PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odszkodowanie?

  • 1. Data: 2004-06-13 14:53:16
    Temat: Odszkodowanie?
    Od: "Adamski" <a...@i...pl>

    Niedawno uległem wypadkowi drogowemu w czasie pracy (jechałem z jednej
    firmy do drugiej, co jest związane z charakterem pracy). Wypadek oczywiście
    nie z mojej winy, jest protokół sporządzony przez policje. Natomiast ja
    doznałem lekkich obrażeń: potłuczenia i skaleczenia (głównie uderzenie w
    głowę, skaleczenia głowy - było sporo krwi, przecięte ucho, potłuczony bark
    i łydka - żadnych złamań czy pęknięć - dodatkowo mam zarysowane szkła w
    okularach korekcyjnych). Lekarz dał mi L4 na 7 dni.

    Moje pytanie: czy mam szanse na jakieś odszkodowanie z ZUS'u ( nie jestem
    ubezpieczony nigdzie indziej żadne PZU itp.)? Od czego zależy przydzielone
    odszkodowanie? Czy warto się o nie ubiegać? Jeśli tak to co powinienem
    załatwić, jakie papiery gdzie dostarczyć?

    Adamski

    P.S.

    Jeśli nie ta grupa proszę o odesłanie na właściwą.

  • 2. Data: 2004-06-14 07:09:29
    Temat: Re: Odszkodowanie?
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odszkodowanie? Czy warto się o nie ubiegać? Jeśli tak to co powinienem
    > załatwić, jakie papiery gdzie dostarczyć?

    Czy zgłosiłeś pracodawcy, że uległeś wypadkowi podczas pracy? Pracodawca
    winien sporządzić protokół powypadkowy (zwykle robi to behapowiec) oraz
    wniosek do ZUS o wypłatę odszkodowania.
    Za okres zwolnienia lekarskiego przysługuje 100%-owe wynagrodzenie
    chorobowe lub zasiłek.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-06-14 23:16:41
    Od: "Adamski" <a...@i...pl>

> [...]
    > wniosek do ZUS o wypłatę odszkodowania.
    > Za okres zwolnienia lekarskiego przysługuje 100%-owe wynagrodzenie

    Tak, oczywiście zgłosiłem to pracodawcy, jednak mi chodzi nie o
    wynagrodzenie za okres "chorobowy " tylko o ewentualne odszkodowanie z
    ZUS'u, czy się należy, na jakich zasadach jest przyznawane i czy mam szanse
    otrzymać jeśli uszkodzenia takie jak wyżej opisałem???

    Pozdry:
    A.D.

  • 4. Data: 2004-06-15 20:28:54
    Temat: Re[2]: Odszkodowanie?
    Od: t...@p...fm (tokosa)

    Witaj Adamski,

    W Twoim liście datowanym 15 czerwca 2004 (01:16:41) można przeczytać:

> [...]
    A> ZUS'u, czy się należy, na jakich zasadach jest przyznawane i czy mam szanse
    A> otrzymać je?li uszkodzenia takie jak wyżej opisałem???

    Możesz powalczyć o odszkodowanie z OC sprawcy wypadku, i o
    odszkodowanie z własnej polisy NW.

    --
    Pozdrowienia,
    tokosa

  • 5. Data: 2004-06-15 22:19:49
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    szanse
    > otrzymać jeśli uszkodzenia takie jak wyżej opisałem???

    Otrzymanie odszkodowania zależy od:
    1) uznania przez pracodawcę opisanego zdarzenia za wypadek przy pracy i
    sporządzenia protokołu powypadkowego,
    2) wysłania przez pracodawcę do ZUS wniosku o wypłatę odszkodowania,
    3) wielkości uszczerbku na zdrowiu wskutek wypadku (określi lekarz
    orzecznik ZUS)- prawdopodobnie jest pewien próg (kilka %) po przekroczeniu
    którego dopiero przysługuje odszkodowanie.

    Pozdrawiam

    wa