PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oprogramowanie

  • 1. Data: 2005-05-11 16:52:41
    Temat: Oprogramowanie
    Od: Mephisto <b...@v...pl>

    Mam pytanko zalozylem dzialanosc gospodarcza i mam kompa na firmie
    interesuje mnie kto moze mi sprawdzic legalnosc oprogramowania na tym
    kompie jaka "firma" jezeli ktos wie niech odpisze OKI dzieki!!!!

  • 2. Data: 2005-05-11 20:16:13
    Temat: Re: Oprogramowanie
    Od: "To Pisal Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    faktury na oprogramowanie?
    i dokladnie przeczytane licencje od oprogramowania na które nie masz faktur,
    czy do uzytku komercyjnego jest bezplatne, ile dni uzywasz itd

  • 3. Data: 2005-05-11 20:33:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 11 May 2005 18:52:41 +0200, Mephisto
    <b...@v...pl> zakodował:

    >kompie jaka "firma" jezeli ktos wie niech odpisze OKI dzieki!!!!

    Pracownika to nie obchodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-05-11 21:33:52
    Od: "taoo" <f...@w...pl>

    z tego co wiem (pamietam)(powiedzmy z doswiadczenia) to skarbówka moze
    zlecic kontrole która wykonuje specjalnie powolana komórka z policji.
    podejrzewam, ze takie zlecenie moze do policji wyslac nie tylko skarbówka -
    ale nie chce tu wymyslac wiec podaje tylko sprawdzony fakt.
    --
    taoo
    http://taoo.boo.pl/

  • 5. Data: 2005-05-11 21:43:04
    Od: "Jackare" <j...@i...bez.spamu..pl>

    Legalnosc sprawdza BSA. Wchodzi z policja i kaza odejsc od komputerów. W
    razie nielegalnego softu - rekwizycja sprzetu + kary finansowe bodajze od 15
    tys w gore za nielegalna licencje + koniecznosc zakupienia na uzywane
    oprogramowanie legalnych licencji.
    Przychodza bardzo szybko i bardzo chetnie "za podszeptem" np konkurencji- to
    dla nich czysta kasa.
    --
    Jackare
    Bytom

    Uzytkownik "Mephisto" <b...@v...pl> napisal w wiadomosci

  • 6. Data: 2005-05-12 05:47:53
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Mephisto napisał(a):

    > Mam pytanko zalozylem dzialanosc gospodarcza i mam kompa na firmie
    > interesuje mnie kto moze mi sprawdzic legalnosc oprogramowania na tym
    > kompie jaka "firma" jezeli ktos wie niech odpisze OKI dzieki!!!!

    zazwyczaj Business Software Aliance z siedziba (w Polsce )w Wa-wie.
    Wpadają z policją. BSA zrzesza najwiekszych producentow
    softu: M$, Corel, Borland, AutoDesk, Adobe i innych. Ale wiadomo, ze
    n a c i s k kladzie sie na soft M$ glownie...
    Z polskich producentow zreszony jest producent Mks-vir.

    Trzeba miec fakture zakupu softu. To podstawa. I wypadaloby miec jeszcze
    krazek i licencje (to dla produktor M$).
    Kary sa dotkliwe. Przy małym naruszeniu zazwyczaj wystarcza dogadanie
    sie i kara pieniazka + konfiskata kompa i softu. Przy wiekszych
    przekretach... brrr, szkoda gadac. A jaki obciach przy tym.

    --
    czarny
    [:: odpowiadasz- usun 'um' z adresu ::::]

  • 7. Data: 2005-05-12 06:20:12
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

> [...]
    > interesuje mnie kto moze mi sprawdzic legalnosc oprogramowania na tym
    > kompie jaka "firma" jezeli ktos wie niech odpisze OKI dzieki!!!!

    Bil Gates zrobi to zdalnie ze swojego Notebooka .... i juz masz pozamiatane

  • 8. Data: 2005-05-12 07:30:38
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Mariusz napisał(a):

    > Bil Gates zrobi to zdalnie ze swojego Notebooka .... i juz masz pozamiatane

    tak, oczywiscie, i na pewno podglada zycie usera przez jego monitor ;D

  • 9. Data: 2005-05-12 11:39:03
    Od: " Glam" <g...@g...pl>

    > zazwyczaj Business Software Aliance z siedziba (w Polsce )w Wa-wie.
    > Wpadają z policją.

    A co jesli firma miesci sie w domowym zaciszu? Bo jest przeciez taka
    mozliwosc. To chyba troche komplikuje sprawe. Przeciez mozna nie otworzyc
    drzwi, moze nie byc mnie w domu itp. Musza miec jakis nakaz?

    Pozdrawaim
    Glam

  • 10. Data: 2005-05-12 12:11:36
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Glam napisał(a):

    > A co jesli firma miesci sie w domowym zaciszu? Bo jest przeciez taka
    > mozliwosc. To chyba troche komplikuje sprawe. Przeciez mozna nie otworzyc
    > drzwi, moze nie byc mnie w domu itp. Musza miec jakis nakaz?

    Ale przeciez firma jest zarejestrowana, figuruje w ewidencji, żyje,
    rajt? Wiec potencjalnie jest wystawiona na strzal.

    Inna sprawa to taka, ze ma jeden czy dwa kompy... kto by sobie zawraqcal
    glowe, kto by za nia szperal. Chyba, ze ktos da cynk, ze firma taka i
    taka, cos kreci z oprogramowaniem...

    Prywatnie do domu ci nie wejda, chyba ze maja nakaz. A nakaz=niezbite
    dowody, lub solidne podejrzenie, bo zaden prokurator nie bedzie
    nadstawial swego karku za czyjes "widzimisie". Proste.

    Ale w przypadku firmy zawsze moga wejsc, np. US na kontrol, a przy okazji...
    A jesli miejscem dzialanosci firmy jest mieszkanie, to wchodza jak do
    biura.

    Enylej: legalnosc uzywanych programow to sprawa kazdego z nas: albo sie
    nie spi spokojnie albo sie spi i ma sie wszystko w nosie.
    W przypadku malych firm raczej szanse wpadki sa male, ale rosna w miare
    rozrastania sie firmy oraz w miare dzialania wrednej konkurencji.
    I tu uwaga, bo to wcale nie jest zasada: mozna wpasc w sposob
    "posredni", bo:
    komp kupiles w sklepie-> sklep stosowal pirackie praktyki i wgrywal
    systemy swym klientom "w cenie"-> sklep wpadł->kontrol faktury i
    rachunki ma jak na dloni i adresy tez....
    Bywalo tez tak.