PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
  • Data: 2002-12-26 08:40:54
    Temat: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Od: Shrek <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > No to sie zkupiam i zauważam, że brak socjalnych obciążeń powoduje,
    > że chęć do pracy powoduje, że człowiek się bogaci, a niechęć, że
    > biednieje. IMHO jest to sprawiedliwe.

    No i masz racje. Nie pierwszy raz to w dyskusji z toba pisze. Chodzi o to,
    zeby miec racje i pomysl jak to zrealizowac. Twoje proste recepty maja to
    do siebie, ze po ich realizacji kamien na kamieniu nie zostanie.

    > Zapomniałem dać odnośnika - a to cytat z Platona.
    > A w Stanach JESZCZE sobie radzą. I jeszcze jakieś 4-5 pokoleń
    > przeleci. I potem będzie to samo co w Niemczech - socjal zje
    > przychody.

    Ty za to chcesz zrobic cos, co rozpieprzy ten kraj w dwa lata.

    > Chcesz dokładac do nierobów - rób to. Ale nie każ innym.

    Nie chcem, ale niestety muszem. I mysle jak to logicznie rozwiazac. Ty
    masz sposob.

    > Nie, empiria pokazuje, że takie systemy się nie sprawdzają.

    Aha. Czyli tekst o 98% procentowych podatkach wzioles na powaznie. Nie
    zauwazyles ironni.

    > Empiria
    > pokazuje również, że zmniejszenie podatków powoduje zmniejszenie
    > bezrobocia. Ogólnie - im mniej państwo sie wtrąca w działalnośc
    > obywateli tym obywatelom lepiej się powodzi.

    I znow ogolnie sie z toba zgadzam. I co z tego, skoro ja chce dyskutowac
    (to sie rowniez wiaze moim zdaniem z ewolucia pogladow), a ty masz jeden i
    powtarzasz go w kolko. Ze nie hjest to takie oczywiste mowi na przyklad
    panstw skandynawskich - zeby nie bylo watpliwosci - ja nie chce tego
    przykladu nasladowac, ale nie ignoruje niewygodnych faktow.

    > Twierdziłeś, że 'tak jest zawsze'. Nie n ie jest zawsze.

    Twierdzilem, ze zawsze w kontekscie o ktorym rozmawialismy - tj wychowaniu
    dzieci. Nie zmieniaj moich slow.

    > NIe popełnię błedów, czyli moje działania przyniosą zamierzony
    > skutek.

    Nie, bo kilka, a nawet kilkanascie bledoww w procesie wychowania nie
    przekresla faktu, ze mozna dzieci wykonac dobrze. To, ze cos dziala nie
    znaczy, ze przy jego wykonaniu nie popelniono bledow - prawdopodobnie je
    naprawiono.

    > Właśnie sam tego nie dostrzegłeś - albo czarne, albo białe. Jeśli nei
    > zgadzam się z białym, to myślę, że czerne. Otóż nie. MYślę, że szare.

    Bardzo sie ciesze. Juz widzisz, ze to jest szare, ale dalej zdanie innych
    cie nie obchodzi. Ale sa juz postepy:)

    > A tyo masz pecha. A co będzie, jak d...kracja wymyśli, że to, co
    > przynosiło Ci dovchód jest nielegalne?

    A konkretnie? i nie odpowiedziales na pytanie.

    > No i? Za to u nas skazuja za obrone własnego domu.

    Ostatnio jakby uznaja winnym i odstepuja od wymierzenia kary. Ja nie
    pisalem, ze my jestesmy bez wad. Po prostu icgh zwyczaje znacznie mniej mi
    odpowiadaja.

    > Praw człowieka europejskiego. Właśnie złapałeś się.
    > Większośc europejczyków nie może zrozumieć, że to inna kultura - inne
    > cele, inne metody. I co więcej - inaczej pojmowane szczęście.
    > Obraz państw muzułamańskich budujemy na podstawie ludzi, którzy
    > wyemigrowali ze swoich krajów. To tak samo, jak Niemcy na podstawie
    > emigracji z Polski utworzyli obraz przeciętnego Polaka - pijaka i
    > złodzieja. Zdziwiłbyś się, gdyby dziewczyna pytana, czy chciałaby
    > mieszakć w Europie odpowie, że nie, bo nie będzie mogła urodzić tylu
    > dzieci, ile chce.

    Czemu sie zlapalem? Czy ja gdzies napisalem, ze jest inaczej. Prosilem o
    przyklady panstw uznawanych za cywilizowane. Ty podales przyklad z
    zupelnie innego kregu kulturowego, jako przyklad do nasladowania u nas. To
    ty sie zlapales. To, ze panuje u nich taki a nie inny system polityczny,
    ekonomiczny i spoleczny wynika z innosci ich kultury. Co do dziewczyny, to
    pewnie nie wyobraza sobie, zeby inaczej zyc. Pozwol, ze ja zostane przy
    swoich pogladach na ten temat i jakby moja zona (nie mam) puscila sie z
    innym to bedzie to nasza prywatna sprawa i panstwu oraz prawu nic do tego.
    Ok?

    > Inne cele - i dlatego pojęcie 'szczęście' jest inne. Co innego
    > potrzebne jest do życia Tobie, co innego muzułmance. Niestety,
    > większośc ludzi, tak jak Ty, chciałaby na siłę 'uszczęśliwić'
    > 'ciemiężone' kobiety islamskie. Przypomina to bardzo
    > 'uszczęśliwianie' ustrojem równości społecznej.

    Nikogo nie zamierzam na sile uszczesliwiac. Mam na ten temat swoje poglady
    i tyle. Nie zamierzam tego popierac. W wielu krajach islamskich panuja
    jeszcze dziwniejsze obyczaje. Np za cudzoluztwo sie kamieniuje - Jesli
    jestes przeciwko temu to jest uszczesliwianie na sile?

    > Wpadłem - demokracja IQ. No ale głupole nie zgodza się.

    Juz dyskutowalismy. Nie odpisales. Dodam jeszcze jedno pytanie. Skad u
    ciebie przekonanie, ze jesli ktos ma wysokie IQ to bedzie dozyl do rozwoju
    kraju i spoleczenstwa, a nie do osiagniecia wlasnych korzysci? Po reszte
    watpliwosci zapraszam do posta, w ktorym twoj system krytykowalem.

    Pozdr. Shrek.