PracaGrupypl.praca.dyskusje › List motywacyjny - podanie minimalnych oczekiwanych zarobkow

  • 1. Data: 2010-06-10 08:55:51
    Temat: List motywacyjny - podanie minimalnych oczekiwanych zarobkow
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Byc moze bede musial sie rozejrzec za nowa praca, moj obecny zawod to
    programista. Czy list motywacyjny to dalej wymog? Czy dopuszczalne jest
    podanie w nim minimalnego wynagrodzenia ktore mnie interesuje?

  • 2. Data: 2010-06-10 10:14:18
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Stefan pisze:
    > Czy dopuszczalne jest
    > podanie w nim minimalnego wynagrodzenia ktore mnie interesuje?

    Zakazu nie ma ;).

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 3. Data: 2010-06-10 15:35:25
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    Stefan pisze:
    > Byc moze bede musial sie rozejrzec za nowa praca, moj obecny zawod to
    > programista. Czy list motywacyjny to dalej wymog? Czy dopuszczalne jest
    > podanie w nim minimalnego wynagrodzenia ktore mnie interesuje?

    Proponuję podawać dopiero wtedy, kiedy potencjalny pracodawca zgłosi
    swoje zainteresowanie twoją ofertą Jak przyjdzie mnóstwo takich
    odpowiedzi, to wtedy można wyrażać życzenia na temat zarobków. Wcześniej
    to może być ryzykowne, jeśli nie trafisz w ich wyobrażenia i oczekiwania.

    W. Bicz

  • 4. Data: 2010-06-10 15:42:36
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiedzi, to wtedy można wyrażać życzenia na temat zarobków. Wcześniej
    > to może być ryzykowne, jeśli nie trafisz w ich wyobrażenia i

    Dlaczego ryzykowne? Po prostu wzajemnie nie trafią w swoje wyobrażenia i
    oczekiwania.

    e.

  • 5. Data: 2010-06-10 15:43:04
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    On 10 Cze, 10:55, Stefan <s...@c...wp.pl> wrote:
    > Byc moze bede musial sie rozejrzec za nowa praca, moj obecny zawod to
    > programista. Czy list motywacyjny to dalej wymog? Czy dopuszczalne jest
    > podanie w nim minimalnego wynagrodzenia ktore mnie interesuje?

    Pewnie ze mozna. Z tym ze nie powinno podawac sie minimalnego na
    jakie
    sie zgodzisz, tylko takie jakie chcesz + 20%. Mozna podac tez inne
    warunki.

  • 6. Data: 2010-06-10 16:26:16
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    entroper pisze:
> [...]
    > oczekiwania.
    >
    > Dlaczego ryzykowne? Po prostu wzajemnie nie trafią w swoje wyobrażenia i

    Oferta pracy jest niczym innym, jak próbą zainteresowania potencjalnego
    pracodawcy swoją osobą. Odpowiada innym ofertom typu handlowego. Zwykły
    rozsądek nakazuje najpierw zainteresować sobą potencjalnego pracodawcę,
    a potem zabrać się za negocjacje dotyczące ceny (zarobku). Sytuacja jest
    inna, kiedy można się spodziewać wielkiego zainteresowania. Wtedy warto
    jest takie coś zrobić, bo eliminuje się od razu tych zainteresowanych,
    którzy nie spełniają warunków.

    Czy tak jest w tym przypadku - nie wiem. Programistów jest mnóstwo,
    tylko niektórzy są poszukiwani, inni muszą się zadowolić tym, co zechcą
    im zaoferować wybredni pracodawcy. Oceniam, że w tym względzie jest
    coraz gorzej dla poszukujących pracy w tym zawodzie, a moi dość dobrze
    zorientowanie informatorzy ostatnio mi donoszą, że należy się spodziewać
    wkrótce pogorszenia sytuacji, bo wiele polskich (ale nie tylko) firm
    software'owych zdaje się dość "cienko śpiewa". Dodam, że nie jestem
    związany z tą branżą.

    W. Bicz

  • 7. Data: 2010-06-10 17:28:06
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]
    > rozsądek nakazuje najpierw zainteresować sobą potencjalnego pracodawcę,
    > a potem zabrać się za negocjacje dotyczące ceny (zarobku).

    a nie można zrobić tego jednocześnie, tak jak to jest w innych "ofertach
    typu handlowego", tzn od razu znana jest cena oraz "parametry" (na
    papierze tylko wprawdzie, ale kupując coś materialnego też często tak
    jest)? Nie bardzo rozumiem, czemu niby rozsądek miałby nakazywać jakieś
    podchody, które w polskiej praktyce (rekrutacji specjalistów) służą
    wyłącznie zbiciu ceny przez pracodawcę i które kończą się zwykle w kwaśnej
    atmosferze poważnego nieporozumienia :)

    Oczywiście zakładamy, że kandydat wie, co robi (tzn, jest dobry, rzucił
    realną cenę za swoje umiejętności i rzeczywiście absolutnie wyklucza pracę
    za mniej bo np. nie jest bezrobotny). Ale to tak samo jak z "innymi
    ofertami typu handlowego".

    BTW, całego problemu by nie było, gdyby pracodawca podał widełki, prawda?.

    e.

  • 8. Data: 2010-06-10 18:43:09
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    entroper pisze:
> [...]
    > ofertami typu handlowego".
    >
    > BTW, całego problemu by nie było, gdyby pracodawca podał widełki, prawda?.

    Można różnie, proponuję spróbować i zobaczyć, co z tego wyniknie.

    Ceny towarów w sklepie to jednak co innego, a podawanie widełek ma sens
    w przypadku prac standardowych. Jakość pracy specjalistów i ich
    przydatność dla firmy może się bardzo różnić, ich gotowość
    zaakceptowania różnych ofert też, a na dodatek może to robić złe
    wrażenie na ludziach, którzy już w firmie pracują. Dlatego w wielu
    krajach nie ma takiego zwyczaju, m.in. w Polsce, w Niemczech.

    Ja bym w pierwszym liście nie podawał żadnych cen, tak jak nie robię
    tego oferując niestandardowe usługi swojej firmy. To się opłaca dopiero
    po nawiązaniu kontaktu i zorientowaniu się, że druga strona jest
    wystarczająco zainteresowana, żeby rozważyć moją ofertę.

    W. Bicz

  • 9. Data: 2010-06-10 20:19:39
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Można różnie, proponuję spróbować i zobaczyć, co z tego wyniknie.

    Próbowałem i polecam - wbrew pozorom ani nic złego się nie dzieje ani nie
    jest to uważane za jakiś nietakt, raczej panuje obopólne zrozumienie.
    Oczywiście, nie zaczynam bezczelnie od wywalenia motywacji finansowej na
    pierwszy plan, ale jest to wyraźnie zaznaczone. Zasadą jest, że konkretny
    sondaż mam przeprowadzony zawsze _przed_ wybraniem się gdziekolwiek.

> [...]
    > zaakceptowania różnych ofert też, a na dodatek może to robić złe
    > wrażenie na ludziach, którzy już w firmie pracują.

    Pozostanę przy opinii, że (przynajmniej w Polsce) wszystko sprowadza się
    tylko i wyłącznie do różnych manipulacji mających na celu zbicie ceny (lub
    jej wygórowanie, gdy oferujesz "niestandardowe usługi"). Spokojnie
    przeczytaj sam siebie, potwierdzasz to w całej rozciągłości :)

    e.

  • 10. Data: 2010-06-15 06:40:16
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 10.06.2010 10:55, Stefan pisze:
    > Czy dopuszczalne jest
    > podanie w nim minimalnego wynagrodzenia ktore mnie interesuje?

    Możesz podać, tylko po co?
    Skoro pracodawca w ogłoszeniu nie podaje stawki jaką jest
    gotów zapłacic, to znaczy, że taka informacja - o Twoich
    oczekiwaniach finansowych - na tym etapie rekrutacji go
    nie interesuje.

    Pozdrawiam,
    Wojtek