PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na umowe zlecenie [pytanie]

  • 1. Data: 2005-11-13 20:59:29
    Temat: Praca na umowe zlecenie [pytanie]
    Od: "Odi" <a...@i...pl>

    Witam,
    jestem studentem i pracuje w pewnej firmie na umowe zlecenie od marca 2005.
    Ile mogę zarobić, żeby załapać się na zwrot podatku?
    I jeszcze jedno...do kiedy powinno się zlozyc papiery o dochodach do US?

    Dziekuje z gory za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam,
    Odi

  • 2. Data: 2005-11-13 22:21:25
    Temat: Re: Praca na umowe zlecenie [pytanie]
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Odi napisał(a):
    > Witam,
    > jestem studentem i pracuje w pewnej firmie na umowe zlecenie od marca 2005.
    > Ile mogę zarobić, żeby załapać się na zwrot podatku?
    Kwota wolna od podatku to ihmo ~500zl (dokladnie nie pamietam). Jak ja
    pracowalem na umowe-zlecenie to mialem miesiecznie 600-1200zl netto i
    zawsze zalapalem sie na zwrot podatku.
    > I jeszcze jedno...do kiedy powinno się zlozyc papiery o dochodach do US?
    Masz jeszcze czas. W przyszlym roku (cos ok styczen-luty) dostaniesz od
    zleceniodawcy odpowiedni PIT i dopiero wtedy rozpoczynasz akcje
    "skarbowy". A termin? Chyba do konca kwietnia roku nastepnego (tzn za
    dochody z 2005r. rozliczasz sie do kwietnia 2006r.)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-11-13 22:31:27
    Od: "Odi" <a...@i...pl>

    > Kwota wolna od podatku to ihmo ~500zl (dokladnie nie pamietam). Jak ja
    > pracowalem na umowe-zlecenie to mialem miesiecznie 600-1200zl netto i
    > zawsze zalapalem sie na zwrot podatku.

    roumem, ze miales na mysli kwote wolną od podatku to ca. 5000zl?
    jesli tak jest to te 5000zl to jest kwota podatku jakiej nie moge
    przekroczyc czy kwota jaka moge zarobic. Pytam bo jesli powiedzmy pracuje
    juz 8 mies a zarabiam ok 1000netto to juz przekroczylem prog. Jesli mozesz
    to uscislij.

    Dzieki za wczesniejszą odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Odi

  • 4. Data: 2005-11-13 22:45:05
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Odi" napisał w wiadomości news:dl8es5$cn6$1@inews.gazeta.pl...
    > roumem, ze miales na mysli kwote wolną od podatku to ca. 5000zl?

    Fajnie by było:)) 530,08 zł rocznie.

    pzdr,
    Aga

  • 5. Data: 2005-11-13 22:57:56
    Od: "Odi" <a...@i...pl>

    > Fajnie by było:)) 530,08 zł rocznie.

    Ok, ale nadal nie wiem czy tyle moge zarobic (mam nadzieje, ze nie) czy tez
    tej sumy nie moze przekroczyc podatek od zarobionyvh pieniedzy?

    Odi

  • 6. Data: 2005-11-13 23:15:20
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Odi napisał(a):
    > Ok, ale nadal nie wiem czy tyle moge zarobic (mam nadzieje, ze nie) czy tez
    > tej sumy nie moze przekroczyc podatek od zarobionyvh pieniedzy?
    Dobra, pokrecilem troche;)
    Kwota wolna od podatku to ~2.7k zl rocznie - jesli Twoj dochod (brutto)
    nie przekroczy tej kwoty to w ogole nie musisz skladac PITu. Jesli
    przekroczysz, to przy rozliczaniu sie ta wlasnie kwote odliczasz od
    swojego dochodu brutto i dopiero od tego co Ci wyjdzie liczysz podatek.
    Ale zleceniodawca wyplacajac Ci kase, potraca Ci podatek od kazdego
    wynagrodzenia, zatem od tych 2.7k zl zwolnionych z podatku tez. I ta
    wlasnie kase masz szanse odzyskac.
    Zalozmy ze miales umowe na 700zl/m-c brutto. Co m-c dostawales do reki
    700zl - 19%*700zl czyli ~567zl (bo 133zl wychodzilo podatku). Na koniec
    roku Twoj dochod brutto wyniosl 8400zl brutto, ale netto odpowiednio
    mniej (12*567). Tyle ze za pierwsze 2.7k nie powinienes odprowadzic
    podatku. A akurat 19% z tych 2.7k to jest te ~530zl i ta kase powinienes
    otrzymac z powrotem. Przynajmniej ja tak mialem:) No chyba ze
    zleceniodawca odprowadzal Ci mniejsze skladki - wtedy mozesz mniej
    otrzymac (wzglednie doplacic:P). Ew jesli korzystasz z jakis ulg, ale to
    raczej utrudnione bo umowa-zlecenie ma ten feler ze placisz podatki jak
    kazdy a ulg masz niewiele.
    Reasumujac... jesli zleceniodawca bedzie wszystko standardowo rozliczal,
    to powinienes wiosna odzyskac od skarbowki wlasnie ~530zl.
    Mam nadzieje ze teraz rozjasnilem a nie zaciemnilem jeszcze bardziej.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2005-11-13 23:22:35
    Od: "Odi" <a...@i...pl>

    > Mam nadzieje ze teraz rozjasnilem a nie zaciemnilem jeszcze bardziej.

    Już rozumiem, Dziekuje serdecznie. Zdecydowanie mi to wszystko rozjaśniłeś.

    Pozdrawiam,
    Odi

  • 8. Data: 2005-11-13 23:46:45
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > jesli Twoj dochod (brutto)
    > nie przekroczy tej kwoty to w ogole nie musisz skladac PITu.
    nie prawda. a w reszcie posta tak bardzo sięnie minąłes z prawdą :)

    jeżeli masz jakiekolwiek dochody objęte podatkiem dochodowym - czyli umowa o
    pracę, dzieła, zlecenia - to masz odporowadzany podatek. zawsze.
    praco- / dzieło- /zlecenio- dawca musi odprowadzic do skarbówki tzw.
    zaliczkę podatkową.
    i optem każdy na koniec roku musi się rozliczyć z fiskusem.
    jest kilka progów podatkowych, te wysokie nas tu nie interesują.
    tak na prawdę interesuje nas pierwszy, 19% próg podatkowy.
    W skrócie mówiąc - im mniej zarobisz, tym więcej nadpłaconego podatku
    odzyskasz. Jeżeli kwotę <=kwocie wolnej od podatku - dostaniesz zwrot
    całości.
    i nie rozpisując się zanadto - w pierwszym progu podatkowym nie ma
    możliwości żeby dopłacać do podatków jeżeli prawidłowo były odprowadzane
    zaliczki.
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 9. Data: 2005-11-14 00:00:08
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    gromax napisał(a):
    > nie prawda.
    Ok, fakt, mea culpa:) Jesli sie nie przekroczy tej kwoty, nie trzeba
    placic podatku, zatem odprowadzone wczesniej zaliczki na podatek sa do
    odzyskania. W sumie to bez sensu byloby nie skladac PITu w sytuacji gdy
    dochod < kwota wolna od podatku bo nie mozna byloby odzyskac zwrotu :)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl