PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    From: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Date: 26 Dec 2002 03:10:48 GMT
    Sender: Adam Plaszczyca <t...@o...waw.pdi.net>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:

    > No i co z tego. To bylo 150 lat temy. W stanach mielismy tez niewolnictwo.
    > Zaden argument. Swiat poszedl do przodu i ludzie razem z nim. Skupmy sie
    > na terazniejszosci. W tej chwili tak sie nie da. Sam zauwazyles - historia
    > w srediowieczu bylo jeszcze prosciej.

    No to sie zkupiam i zauważam, że brak socjalnych obciążeń powoduje, że
    chęć do pracy powoduje, że człowiek się bogaci, a niechęć, że biednieje.
    IMHO jest to sprawiedliwe.

    > Nie znalazlem odnosnika do gwiazdki. Rozumiem, ze ty sie lapiesz. Ciekae
    > czy ja tez:) A ja myslalem, ze w Stanach to demokracje maja, a jakos sobie
    > radza, nawet sa najwieksza potego na swiecie, czego nie mozna o zadnej
    > monarchii powiedziec. Tak BTW kogo proponujesz na krola?

    Zapomniałem dać odnośnika - a to cytat z Platona.
    A w Stanach JESZCZE sobie radzą. I jeszcze jakieś 4-5 pokoleń przeleci.
    I potem będzie to samo co w Niemczech - socjal zje przychody.

    > Bez komentarza.
    Chcesz dokładac do nierobów - rób to. Ale nie każ innym.

    > Znaczy, ze mozna wymyslec kazda bzdure, a jak ktos ci zarzuci, ze to
    > utopia, to mu zacytujesz ten tekst. Rzeczywisci bardzo mertytoryczny
    > argument. No dobra zrobmy tak podatki 98 procent i bedzie cacy - utopia?
    > No przeciez... statki itd.

    Nie, empiria pokazuje, że takie systemy się nie sprawdzają. Empiria
    pokazuje również, że zmniejszenie podatków powoduje zmniejszenie
    bezrobocia. Ogólnie - im mniej państwo sie wtrąca w działalnośc
    obywateli tym obywatelom lepiej się powodzi.

    > A czy my nie rozmawialismy przypadkiem o tym, ze za bledy popelnione przez
    > rodzicow w procesie wychowania cierpia dzieci?

    Twierdziłeś, że 'tak jest zawsze'. Nie n ie jest zawsze.

    > A jednak jestes przekonany, ze ich nie popelnisz. Ja jestem przekonany, ze
    > popelnie cale mnostwo. Jak kazdy. Mam tylko nadzieje, ze nie beda to
    > powazne bledy.

    NIe popełnię błedów, czyli moje działania przyniosą zamierzony skutek.

    > Tzn myslales - "czesciowo sie z nimi zgadzam, ale co mnie ich zdanie
    > obchodzi? Doprawdy ciekawe. Nie udowodnie ci bo wiele razy pisalem, ze
    > swiat jest szary a nie czarnobialy. Ty zdajesz sie tego nie dostrzegac.

    Właśnie sam tego nie dostrzegłeś - albo czarne, albo białe. Jeśli nei
    zgadzam się z białym, to myślę, że czerne. Otóż nie. MYślę, że szare.

    > No to doskonale. Chce mieszkac w kraju, gdzie wszystkie bogactwa naturalne
    > naleza do krola i pd jego widzimise zalezy co z nimi zrobi. Rzeczywiscie
    > do bani ta demokracja. A co bedzie jak krol bedzie glupi, zachlanny, albo
    > przegra zloza w karty?

    A tyo masz pecha. A co będzie, jak d...kracja wymyśli, że to, co
    przynosiło Ci dovchód jest nielegalne?

    > No wlasnie u nas za to nie bija i nie skazuja na wiezienie albo jeszcze
    > gorzej.

    No i? Za to u nas skazuja za obrone własnego domu.

    > Jesli chodzi o stopien poszanowania praw czlowieka moim zdaniem jest
    > lepiej.

    Praw człowieka europejskiego. Właśnie złapałeś się.
    Większośc europejczyków nie może zrozumieć, że to inna kultura - inne
    cele, inne metody. I co więcej - inaczej pojmowane szczęście.
    Obraz państw muzułamańskich budujemy na podstawie ludzi, którzy
    wyemigrowali ze swoich krajów. To tak samo, jak Niemcy na podstawie
    emigracji z Polski utworzyli obraz przeciętnego Polaka - pijaka i
    złodzieja. Zdziwiłbyś się, gdyby dziewczyna pytana, czy chciałaby
    mieszakć w Europie odpowie, że nie, bo nie będzie mogła urodzić tylu
    dzieci, ile chce.
    Inne cele - i dlatego pojęcie 'szczęście' jest inne. Co innego potrzebne
    jest do życia Tobie, co innego muzułmance. Niestety, większośc ludzi,
    tak jak Ty, chciałaby na siłę 'uszczęśliwić' 'ciemiężone' kobiety
    islamskie. Przypomina to bardzo 'uszczęśliwianie' ustrojem równości
    społecznej.

    > pogodz, albo dalej sobie narzekaj. Wpadnij na jakis konstruktywny pomysl,
    > mozliwy do realizacj (tylko nie ten o ktorym dyskutujemy w innych
    > punktach) to pogadamy. Jesli chcesz wprowadzac u nas monarchie, bo
    > demokracja jest zla to sie tylko osmieszasz.

    Wpadłem - demokracja IQ. No ale głupole nie zgodza się.

    --