PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa na samochod

  • 1. Data: 2010-06-14 20:38:22
    Temat: Umowa na samochod
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie odnosnie samochodu firmowego a konkretnie chodzi mi o
    wykorzystanie samochodu w celach prywatnych oraz koszty z tym zwiazane

    Czy sa jakies standardowe stawki za auta - np w przeliczeniu za km lub cos
    podobnego czy to widzi misie firmy??
    j/w tylko w odniesieniu do rodzaju pojazdu (pojemnosc, rok produkcji,
    leasing lub juz po itd)

    Czy wogole obciazanie pracownika za auto jest powszechne (wiem ze to pewnie
    roznie wyglada) ale pytam jak to u was wyglada oraz co mozecie za dana kwote
    zrobic - chodzi mi o ilosc km itd

    dzieki

  • 2. Data: 2010-06-15 07:44:15
    Temat: Re: Umowa na samochod
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 14.06.2010 22:38, Kris wrote:
> [...]
    > pewnie roznie wyglada) ale pytam jak to u was wyglada oraz co mozecie za
    > dana kwote zrobic - chodzi mi o ilosc km itd

    są dwa aspekty używania samochodu firmowego do celów prywatnych.
    1. ten o którym piszesz, czyli rozliczenie między Tobą a firmą.
    2. Oraz drugi, rozliczenie z fiskusem. Jeżeli używasz samochodu do celów
    prywatnych to jest to twój "dochód"(nie wiem czy dobre określenie), od
    tego dochodu trzeba naliczyć i zapłacić podatek.
    A jakie to kwoty... to ja nie wiem.

    W drugą stronę, czyli samochód prywatny używany w firmie, są jasno
    określone stawki za km w zależności od pojemności silnika.

  • 3. Data: 2010-06-15 08:30:47
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy wogole obciazanie pracownika za auto jest powszechne (wiem ze to
    > pewnie roznie wyglada) ale pytam jak to u was wyglada oraz co mozecie za
    > dana kwote zrobic - chodzi mi o ilosc km itd

    Poszukaj sobie w orzecznictwie izb skarbowych. Jako podstawa do oszacowania
    przychodu pracownika z tytułu używania samochodu służbowego jest wskazywana
    cena rynkowa, np stawka wynajmu samochodu w wypożyczalni.
    Firmy stosują praktykę polegającą na tym że pracownik ma "pakiet"
    samochodowy, np 400 zł lub 400 km na miesiąc (od tego są płacone podatki i
    zusy). Jeśli jeździ więcej to się to zazwyczaaj rozlicza jako jazdy
    służbowe, czyli kreatywna księgowość. Jest to lepsze niż nic bo mając
    jakąkowiek formę rozliczenia użytkowania prywatnego samochodów służbowych
    firma i pracownik są już jako tako chronieni przed zakusami fiskusa, bo kto
    i jak udowodni że przejechane kilometry rozkładają się inaczej.
    Chyba że wprowadzą lobbowany już od kilku lat pomysł obowiązkowego montażu
    "czarnych skrzynek" w pojazdach...
    --
    Jackare