PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
  • Data: 2002-12-27 10:06:52
    Temat: Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wyobrażam sobie, aby do zakupu np. kompilatora, czy środowiska
    > programistycznego, czy np. serwera bazodanowego miał nakłaniać mnie ktoś,
    > kto nie ma dogłębnej wiedzy w tym zakresie. Są produkty adresowane do
    > specjalistów i skutecznie sprzedawać mogą je tylko specjaliści z danej
    > dziedziny. I nie jest ważne, czy są specjalistami z wykształcenia, czy z
    > douczenia.

    Łatwiej będzie, jak rozdzielisz dwie sprawy: prezentacja produktu
    (lepiej, żeby jej nie robił lajkonik, jesteśmy zgodni) i sprzedaż
    produktu, czyli akcept osby decyzyjnej - bardzo często ta osoba nie ma
    pojęcia, co kupuje, a korzysta z opinii "technicznego" - jedyna wiedza,
    jaką nabyła o produkcie w trakcie negocjacji, to ta, że wódka była
    smaczna i zdrowa. Techniczny został zaś zapytany, czy produkt "X" jest
    odpowiedni, z komentarzem "bo on jest dobry, panie inzynieże, prawda?" I
    co, pan inżynier powie o produkcie śwatowej klasy, że to badziew?
    Do sprzedaży np. aplikacji na Oracle'u, albo SAPa czy Exacta wystarczy
    lista referencyjna - tak na prawdę ona decyduje o kupnie, a nie to, co
    program może i jakie ma wodotryski.
    Są produkty, które można sprzedać, nie mając pojęcia jak działają np.
    telewizor Sony. Osobie nietechnicznej można powiedzieć, że firma oferuje
    jako jedyna naświecie rozwiązanie z filtrem konwergencyjnym, a montaż
    odbywa się w hali o kontrolowanym ciśnieniu barycznym, co zapewnia
    powtarzalność i niezawodność na poziomie jak jeden do trzynastu
    miliardów, dlatego może odbierać więcej kanałów, niż inne telewizory, a
    konkurencja będzie to miała dopiero za trzy lata.
    Wielu sprzedawców przekazuje klientowi informacje, które są sprzeczne z
    prawami fizyki, niezgodne z dokumentacją i stanem faktycznym - często
    zabarwione tzw. VooDoo.

    Pzdr: Dogbert