PracaGrupypl.praca.dyskusje › punktowy system oceny w projektach

  • 1. Data: 2007-07-12 17:19:04
    Temat: punktowy system oceny w projektach
    Od: Tequila Uć <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zastanawiam się nad wprowadzeniem punktowego systemu oceny
    zaangażowania ludzi w projektach. Projekty to typowy informatyczny
    design/tworzenie nowych aplikacji. Ocena ma dać matematyczny wkład dla
    decyzji o marchewce (nagroda), jak i karze (obniżenie premii
    pracownika).
    Posiadacie jakieś doświadczenie w tym temacie, którym możecie się
    podzielić??
    Pzdr
    Tequila Uć

  • 2. Data: 2007-07-12 19:27:20
    Temat: Re: punktowy system oceny w projektach
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Tequila Uć" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Posiadacie jakieś doświadczenie w tym temacie, którym możecie się
    > podzielić??

    Posiadamy. Wprowadzenie systemu spowoduje, ze wszyscy beda mieli 120%
    planowanego oblozenia praca w najblizszym okresie sprawozdawczym.

    Nie tworz filkcji. W takim sytemie najwiecej korzystaja ci, ktorzy potrafia
    /wygospodarowac/ czas na zarabianie punktow (a nie pieniedzy dla firmy).

    To najlepszy spob na pozbycie sie najwartosciowszych pracownikow.

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & Draco - byrnenski pies pasterski
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/

  • 3. Data: 2007-07-12 20:01:12
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Najlepszy sposob aby ze wspolpracujacej grupy ludzi stworzyc n
    jednoosobowych grup. Kiedys pracowalem w firmie gdzie tak bylo. Ludzie
    szybko zorientowali sie jak nie odpowiedza na pytanie kolegi to kolega
    spadnie w rankingu a on awansuje. Powodzenia !

  • 4. Data: 2007-07-12 20:41:01
    Od: Tequila Uć <p...@p...onet.pl>

    dzięki za odzew i komentarze. dały mi one sporo do myślenia.
    faktycznie mogę uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego. niemniej
    drążąc temat i nie skreślając go od razu:
    gdyby skupić się jedynie na aspekcie jakosciowym programowania?? praca
    zorganizowana jest w taki sposób iż fragment kodu (blok) napisany
    przez jednego programistę jest inspektowany przez innego pracownika.
    tak na gorąco: ranking ilości błędów popełnianych przez programistę i
    ranking skuteczności inspekcji (zaangażowania w inspekcję, wiadomo że
    zrobiona "po lebkach" nie spełni swojego zadania) nie powinny mieć
    takich impaktów o których piszecie. Aby wyeliminować efekty anty
    zespołowe, ranking ten wcale nie musi być jawnym. wystarczy określić
    progi, których przekroczenie będzie skutkowało bonusem bądź malusem.
    Co sądzicie o takim podejściu??

    ---
    Tequila Uć

  • 5. Data: 2007-07-12 20:44:54
    Temat: [OT] Re: punktowy system oceny w projektach
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Tequila Uć" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Co sądzicie o takim podejściu??

    Sadzimy, ze firma dojrzala do uzyskania ISO i zejscia na psy.

    BP, MSPANC

    sz.

  • 6. Data: 2007-07-12 21:03:10
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Ma to wiekszy sens. Oczywiscie pod warunkiem, ze np. klasyfikacja bledow
    jest z gory narzucona i nie ma dyskusji, ze literowka w komentarzu jest
    krytyczna.
    Tak patrzac na moje doswiadczenia w tej kwestii, chyba jedynie ocena na
    podstawie jakosci pracy ma sens. Oczywiscie musisz dokladnie znac ludzi z
    ktorymi pracujesz i dawac zadania dostosowane do doswiadczenia. Bardzo latwo
    "swiezakowi" dac do zrobienia cos co nie ma prawa znac bo jest to np.
    rozwiazanie specyficzne dla firmy i zastrzezone.

    M.

  • 7. Data: 2007-07-13 11:59:57
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Tequila Uć wrote:

    > Posiadacie jakieś doświadczenie w tym temacie, którym możecie się
    > podzielić??

    Proponuje na poczatek przeczytac "Dreaming in Code". Pisze zupelnie
    powaznie.

    Jacek

  • 8. Data: 2007-07-13 15:47:03
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    On Thu, 12 Jul 2007 20:41:01 -0000, Tequila Uć wrote:
    > gdyby skupić się jedynie na aspekcie jakosciowym programowania?? praca
    > zorganizowana jest w taki sposób iż fragment kodu (blok) napisany
    > przez jednego programistę jest inspektowany przez innego pracownika.
    Słyszałem o takim podejściu, aby _wzajemnie_ dokonywać inspekcji kodu.
    Bynajmniej nie po to, aby uzyskać statystyki kto ile byków/linijkę kodu
    robi, ale aby "cenzor" miał świadomość, że niedługo sam będzie oceniany
    przez drugą osobę. W efekcie ocena nie jest zbyt surowa, kulturalnie zwraca
    się uwagę.
    Nie jest to odpowiedź na twoje pytanie, bo oceny nie mają na celu tworzenia
    rankingów, ale poprawy jakości kodu w _zespole_.
    Dodatkowa zaleta jest taka, że recenzując kod kumpla podpatruję jego patenty
    i sam się przy okazji uczę.

    Pzdr

    --
    http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
    ( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )

  • 9. Data: 2007-07-13 19:18:04
    Od: Tequila Uć <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > przez drugą osobę. W efekcie ocena nie jest zbyt surowa, kulturalnie zwraca

    a nie skutkuje to przymykaniem oka na błędy, po to żeby samemu nie być
    zbyt surowo ocenionym??
    Ja też nie chcę tworzyć statystyk dla samego ich tworzenia. Szukam po
    prostu matematycznego modelu, który będzie potem miał przełożenie na
    premię.
    "Dreaming in Code" - rozumiem że to jest książka. Jakiego autora??

  • 10. Data: 2007-07-13 19:50:37
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    http://www.dreamingincode.com/