PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo dla doktoranta

  • 1. Data: 2007-07-12 17:26:36
    Temat: Umowa o dzielo dla doktoranta
    Od: "golab24" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie, czy będąc studentem studiów doktoranckich nadal mogę korzystać
    z tak preferencynych warunków zatrudnienia na umowe o dzieło jak to ma
    miejsce w przypadku studentow studiów dziennych.
    Chodzi mi o 50% kosztów uzyskania przychodu, brak potrzeby płacenia stawek
    związanych z przyszłą emeryturą czy ubezpieczeniem.

    Marcin

  • 2. Data: 2007-07-12 17:44:07
    Temat: Re: Umowa o dzielo dla doktoranta
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f75o8a$gv5$1@news.onet.pl, *golab24* wrote:

> [...]
    > Chodzi mi o 50% kosztów uzyskania przychodu, brak potrzeby płacenia
    > stawek związanych z przyszłą emeryturą czy ubezpieczeniem.

    Umowa o dzielo - tak (przy czym 50% koszty uzyskania zaleza od dziela a nie
    od niczego innego)
    Umowa zlecenie - nie. Jak skonczysz 26 lat i nie jestes nigdzie zatrudniony
    na umowe o prace to juz normalnie sie ZUS placi.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-07-12 20:48:43
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 12 Jul 2007 19:26:36 +0200, "golab24" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Chodzi mi o 50% kosztów uzyskania przychodu, brak potrzeby płacenia stawek
    >związanych z przyszłą emeryturą czy ubezpieczeniem.

    Ba! Nawet w ogóle nie będąc studentem.

    Nb. doktorant powinien już mieć jakie takie zdolności riserczerskie
    i samemu to znaleźć.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 4. Data: 2007-07-12 22:05:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    golab24 wrote:

    > Mam pytanie, czy będąc studentem studiów doktoranckich nadal mogę korzystać
    > z tak preferencynych warunków zatrudnienia na umowe o dzieło jak to ma
    > miejsce w przypadku studentow studiów dziennych.

    Nikt nie może być zatrudniony na umowę o dzieło. "Zatrudnienie" oraz
    "umowa o dzieło" wzajemnie się wykluczają.

    > Chodzi mi o 50% kosztów uzyskania przychodu,

    Jeśli w grę wchodzą prawa autorskie - owszem. Jak każdy.

    > brak potrzeby płacenia stawek
    > związanych z przyszłą emeryturą czy ubezpieczeniem.

    O ile nie jesteś zatrudniony u osoby/firmy, dla której wykonujesz
    dzieło. Ponownie: jak każdy.

  • 5. Data: 2007-07-13 06:29:35
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 12 Lip, 22:48, Maciej Bojko <m...@g...com> wrote:

    > Ba! Nawet w ogóle nie będąc studentem.
    >
    > Nb. doktorant powinien już mieć jakie takie zdolności riserczerskie
    > i samemu to znaleźć.

    skojarzylo mi sie - "nie umiesz nic robic i nigdzie nie mozesz znalezc
    pracy? idz na nauczyciela, bedziesz tego uczyc innych".

    --

    Pozdrawiam,

    glos