PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oprogramowanie

  • 51. Data: 2005-05-13 19:28:06
    Temat: Re: Oprogramowanie
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Fri, 13 May 2005 14:07:52 +0000 (UTC), Artur R. Czechowski wrote:

    > PS. Jak na razie to nie zamierzam przyczynić się do ratyfikacji konstytucji
    > UE. Właśnie przez patenty.

    Co ma piernik?

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    dratchell - A slovenly, lazy woman

  • 52. Data: 2005-05-14 06:50:18
    Od: "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com>

    Użytkownik "czarny" <m...@f...art.plum> napisał w wiadomości
    > Zbyszek Tuźnik napisał(a):
    >
    > A jeśli takie - przez niewiedzę stron(y) - tam się

    Nie tylko przez niewiedzę. Prosty przykład: w poprzednim Kodeksie Pracy
    miałeś zapis że gdy zostanie zawarta trzecia kolejna umowa o pracę na czas
    określony, to pomimo że została ona świadomie podpisana przez obie strony
    jest z mocy prawa nieważna, zapisy w niej zawarte są z mocy prawa nieważne,
    a ona sama staje się z mocy prawa umową na czas nieokreślony.

    > Jaka niewiedze? Umowe trzeba przeczytac przez zaakceptowaniem.
    > Nikt cie nie zmusze, nie akceptujesz, wciskasz Anuluj. Proste.

    Ten zapis świadczy o nieznajomości prawa przez Ciebie.

    > Ale licentacja jest po to, aby przestrzegac jej postanowien.

    Tylko że licencja jest to umową cywilno-prawną pomiędzy licencjodawcą a
    licencjobiorcą. W przypadku jej nieprzestrzegania (np. kupiłeś system
    operacyjny na jeden PC do domu a zainstalowałeś go na dwóch), strona
    pokrzywdzona może wnieść tylko sprawę cywilną do Sądu Wydział Cywilny i
    tylko o odszkodowanie z tego tytułu i pod warunkiem że udowodni przed Sądem
    że nieprzestrzegałeś tej licencji. Przed Sądem Cywilnym z zasady występuje
    się z tzw. kontrpozwem, czyli z pozwem na drugą stronę o nękanie, narażanie
    na koszty i straty moralne. Oznacza to że jeżeli nie udowodnią Ci przed
    Sądem że nieprzestrzegałeś tej licencji to z kontrpozwu dostaniesz wysokie
    odszkodowanie.

    Wiesiek

  • 53. Data: 2005-05-14 06:59:25
    Od: "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com>

    > Zbyszek Tuźnik napisał(a):
    >
    > Sory, ale dialog schodzi z pierwotnego toru.
    > My tu o licencjonowaniu softu, wiec trzymajmy sie konkretów:
    > gdzie w licencjach sa postanowienia niezgodne z obowiazujacym w Polsce
    > prawem? Z ciekawosci pytam, bo moze sa.

    Np. Kupujesz legalnie program w sklepie, masz na to fakture VAT. Czytasz
    licencję a w niej że "program nie jest sprzedawany tylko licencjonowany". Co
    z tego wynika: ano że nie jesteś właścicielem programu choć go kupiłeś, nie
    jesteś właścicielem licencji bo jej nie kupileś.

    Wiesiek

  • 54. Data: 2005-05-14 08:27:19
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    czarny napisał(a):

    > Sory, ale dialog schodzi z pierwotnego toru.
    > My tu o licencjonowaniu softu, wiec trzymajmy sie konkretów:

    Gdybyś się był. trzymał konkretów w <d624rl$cjh$2@nemesis.news.tpi.pl>
    to bym się nie odzywał. A ponieważ nieco cię zapał oratorski poniósł to
    postanowiłem to wyprostować. Gwoli korzyści wszystkich obecnych i
    przyszłych pokoleń.

    > gdzie w licencjach sa postanowienia niezgodne z obowiazujacym w Polsce
    > prawem? Z ciekawosci pytam, bo moze sa.

    A nie wiem. W tych, których trud przeczytania sobie zadałem, nic takiego
    nie dostrzegłem. No ale ja to używam albo freeware, albo legalnie
    kupionych od polskich przedstawicieli.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 55. Data: 2005-05-14 08:29:58
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    czarny napisał(a):

> [...]

    Gdybyś się był trzymał konkretów w <d624rl$cjh$2@nemesis.news.tpi.pl> to
    bym się nie odzywał. A ponieważ nieco cię zapał oratorski poniósł -
    zobowiązanie do wyskakiwania z okna - to postanowiłem to wyprostować.

  • 56. Data: 2005-05-14 08:33:22
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Wiesław Wronowicz napisał(a):

    > Nie tylko przez niewiedzę.

    Oczywiście, powinienem napisać "np. przez niewiedzę" bo liczba powodów
    dla których w dowolnej umowie mogą pojawić się zapisy niezgodne z prawem
    jest olbrzymia - jeśli nie nieskończona. :)

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 57. Data: 2005-05-14 10:05:14
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

> [...]

    > z tego wynika: ano że nie jesteś właścicielem programu choć go kupiłeś, nie
    > jesteś właścicielem licencji bo jej nie kupileś.

    I co, i to jest niezgodne z prawem?

    --
    czarny
    [:: odpowiadasz- usun 'um' z adresu ::::]

  • 58. Data: 2005-05-14 10:10:46
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):

    > A nie wiem. W tych, których trud przeczytania sobie zadałem, nic takiego
    > nie dostrzegłem. No ale ja to używam albo freeware, albo legalnie
    > kupionych od polskich przedstawicieli.

    Dlatego uwazam, ze czas zakonczyc ten postronny watek, soro nie ma
    czegos takiego w licencjach.
    Troche sie rozpedzilem z tym skakaniem, to bylo podane tylko w celach
    uzmyslawiajacych i dobrze, bo juz wiemy, ze pewne rzeczy nie beda
    wiazace w swietle prawa.
    Ale w licencjach na szczescie (albo i nieszczescie) nie ma takich
    zapisow, przynajmniej tych powszechnych programow.

    Wszystkie te posty prowadza (albo i nie) do jednej konkretnej odpowiedzi
    na pytanie postawione w pierwszym poscie: soft trzeba kupowac i tyle.

  • 59. Data: 2005-05-14 10:15:35
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    czarny napisał(a):

    > Wszystkie te posty prowadza (albo i nie) do jednej konkretnej odpowiedzi
    > na pytanie postawione w pierwszym poscie: soft trzeba kupowac i tyle.

    Niekoniecznie, może być freeware. :) Ale o tym już było.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 60. Data: 2005-05-14 14:09:23
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Bartek write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of czw, 12 maj 2005 at 17:21 GMT

    >Na stronie BSA jesr link do GASPa. rejestrujesz sie i mozesz bawic sie nim
    >(o ile dobrze pamietam (wiadomosci z przed 1.5 roku) mozna skanowac do 20
    >komputerow).

    To ja się podepnę tutaj: czy ktoś wie jak reaguje BSA na przypadki w stylu:

    * nieobsługiwany przez GASPa system operacyjny (niech to będzie chociażby
    głupi Linux, nie mówiąc już o jakimś bardziej fikuśnym - QNX albo Reliant
    Unix)?
    * szyfrowane dyski/partycje/hasła na bios - generalnie zestaw zabezpieczeń
    uniemożliwiających przeprowadzenie skanu. Uprzejmie proszą
    o rozszyfrowanie/odblokowanie, grożąc... no właśnie, czym?
    * postawę rejtanową połączoną z 'a co mi zagwrantuje że pan audytor podczas
    skanu nie ukradnie Bardzo Ważnych Danych które mam, o tutaj, na tym
    komputerze'?

    Pytam z czystej ciekawości, jeżeli ktoś widział jedną z powyższych sytuacji "na
    żywo" to chętnie opowieści wysłucham.

    Pozdrawiam,

    KT
    --