PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedzialność za faktury na termin...

  • 1. Data: 2012-01-10 15:24:27
    Temat: Odpowiedzialność za faktury na termin...
    Od: "Marcin Kasprzak" <K...@o...pl>

    Witam

    Czy przy wygaśnięciu umowy o prace pracodawca może potracić pracownikowi za
    faktury które wystawiał w imieniu firmy jej klientom na termin których
    termin płatności przez kupującego już minął?

    Z góry dzięki za info
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-10 15:46:06
    Temat: Re: Odpowiedzialność za faktury na termin...
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Marcin Kasprzak wrote:

> [...]
    > za faktury które wystawiał w imieniu firmy jej klientom na termin których
    > termin płatności przez kupującego już minął?

    przydałoby się, abyś rozdzielił to zdanie na kilka mniejszych lecz bardziej
    opisowych lub przynajmniej stosował interpunkcję.

    Z tego co zrozumiałem pracownik wystawia faktury.
    Zakończono umowę o pracę.
    Niektóre faktury były wystawione na termin płatności przypadający po dniu
    zakończeniu umowy o pracę.
    I teraz albo klient nie zapłacił albo faktura była wystawiona błędnie.

    Jeżeli faktura była wystawiona błędnie to pracodawca ma możliwość udzielenia
    nagany lub obcięcia premii. Ale nie pensji.

    Jeżeli klient nie zapłacił to jest to problem między klientem a byłym
    pracodawcą.
    Lemat

  • 3. Data: 2012-01-10 16:52:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marcin Kasprzak wrote:
> [...]
    > pracownikowi za faktury które wystawiał w imieniu firmy jej klientom
    > na termin których termin płatności przez kupującego już minął?

    Zastanów się kiedy wygasa umowa o pracę i odpowiedź
    będzie prostsza. W pierwszym przypadku nie ma pracownika, bo umarł zdognie z
    art 63.
    W drugim pracowdawcy nie ma (odpuścmy sobie dla prostoty następcę
    pracodawcy)
    A w tym trzecim przyadku?
    Nawet gdyby był w stanie wydusić coś z aresztanta, to i tak nie ma prawa.
    O co Ty w zasadzie pytasz?

  • 4. Data: 2012-01-10 17:39:08
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 10.01.2012 17:52, cef pisze:

    > Zastanów się kiedy wygasa umowa o pracę i odpowiedź
    > będzie prostsza.

    A Ty zastanów się, kiedy umowa o pracę wygasa, a kiedy rozwiązuje się.

    --
    live_evil

  • 5. Data: 2012-01-10 19:55:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    live_evil wrote:

    > A Ty zastanów się, kiedy umowa o pracę wygasa, a kiedy rozwiązuje się.

    A co to ma do rzeczy?
    Pytający wyraźnie napisał o wygaśnięciu umowy.
    Ja sie mogę jedynie domyślac, że chodziło mu o co innego,
    ale jakie pytanie taka odpowiedź.

  • 6. Data: 2012-01-11 08:21:54
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

> [...]
    > A w tym trzecim przyadku?
    > Nawet gdyby był w stanie wydusić coś z aresztanta, to i tak nie ma prawa.

    A jaki jest sens Twojego czepialstwa, jeśli doskonale zdajesz sobie sprawę,
    o co ten człowiek pyta?
    Może warto jednak odpowiedzieć merytorycznie na jego pytanie, a jedynie
    dodatkowo wyjaśnić, że wygaśnięcie umowy to co innego niż jej zakończenie.

    N.

  • 7. Data: 2012-01-11 08:52:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:

> [...]
    > Może warto jednak odpowiedzieć merytorycznie na jego pytanie, a
    > jedynie dodatkowo wyjaśnić, że wygaśnięcie umowy to co innego niż jej

    Ja chciałem tylko zwrócić mu uwagę na różnice
    między wygaśnięciem a rozwiązaniem i taki jest sens
    mojego czepialstwa. A ze zrozumieniem samego pytania,
    to jak widać nie tylko ja miałem problem
    (nawet jeśli właściwie odczytujemy intencje autora).

  • 8. Data: 2012-01-11 09:39:24
    Od: "Marcin Kasprzak" <K...@o...pl>

[...]

    A więc umowa wygasa
    Podpowiecie jeszcze o tych różnicach wg Was - odświeżył bym sobie pamięć...

  • 9. Data: 2012-01-11 16:58:19
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 11 Jan 2012 10:39:24 +0100, "Marcin Kasprzak" <K...@o...pl>
    wklepał(-a):

    >A więc umowa wygasa
    >Podpowiecie jeszcze o tych różnicach wg Was - odświeżył bym sobie pamięć...

    Odpowiedź jest w Kodeksie Pracy, który warto by znać przynajmniej w ogólnym
    zakresie.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 10. Data: 2012-01-12 22:05:24
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wklepał(-a):

    > Odpowiedź jest w Kodeksie Pracy, który warto by znać przynajmniej w

    :)
    no. taki własnie jest sens czepialstwa :)

    mspnc