PracaGrupypl.praca.dyskusje › PIT dla zakładu?

  • 1. Data: 2010-06-17 17:59:05
    Temat: PIT dla zakładu?
    Od: "Samstan" <s...@o...eu>

    W zakładzie kadry [szefowa]zażadały od pracownika udokumentowania średnej
    dochodów w rodzinie poprzez przedstawienie dokumentów podpisanych przez
    Urząd Skarbowy [sugerowany PIT rozliczeniowy rodziny]...
    Jednocześnie pracownik pisał oświadczenie o średnich dochodach w rodzinie z
    adnotacją, że za nieprawidłowe dane [kwota dochodów]mogą skutkować tym, że
    może odpowiadać karnie.
    Termin złożenia dokumentów jaki dostał -tydzień kalendarzowy.
    Czy to jakiś żart? Czy zakład aby wypłacic "wczasy pod gruszą" musi sie
    posuwać do takich absurdów? Czy zakład może [nie łamiąc prawa]żądać PITów
    rodziny? Czy tydzień czasu jaki dostał pracownik na załatwienie spraw z
    Urzędem Skarbowym to ironia czy norma?
    Jakoś śmieszą mnie [śmiech przez łzy]takie fakty i niespecjalnie mogę
    znaleść punkt odniesienia.
    Nie miałem jak sprawdzić czy w przepisach ten zakład tak ma , czy to jest
    inwencja szefowej kadr....
    Co o tym sądzicie?

    SamStan

  • 2. Data: 2010-06-17 18:14:23
    Temat: Re: PIT dla zakładu?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Samstan wrote:
> [...]
    > znaleść punkt odniesienia.
    > Nie miałem jak sprawdzić czy w przepisach ten zakład tak ma , czy to

    Ja zawsze pisałem oświadczenie, że moje wynagrodzenie objęte jest
    tajemnicą służbową i nie mogę ujawnić wysokości dochodów.

  • 3. Data: 2010-06-17 18:59:31
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    a czy przypadkiem "wczasy pod gruszą" nie pochodzą z ZFŚS?
    Czyli wewnętrznych rozporządzeń dotyczących zakładu pracy.

    najprościej pójść i się zapytać w dziale odpowiedzialnym za wypłaty,
    sprawy kadrowe itp.

  • 4. Data: 2010-06-17 20:19:54
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Ja zawsze pisałem oświadczenie, że moje wynagrodzenie objęte jest
    > tajemnicą służbową i nie mogę ujawnić wysokości dochodów.
    Ale wtedy dostajesz gruszę w minimalną. Twoje prawo.

    mp.

  • 5. Data: 2010-06-17 20:37:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Pysz wrote:

    > Ale wtedy dostajesz gruszę w minimalną. Twoje prawo.

    zgadzam sie, ale jakoś nigdy nie dostawałem minimalnej. :)
    moje ryzyko, mój zysk.
    jakbym podał ile zarabiam, ty bym sie nawet na minimalną nie załapał.

  • 6. Data: 2010-06-17 21:14:52
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Samstan" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    >dochodów w rodzinie poprzez przedstawienie dokumentów podpisanych przez
    >Urząd Skarbowy [sugerowany PIT rozliczeniowy rodziny]...

    Sądzimy o tym, że zakład chciał pracownikom pomóc. Nie każdy wie co to
    brutto, netto, niektórzy boją się cokolwiek pisać czy podpisywać z różnych
    powodów. Czyli żeby ustalić dochód najpewniej jest poprosić o kopię pita
    rocznego. Wtedy zakład ma co chciał a pracownik jest spokojny że nie skłamał
    i go zamkną :)
    To moje zdanie - ale potwierdzone dość częstą praktyką.
    Dochody pracownika (rodziny) potrzebne są do socjalnego, żeby ustalić dochód
    a co za tym idzie zróżnicować zapomogę z funduszu wg dochodu - im bogatszy
    tym mniej dostanie. Jeżeli zakład nie zróżnicuje lub nie będzie miał
    podkładki pod wypłatę to przyjdzie zus i poprosi o odprowadzenie składek A
    to spowoduje wielki krzyk wśród pracowników bo ponad 13 % a w poprzednich
    latach ponad 17% trzeba będzie dopłacić.
    Wygląda więc na to że kadry "zażadały" od pracowników PIT-em żeby wszyscy
    mieli najprościej...
    Obowiązku składania pita nie masz tak jak dokumentowania dochodów.

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2010-06-18 03:11:18
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Sądzimy o tym, że zakład chciał pracownikom pomóc.

    > Obowiązku składania pita nie masz tak jak dokumentowania dochodów.

    Niby tak. Ale pracownik przyniósł oświadczenie o dochodach wpisane z
    dokładnością do grosza i osobiście podpisane przez niego pod
    odpowiedzialnością karną. Prócz tego miał komputerowy wydruk PITa swojego
    [bez pieczątki US]...I według kadrowej to za mało aby stwierdzić te
    dane.Musi być [według niej] dokument podpisany przez US.

    SamStan

  • 8. Data: 2010-06-18 04:06:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Palik wrote:

> [...]
    > swojego [bez pieczątki US]...I według kadrowej to za mało aby stwierdzić
    > te dane.Musi być [według niej] dokument podpisany przez US.

    Niech sie kadrowa idzie bujac.

  • 9. Data: 2010-06-18 09:27:54
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > odpowiedzialnością karną. Prócz tego miał komputerowy wydruk PITa
    > swojego [bez pieczątki US]...I według kadrowej to za mało aby stwierdzić
    > te dane.Musi być [według niej] dokument podpisany przez US.

    na oko firma chce miec potwierdzenie że ktoś dorabia na boku:)

  • 10. Data: 2010-06-18 12:11:07
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 17 Cze, 19:59, "Samstan" <s...@o...eu> wrote:
> [...]
    > znaleść punkt odniesienia.
    > Nie miałem jak sprawdzić czy w przepisach ten zakład tak ma , czy to jest

    A czy czasem nie jest napisane we wniosku, że jak ktoś nie przedstawi
    to dostanie najniższą możłiwą kwotę?