadać jakieś uprawnienia, nie czyni
    > mnie administratorem.

    Gdybyś miał się tym zajmować za pieniądze to będziesz adminem.

    > To że umiem przeskalować obrazek, nie czyni mnie grafikiem.

    Jeśli robisz to za pieniądze to jesteś grafikiem.

    > Wg. twojego podejścia, kiedy programista dochodzi do zapytania do bazy,
    > wzywa kierownika Departamentu d/s Zapytań SQLowych, ten deleguje
    > pracowników komórek d/s warunków zapytania, d/s grupowania i d/s
    > podzapytań. :)

    Aż tak to nie :) ale w normalnej firmie programista nie rozkręca sobie
    kompa aby wymienić padniętą kartę sieciową. Tak samo jak nie ciągnie
    sobie kabli gdy ma się podłączyć do serwera.