PracaGrupypl.praca.dyskusjeOgraniczenia w samozatrudnieniu - jakie akty prawne ? › Re: Ograniczenia w samozatrudnieniu - jakie akty prawne ?
  • Data: 2007-06-13 19:04:24
    Temat: Re: Ograniczenia w samozatrudnieniu - jakie akty prawne ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f4om38$seq$1@node1.news.atman.pl Krzysztof Stachlewski
    <s...@f...pl> pisze:

    > Ten dziwny termin 'samozatrudnienie' jest gdzieś zdefiniowany?
    W sensie prawnym - nie. A nieformalnie:
    http://www.samozatrudnienie.pit.pl/

    > Czy jak podpiszę z kimś umowę o dzieło, żeby zrobił część roboty za
    > mnie, to już jestem cacy i nasz rząd nie będzie ze mną walczył?
    > Widzisz ten absurd?
    > Czy może muszę kogoś na umowę o pracę zatrudnić, żeby się
    > odczepili?
    Mówiłem już dwa razy - przeczytaj wreszcie kodeks pracy. Tam są jasno i
    wyraźnie określone cechy stosunku pracy.

    > Prawo łamane jest, gdyż jego kolejne wersje zapalczywie walczą
    > z takimi małymi działalnościami gospodarczymi.
    Teoria spiskowa?

    > Tworzone są
    > przepisy pozwalające przymusem ustalić "stosunek pracy".
    Bzdura. To są przepisy pozwalające stwierdzić faktyczne istnienie stosunku
    pracy pomimo prób zakamuflowania tego faktu sużącą do czego innego formą
    umowy. Słowem - oszustwa, i to podwójnego.
    Poza tym te przepisy już dawno funkcjonują, obecnie są modyfikowane i
    poszerzane.

    > Więc w efekcie, niejednokrotnie, prawo jest łamane.
    > Może należy przestać udawać, że cała ta akcja to niby dla dobra
    > pracowników, a nie dla dobra ZUS-u?
    Kwestia punktu widzenia. Ktoś, kto woli być pracownikiem najemnym twojego
    stanowiska nie podzieli.

    > No jakie bzdury. Jak masz odprowadzić niemal drugie tyle, co dostaje
    > pracownik, w czarną dziurę, to jest o czym mówić.
    Wystarczy nie zatrudniać pracownika.

    > Obowiązku jedzenia i spania nie ma równiez.
    Zamknijmy temat stwierdzeniem ostatecznym i rozwiązującym wszystko - nie ma
    obowiązku życia. ;)

    > Każdy się obznajamia i jak znajduje metodę na obniżenie kosztów,
    > to mu się te przepisy tak zmienia, żeby mu się czasem jednak
    > nie opłacało.
    To trochę taka pseudodemagogiczna gadanina, narzekanie i biadolenie przy
    piwku, ale niech tam. Zjawisko to - niezależnie od jego faktycznego
    natężenia - należy do elementów ryzyka prowadzenia działalności
    gospodarczej. Oczywiście stabilność warunków prowadzenia działalności jest
    bardzo istotna, ale trzeba do niej dojść, a to nie jest prosta droga.

    > Ostatnio w Polsce, przepisy przeważają.
    Potrafisz udowodnić to twierdzenie, czy tak sobie walnąłeś?

    > Ten priorytet jest całkowicie niewłaściwy.
    To tylko twoja opinia. Każdy może mieć inną.
    Jest także ułomna - nie posiada bardzo ważnego elementu: uzasadnienia czy
    dowodu.

    > Powinno się raczej dążyć do marginalizowania koncepcji umowy o pracę
    > na rzecz wolnych umów.
    J.w.

    --
    Jotte