PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oferta pracy. Co o tym sadzic?

  • 1. Data: 2002-12-12 18:42:36
    Temat: Oferta pracy. Co o tym sadzic?
    Od: s...@p...onet.pl

    Mam dylemat.
    Kolega szuka pracy, najlepiej cos w budownictwie.
    I znalazl ogloszenie, skontaktowal sie z ogloszeniodawca.
    Moze miec prace w Niemczech, jesli postara sie o kilka dokumentow w Polsce
    (m. in. zaswiadczenie o niekaralnosci, dowod osobisty), skseruje te dokumenty
    i wysle poczta elektroniczna.
    Ogloszeniodawca obiecuje zalatwic w Niemczech formalnosci i sciagnac go do
    pracy.

    Czy uwazacie, ze cos takiego jest ... bezpieczne?
    Chodzi mi o to czy taki rodzaj oferty nie budzi jakichs watpliwosci?
    Czy to jest tak praktykowane, czy nie?
    Zalezy mu na pracy, ale nie chce byc oszukany.

    Powiedzcie prosze co o tym sadzicie.

    Darek

  • 2. Data: 2002-12-12 21:17:50
    Temat: Re: Oferta pracy. Co o tym sadzic?
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > Czy to jest tak praktykowane, czy nie?
    > Zalezy mu na pracy, ale nie chce byc oszukany.

    Nie chciałbym przesądzać, ale dokumenty zwykle powinny być do wglądu,
    natomiast do podjęcia pracy wystarczą dane, które w tych dokumentach są,
    ale nie ich kopie. Nie zdziw się, gdy na te dokumenty "weźmiesz" coś na
    raty i dowiesz się, że ich nie płacisz.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-12-12 22:01:37
    Od: "Anna Maria" <p...@p...fm>

> [...]
    > natomiast do podjęcia pracy wystarczą dane, które w tych dokumentach są,
    > ale nie ich kopie. Nie zdziw się, gdy na te dokumenty "weźmiesz" coś na

    Bez przesady... polska budżetówka także chce te wszystkie papierki mieć
    dołączane do aplikacji. Jakoś wysłanie skanu dowodu osobistego i świadectw
    do jakiegoś ministerstwa nie wzbudza we mnie popłochu. Ale fakt jest
    faktem - lepiej dmuchać na zimne :) - tyle, że chcąc załatwić pracę w
    Niemczech (legalną), to własnie wszelkie te dokumenty są potrzebne.

    Pozdrawiam
    Puma

  • 4. Data: 2002-12-13 18:26:17
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    s...@p...onet.pl wrote:

    > Czy uwazacie, ze cos takiego jest ... bezpieczne?
    Nie, od razu go okradną, zgwałcą żonę, a wydrukiem posłużą się w banku i
    zaciągną kredyt.

    > Chodzi mi o to czy taki rodzaj oferty nie budzi jakichs watpliwosci?
    > Czy to jest tak praktykowane, czy nie?
    > Zalezy mu na pracy, ale nie chce byc oszukany.

    > Powiedzcie prosze co o tym sadzicie.
    Sądzę, że nie ma wystarczająco danych, żeby cokolwiek powiedzieć.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2002-12-13 20:33:17
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    > Czy uwazacie, ze cos takiego jest ... bezpieczne?

    Jest b. prosty sposób na zabezpieczenie tych skanów - wystarczy to
    zwyczjnie przekreślić i po kłopocie...

    Marek A. Czepil
    GSM +48 601 800 310
    GG 3244493

  • 6. Data: 2002-12-14 00:49:14
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Marek A. Czepil" <m...@m...to> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jest b. prosty sposób na zabezpieczenie tych skanów - wystarczy to
    > zwyczjnie przekreślić i po kłopocie...

    Daloby sie usunac...

    GreG

  • 7. Data: 2002-12-14 19:51:06
    Od: Michał Zaborowski <michal.zaborowski@_nospam_wp.pl>

    Jeżeli chcą załatwić wizę to jest to potrzebne i
    nieprzekreślone...

    Zawsze możne udać się do ambasady i tam się wypytać,
    zapytać się co to za firma i takie tam...
    Można się dogadać z firmą, że na początek ów kolega
    przejedzie się do firmy pokaże się, pogada i jak coś to
    umowę podpisze... Inna rzecz kto za to zapłaci i czy
    podpisywanie umowy "tam", bez konsultacji z prawnikiem
    to dobry pomysł.
    Można dyskutować z drugą stroną, ale wtedy zawsze
    można zostać uznanym za zbyt skomplikowanego.

    Mam nadzieję, że rzuciłem trochę światła...
    --
    Pozdrawiam,
    Michał Zaborowski (TeXXaS)

  • 8. Data: 2002-12-15 17:42:29
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Nie, od razu go okradną, zgwałcą żonę, a wydrukiem posłużą się w banku i
    > zaciągną kredyt.

    Fe, żeby tak kogoś od razu straszyć. Jeżdżenie samochodem również nie
    jest bezpieczne, co nie znaczy, że wszyscy i często ulegają wypadkom.
    Pytającemu chodziło o to, czy ktoś może posłużyć się kopią jego
    dokumentów w celu niegodziwym, występując w cudzym imieniu oraz na
    ocenie, na ile jest to prawdopodobne. Twoja odpowiedź oprócz kpin nie
    zawiera treści. Ponieważ stosujesz tanie chwyty, by uzyskać poklask
    gawiedzi i jak sam twierdzisz demagog nie musi byc politykiem, można
    Tobie przypisać miano demagoga. Czynię to z niesmakiem, bo nie lubię
    postów zawierających ocenę - napisałbym, że używasz argumentów
    demagogicznych, ale słowo "demagog" tak mi się podoba (jest jędrne i
    mięsiste), że robię wyjątek.

    > Sądzę, że nie ma wystarczająco danych, żeby cokolwiek powiedzieć.

    Nieprawda, brak jedynie danych, któe umożliwiają odpowiedź AP-mode:
    krótką, błyskotliwą, wyrokującą kategorycznie, trudną do zanegowania i
    absolutnie pozbawioną wartości dla pytającego :-)

    Pozdrawiam, chociaż ze względu na liczne ubezpieczenia zdrowotne, jakie
    posiadasz, nie wydajesz się być zainteresowany skutecznością tego zwrotu:

    Dogbert

  • 9. Data: 2002-12-16 12:34:15
    Od: "Zolza" <p...@w...pl>

    s...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
    <5...@n...onet.pl>...
> [...]
    >Czy to jest tak praktykowane, czy nie?
    >Zalezy mu na pracy, ale nie chce byc oszukany.

    hj