PracaGrupypl.praca.dyskusjeOh hydrauliku krotka historia... › Re: Oh hydrauliku krotka historia...
    From: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Oh hydrauliku krotka historia...
    Date: Fri, 18 Jul 2003 20:35:05 +0200

    > Chyba przesadzasz. U mnie w ostatnia sobote hydraulik wymienial sam wklad
    > spluczce i wzial za to 50 zlotych (1 godzine to robil) , dalem mu kase i
    > spluczka dziala bez zarzutu.
    > Jak kibelek zakladal to wzial 150 zlotych - ale robil to 2 godziny a moze
    > dluzej.

    Porownamy wiec ceny kilku uslug za które ostatnio placilem:

    (1) Wypelnienie zeba: bardzo specjalistyczne oprzyrzadowanie + bardzo drogie
    materialy + 6 lat nie najlzejszych studiow + wynajem (lub posiadanie) lokalu
    + 40 min. pracy = 100 - 120 PLN (w zaleznosci od zeba)

    (2) Wymiana tarczy sprzegla, lozyska wyciskowego, oleju w silniku i skrzyni,
    naciagniecie linki hamulca recznego + kilka innych kosmetycznych pierdol
    (typu cisnienie w opanach): dosć specjalistyczny lokal + troszke
    specjalistycznych narzedzi + przynajmniej technikum mechaniczne + troszke
    doswiadczenia + ok. 5 roboczogodzin ( 1 czlowiek przez 3h + 2 przez jakies
    2h) = 300 PLN (bez kosztow czesci i materialow typu olej)

    (3) Zalozenie zaluzji weneckich w trzech oknach ( niestety nie podam z
    pamieci powierzchni): dwie wizyty w lokalu (pomiar i montaz) + troszke
    narzedzi + ok. 1 h pracy = 150 PLN (calosciowa usluga: pomiar, montaz, koszt
    zaluzji, mechanizmow, sznureczkow, pierduleczkow). Bardzo czysto i naprawde
    dokladnie. Wyjatkowo zadowolony z czlowieka bylem.

    w tej sytuacji wymiana kibla, gdzie wystarczy zawodowa (a nawet i 6 klas
    podstawowki), ze dwa lub trzy proste narzedzia, zero kosztow posiadania
    lokalu, zero innych kosztow (typu ogrzewanie czy energia elektryczna), za
    150 PLN to czysto zdzierstwo moim zdaniem. I tyle po prostu za to nie
    zaplace.

    > Maciej
    > PS. Pewnie jestes informatykiem ?

    Jestem inzynierem mechanikiem, ktory nie ma niestety nawet dniowki w
    wysokosci 150 PLN. I ktory wymieni sobie kibel w poniedzialek za darmo, a
    zaoszczedzone pieniadze wrzuci w jakies FI - a niech sobie zarzadzajacy
    Skarbczyka zarobi troszke.
    Ale rowniez zdaje sobie sprawe, ze z takiego zachowania to wyniknie tylko
    poglebianie sie stagnacji w gospodarce, ale naprawde chcialem dac komus
    zarobic, _moim zdaniem_, uczciwe pieniadze.

    MAd Hat
    ter