PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oprogramowanie

  • 41. Data: 2005-05-13 14:31:34
    Temat: Re: Oprogramowanie
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-05-12, czarny <m...@f...art.plum> wrote:
    > U mnie zawiodla gora. Zrzucila to na mnie. Userzy wyczuli, ze dzialam
    > "sam". I pogonili mnie. Takie zycie ;)
    Przepraszam, ale ja rozumiem "zrzuciła na mnie" jako równoważne "przekazała
    mi kompetencje niezbędne do wykonania zadania". Nawet, jeśli to było
    rzucone od niechcenia "A rób se, Zenek, co chcesz, byle było dobrze", to
    było o to poprosić na piśmie. Albo pójść, przygotować tekst
    polecenia/upoważnienia i poprosić szefa o podpis.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Reasumując i upraszczając, wysyłanie czegokolwiek do mnie przez internet
    nie jest niczyim prawem, jest przywilejem.

  • 42. Data: 2005-05-13 14:33:07
    Od: "Bartek" <b...@a...pl>

    > Nie w przypadku, jeśli są sprzeczne z obowiązującym prawem.

    Chyba nikt z was nie zobaczyl ciekawego myku: w sporej ilosci licencji
    pisze, ze zgadzamy sie na podleganie prawu <i tu zazwyczaj USA i jakis
    stan>. Naprawde trzeba uwazac na co sie zgadzamy.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2005-05-13 14:48:52
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Bartek napisał(a):

    > Chyba nikt z was nie zobaczyl ciekawego myku:

    Widywało się...

    w sporej ilosci licencji
    > pisze, ze zgadzamy sie na podleganie prawu <i tu zazwyczaj USA i jakis
    > stan>. Naprawde trzeba uwazac na co sie zgadzamy.

    Przyjadą men in black i wywiozą mnie do USA?

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 44. Data: 2005-05-13 14:58:20
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-05-13, Bartek <b...@a...pl> wrote:
    > Chyba nikt z was nie zobaczyl ciekawego myku: w sporej ilosci licencji
    > pisze, ze zgadzamy sie na podleganie prawu <i tu zazwyczaj USA i jakis
    > stan>. Naprawde trzeba uwazac na co sie zgadzamy.
    Dopóki nie wyjeżdżasz do USA to możesz mieć to głęboko w tej części ciała,
    gdzie światło dziennie nie sięga. W Polsce, jako obywatela tego kraju,
    obowiązuje Cię prawo polskie i taki zapis jest nieważny. No, chyba, że
    akurat jest podpisana stosowna umowa międzynarodowa nie będąca
    w sprzeczności z prawem lokalnym. O ile mi wiadomo nie ma żadnej umowy,
    która stwierdza, że w pewnych kwestiach możesz podlegać prawu innego kraju.
    Owszem, w grę wchodzi jeszcze ekstradycja, ale to raczej nie za naruszenia
    prawa na poziomie nieprzestrzegania licencji :)

    Zatem powtórzę - jak długo nie wyjeżdżasz do USA to możesz mieć to gdzieś.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Jak facet chce pogadać po ludzku, to niech se do pubu pójdzie. Czego się
    spodziewał po internecie poza bezosobowym okrucieństwem zer i jedynek?

  • 45. Data: 2005-05-13 15:04:16
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Artur R. Czechowski napisał(a):

    > Owszem, w grę wchodzi jeszcze ekstradycja, ale to raczej nie za naruszenia
    > prawa na poziomie nieprzestrzegania licencji :)

    Ekstradycja obywatela jest w RP niedopuszczalna (z terytorium RP rzecz
    jasna).

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 46. Data: 2005-05-13 15:09:47
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-05-13, Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> wrote:
    > Ekstradycja obywatela jest w RP niedopuszczalna (z terytorium RP rzecz
    > jasna).
    No, to tym bardziej :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://www.shibumi.org/eoti.htm

  • 47. Data: 2005-05-13 17:46:42
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

> [...]

    > było o to poprosić na piśmie. Albo pójść, przygotować tekst
    > polecenia/upoważnienia i poprosić szefa o podpis.

    Taaak, w normalnej, wspolczesnej firmie tak.

    --
    czarny
    [:: odpowiadasz- usun 'um' z adresu ::::]

  • 48. Data: 2005-05-13 17:48:57
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Artur R. Czechowski napisał(a):

    Sory, ale to nie ja pisałem ;)
    A mnie zacytowales ;)

  • 49. Data: 2005-05-13 17:52:07
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):

    > Niewiedzę, że któreś z postanowień umowy jest niezgodne z obowiązującym
    > prawem, w związku z czym twoja zgoda na nie nie ma żadnego znaczenia dla
    > ich nieważności.

    > Mogę też, w sytuacji gdy widzę postanowienie umowy sprzeczne z
    > obowiązującym prawem wcisnąć akceptuj. I nie ma to żadnego znaczenia dla
    > obowiązywania, a raczej NIEobowiązywania takiego zapisu. Proste?

    > Nie w przypadku, jeśli są sprzeczne z obowiązującym prawem.

    Sory, ale dialog schodzi z pierwotnego toru.
    My tu o licencjonowaniu softu, wiec trzymajmy sie konkretów:
    gdzie w licencjach sa postanowienia niezgodne z obowiazujacym w Polsce
    prawem? Z ciekawosci pytam, bo moze sa.

  • 50. Data: 2005-05-13 17:56:59
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

> [...]

    > gdzie światło dziennie nie sięga. W Polsce, jako obywatela tego kraju,
    > obowiązuje Cię prawo polskie i taki zapis jest nieważny.

    No to bedziesz scigany w ramach ustawy o ochronie praw
    autorskich, kiedy bedziesz uzywal nielegalnego softu- bo o takiej
    sytuacji tu rozmawiamy, rajt?