PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oh hydrauliku krotka historia...

  • 11. Data: 2003-07-18 17:09:09
    Temat: Re: Oh hydrauliku krotka historia...
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marek A. Czepil <m...@m...to> napisał(a):

    > gwarancję na swoją usługę?
    > Jeśli jest za drogo - zawsze sam mozesz zakasać rękawy i to zrobić...

    Można takze robić bezpośrednio do dziury i sikać do umywalki. W końcu nie ma
    ustawowego obowiązku posiadania kibla w domu. Może kiedyś usługi
    hydrauliczne stanieją albo nasz kolega wygra w totka brakujące 50-100
    złotych.

  • 12. Data: 2003-07-18 17:28:01
    Od: Robal <b...@w...plinvalid>

    > Probowalem z gosciem negocjowac, ze nie
    > chce zadnego kwitu, faktury i tym podobnych

    Sprzedawca ma obowiazej wystawic dokument potwierdzajacy sprzedaz. Sam
    namawiasz do lamania prawa a narzekasz jakie to jest chore panstwo. Jak
    Kalemu ukrasc krowa to zle. Jak Kali ukrasc krowa to dobrze.

    > Nimniejszym chcialbym przeprosic goraca Rysia. Masz racje w tym
    > kraju nie ma bezrobocia, obibokom sie po prostu nie chce robic !!!

    Zapewne uslugodawcy ktorymu chciales zlecic robote nie byli obibokami
    skoro reklamowal swoje uslugi oraz stac ich bylo na nie przyjecie
    Twojej oferty.

    > I masz racje zmienic sie cos moze jak bedzie 50% bezrobocia i
    > ulice zasciela korpusy umierajacych z glodu.

    Obys nigdy nie znalazl sie w tej gorszej czesci.

    --
    Robal bob67(at)wp.pl

  • 13. Data: 2003-07-18 17:35:36
    Od: r...@r...pl

    > ceramiczna. Tu jest problem ryzyka, w razie uszkodzenia on sam musi
    > zakupic spluczke.

    wierzysz w to co napisales?

    pozdrawiam

    romekk

  • 14. Data: 2003-07-18 17:38:57
    Od: Robal <b...@w...plinvalid>

    > Nauczenie instalacji kibla, nawet kogos bardzo ograniczonego moze
    > trawac... ile ? dzien ? dwa ? I niech instaluja...

    Pewnie nie jestes ograniczony. Nauczenie sie tej czynnosci zajmie wiec
    Tobie gora jeden dzien. Nie tylko oszczedzisz na instalcaji u siebie
    ale takze mozesz jeszcze cos dorobic stojujac 1/3 stawki. Wszak nie
    jestes obibikiem. Przy Twoich cenach bierz 1 robote na tydzien (na
    pewno wygospodarujesz 1 godzinke na robote). Miesiecznie nie wiadomo
    kiedy masz extra 200 zl. Na czysto. Nie bedziesz przeciesz wystawial
    zadnych kwitow ...

    --
    Robal bob67(at)wp.pl

  • 15. Data: 2003-07-18 17:50:52
    Od: r...@r...pl

    > Mnie taki tani hydraulik zrobil spluczke. Tydzien pozniej przestala dzialac.
    > Wezwany na pomoc drozszy fachowiec (bo tamtemu juz sie do niczego nie
    > pozwole dotknac) klal jak szewc, bo generalnie wszystko bylo spieprzone. Ten
    > tanszy nawet nie wiedzial jak uszczelke wlozyc.

    zapros teraz trzeciego.
    tez sie bedzie smial i wezmie znowu wiecej.
    a nastepny nie bedzie mogl uwierzyc, ze ten poprzedni [trzeci] to byl
    fachowiec.

    taki urok tego typu prac...
    tfu! pracownikow.

    ja po swoich fachowcach, jak juz otrzasnalem sie z szoku, ze poleceni
    ludzie probowali mnie okrasc, poprawiam co jakis czas to i owo
    [cos tam zafugowac, a to wydlubac krzyzyk rozdzielajacy plytki podczas
    kladzienia spod wlasnie ni z tego ni z owego odpadlej fugi, a to
    rurki rozkrecic i uszczelnic itd. - to sa proste prace...]
    (ostatnio zaczelo cos przeciekac - tez jak sie temu przyjzalem, to
    stwierdzilem, ze uszczelki to sie nieco inaczej chyba umieszcza?).
    Zaczynam rozumiec pewnego znajomego, ktory ma dom i w nim jedna lazienke
    nie wykonczona - stwierdzil, ze mial przy okazji budowy (duzy dom)
    duzo ekip. KAZDA cos spartolila koncertowo. Po kazdej nastepna smiala sie
    pol godziny i .... partolila rownie tragicznie. Ma jedna lazienke i chodzi
    po schodach jak chce sie wykapac, ale stwierdzil, ze jego przydzial
    nerwow na ,,fachury'' zostal zuzyty z takim debetem, ze te codzienne
    spacerki przez kilka lat nie sa az tak uciazliwe, zeby zatrzec strach
    przed najazdem na kilka dni przez kolejna ekipe...

    ja sie chyba przy okazji robienia balkonu naucze klasc terakote :>
    balkon nie musi byc super rowny ani szczelny ;-) - mysle, ze te pare m2
    wystarczy mi, zeby nastepna lazienke/kibel zrobic samemu.

    Wymiana WC - tez przechodzilem, znalazlem fachowca za stowe i robil to,
    co inni oceniali na hoho 2 godz bo trudne (chcialem, zeby kibel byl blisko
    sciany a nie na srodku WC - trzeba bylo odplyw ,,wyprofilowac''), przez jakies
    25 minut. Pewnie jakby mial wziac 200 to dokladnie to samo robilby 2 godziny
    wkladajac i wyjmujac kibelek 5 razy a nie 2. a jesli zrobil to kiedys
    kilka razy, to powinien przymierzac gora 2 razy. w koncu jaka to filozofia
    szczlenie polaczyc 2 rury w dzisiejszych czasach? jak sie w spraju ma
    silikony, plastikowe rury, kolanka kazdego rodzaju po 50 groszy do kupienia...

    pozdrawiam

    romekk

  • 16. Data: 2003-07-18 18:15:31
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

    > Sprzedawca ma obowiazej wystawic dokument potwierdzajacy sprzedaz. Sam
    > namawiasz do lamania prawa a narzekasz jakie to jest chore panstwo. Jak
    > Kalemu ukrasc krowa to zle. Jak Kali ukrasc krowa to dobrze.

    Hehe... tylko zwykle sie trzeba ostro wyklucac, zeby ten dokument dostac, a
    i tak zwykle sie konczy na +10 - 20%

    > Zapewne uslugodawcy ktorymu chciales zlecic robote nie byli obibokami
    > skoro reklamowal swoje uslugi oraz stac ich bylo na nie przyjecie
    > Twojej oferty.

    I bardzo dobrze... i ja od dnia dzisiejszego przymuje, ze w tym kraju jest
    Eldorado. I nie ma w moim slowniku slowa zasilek.

    > Obys nigdy nie znalazl sie w tej gorszej czesci.

    Bede kible instalowal po 50 PLN.

    MAd Hat
    ter

  • 17. Data: 2003-07-18 18:20:47
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > zapros teraz trzeciego.
    > tez sie bedzie smial i wezmie znowu wiecej.
    > a nastepny nie bedzie mogl uwierzyc, ze ten poprzedni [trzeci] to byl
    > fachowiec.

    Nie zaprosze, bo ten drugi to moj zdecydowanie ulubiony i robilby to za
    pierwszym razem, tylko nie mogl, a sprawa byla pilna. W kazdym razie
    spluczka dziala od pol roku jak ta lala.

    Ale fakt jest taki: jak sie ma remont w domu, to trzeba tam stale byc i
    wszystkim na rece patrzec.

    > w koncu jaka to filozofia szczlenie polaczyc 2 rury w dzisiejszych
    czasach? jak sie w spraju ma silikony, plastikowe rury, kolanka kazdego
    rodzaju po 50 groszy do kupienia...

    Pewnie taka sama jak farbowanie sobie samemu wlosow - niby mozna samemu, ale
    jak zrobi to fryzjer to i ladniej i lepiej.

    A silikonowi wypowiedzialam wojne. Przy pierwszej spluczce facet upakowal go
    wiecej niz w biust Pameli Anderson - a i tak cieklo.

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 18. Data: 2003-07-18 18:34:11
    Od: d...@p...onet.pl

    >I nie ma w moim slowniku slowa zasilek.

    Do czasu... (ale ja ci zle nie zycze-wiem to z wlasnej "autopsji")

    D0

  • 19. Data: 2003-07-18 18:35:05
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

    > Chyba przesadzasz. U mnie w ostatnia sobote hydraulik wymienial sam wklad
    > spluczce i wzial za to 50 zlotych (1 godzine to robil) , dalem mu kase i
    > spluczka dziala bez zarzutu.
    > Jak kibelek zakladal to wzial 150 zlotych - ale robil to 2 godziny a moze
    > dluzej.

    Porownamy wiec ceny kilku uslug za które ostatnio placilem:

    (1) Wypelnienie zeba: bardzo specjalistyczne oprzyrzadowanie + bardzo drogie
    materialy + 6 lat nie najlzejszych studiow + wynajem (lub posiadanie) lokalu
    + 40 min. pracy = 100 - 120 PLN (w zaleznosci od zeba)

    (2) Wymiana tarczy sprzegla, lozyska wyciskowego, oleju w silniku i skrzyni,
    naciagniecie linki hamulca recznego + kilka innych kosmetycznych pierdol
    (typu cisnienie w opanach): dosć specjalistyczny lokal + troszke
    specjalistycznych narzedzi + przynajmniej technikum mechaniczne + troszke
    doswiadczenia + ok. 5 roboczogodzin ( 1 czlowiek przez 3h + 2 przez jakies
    2h) = 300 PLN (bez kosztow czesci i materialow typu olej)

    (3) Zalozenie zaluzji weneckich w trzech oknach ( niestety nie podam z
    pamieci powierzchni): dwie wizyty w lokalu (pomiar i montaz) + troszke
    narzedzi + ok. 1 h pracy = 150 PLN (calosciowa usluga: pomiar, montaz, koszt
    zaluzji, mechanizmow, sznureczkow, pierduleczkow). Bardzo czysto i naprawde
    dokladnie. Wyjatkowo zadowolony z czlowieka bylem.

    w tej sytuacji wymiana kibla, gdzie wystarczy zawodowa (a nawet i 6 klas
    podstawowki), ze dwa lub trzy proste narzedzia, zero kosztow posiadania
    lokalu, zero innych kosztow (typu ogrzewanie czy energia elektryczna), za
    150 PLN to czysto zdzierstwo moim zdaniem. I tyle po prostu za to nie
    zaplace.

    > Maciej
    > PS. Pewnie jestes informatykiem ?

    Jestem inzynierem mechanikiem, ktory nie ma niestety nawet dniowki w
    wysokosci 150 PLN. I ktory wymieni sobie kibel w poniedzialek za darmo, a
    zaoszczedzone pieniadze wrzuci w jakies FI - a niech sobie zarzadzajacy
    Skarbczyka zarobi troszke.
    Ale rowniez zdaje sobie sprawe, ze z takiego zachowania to wyniknie tylko
    poglebianie sie stagnacji w gospodarce, ale naprawde chcialem dac komus
    zarobic, _moim zdaniem_, uczciwe pieniadze.

    MAd Hat
    ter

  • 20. Data: 2003-07-18 18:39:30
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

    > Do czasu... (ale ja ci zle nie zycze-wiem to z wlasnej "autopsji")

    Przeciez napisalem: przerzuce sie na instalacje kibli po 50 PLN, zeby byc
    konkurencyjnym.

    MAd Hat
    ter