PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2005-11-14 07:10:48
    Temat: Okres wypowiedzenia
    Od: Flipi <f...@s...poczta.fm>

    Witam,

    Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z okresem wypowiedzenia.
    Jeżeli składam wypowiedzenie powiedzmy dzisiaj i mam 1 miesiąc
    wypowiedzenia.
    To czy okres wypowiedzenia zaczyna się od dziś czy dopiero od 1 nowego
    miesiąca?

    I druga sprawa odnośnie urlopu: jaka jest stawka wypłacana przez
    pracodawcę za niewykorzystany urlop?

    Pozdrawiam,
    Flipi

  • 2. Data: 2005-11-14 11:38:16
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia
    Od: "drewnokocur" <e...@n...pl>

> [...]
    > wypowiedzenia.
    > To czy okres wypowiedzenia zaczyna się od dziś czy dopiero od 1 nowego

    jeśli okres wypowiedzenia trwa miesiąc, to niezależnie od dnia, w którym
    złozy się wypowiedzenie, liczy się ono od 1. kolejnego miesiąca.
    zatem złozone1 czy 5 listopada, tak samo jak złozone 25 listopada zaczyna
    się 1.12 i kończy 31.12.
    zatem opłaca się składać wypowiedzenie ostatniego dnia miesiąca. liczy się
    nie miesiąc od daty złożenia, ale miesiąc jako pełny okres rozliczeniowy.
    pozdr.:-)

  • 3. Data: 2005-11-14 17:42:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 14 Nov 2005 12:38:16 +0100, "drewnokocur"
    <e...@n...pl> zakodował:

    >zatem złozone1 czy 5 listopada, tak samo jak złozone 25 listopada zaczyna
    >się 1.12

    A możesz podać podstawę prawną? Bo ja znam tylko zapisy kiedy się
    kończy - a zaczyna się IMO w momencie złożenia wypowiedzenia (a ma to
    znaczenie w pewnych sytuacjach - np. pracodawca w okresie
    wypowiedzenia może posłać pracownika na urlop "na siłę").
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-11-15 10:37:11
    Od: "drewnokocur" <e...@n...pl>

> [...]
    > znaczenie w pewnych sytuacjach - np. pracodawca w okresie
    > wypowiedzenia może posłać pracownika na urlop "na siłę").

    proszę:
    art. 30 KP:
    § 1. Umowa o pracę rozwiązuje się: 2) przez oświadczenie jednej ze stron z
    zachowaniem okresu wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę za
    wypowiedzeniem),

    § 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc albo
    ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu
    miesiąca.

    i odnośnie wspomnianej kwestii:

    Art. 1671.

    W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest obowiązany wykorzystać
    przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie pracodawca udzieli mu urlopu. W
    takim przypadku wymiar udzielonego urlopu, z wyłączeniem urlopu zaległego,
    nie może przekraczać wymiaru wynikającego z przepisów art. 1551.

    pozdr.E

  • 5. Data: 2005-11-15 15:52:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 15 Nov 2005 11:37:11 +0100, "drewnokocur"
    <e...@n...pl> zakodował:

    [...]

    >§ 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc albo
    >ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu
    >miesiąca.

    Możesz mi podkreślić, gdzie jest napisane, kiedy okres wypowiedzenia
    się _ZACZYNA_ - bo chyba jestem ślepy i w cytacie widzę tylko, kiedy
    się kończy - a z tym jak najbardziej się zgadzam.

  • 6. Data: 2005-11-15 16:53:54
    Od: "drewnokocur" <e...@n...pl>

    skoro okres wypowiedzenia trwa miesiąc i kończy się w ostatnim dniu
    miesiąca, to MUSI się zacząć pierwszego dnia miesiąca, jest to omówione w
    komentarzu do KP, ale sam KP dośc jasno to tłumaczy. początek trwania okresu
    wypowiedzenia musi się zacząć po złożeniu tegoż, bo przecież nie może być
    wstecznej daty, prawo też nie obowiązuje wstecz.

    innymi słowy- skoro wypowiedzenie trwa miesiąc to wystraczy określić kiedy
    sie kończy, nie trzeba jeszcze kiedy się zaczyna, bo TRWA MIESIĄC.
    wystarczająco, czy podac komentarze?
    bo już mi trochę ręce opadły.
    :-)

  • 7. Data: 2005-11-16 07:35:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 15 Nov 2005 17:53:54 +0100, "drewnokocur"
    <e...@n...pl> zakodował:

    >skoro okres wypowiedzenia trwa miesi?c i kończy się w ostatnim dniu
    >miesi?ca, to MUSI się zacz?ć pierwszego dnia miesi?ca,

    Znasz definicję miesiąca z KC (bo w KP innej nie znalazłem)?
    Takie rozumowanie prowadzi do bardzo dziwnych wniosków.