PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwsza praca

  • 1. Data: 2011-12-31 09:37:32
    Temat: Pierwsza praca
    Od: Piotr <b...@b...pl>

    Witam!

    Zależy mi na pierwszej pracy. Jestem studentem Politechniki
    Wrocławskiej, kierunek Informatyka. Zero doświadczenia. Chciałbym
    zwiększyć szansę na swoje zatrudnienie. Wiem, że w niektórych firmach
    dają np. 3000 zł dla zupełnie początkujących programistów (doświadczenie
    tylko akademickie).
    Tak się zastanawiam, czy mówiąc 2000 zł (C++ lub Java) zwiększam szansę
    na swoje zatrudnienie czy zmniejszam? Czy nie wychodzi to tak, że się za
    mało cenię?

    Chciałbym się przede wszystkim nauczyć tworzyć kod w dużych projektach i
    prawdę mówiąc to sam nie uważam bym zasługiwał na więcej.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2011-12-31 10:47:26
    Temat: Re: Pierwsza praca
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 31 Dec 2011 10:37:32 +0100, Piotr <b...@b...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >Tak się zastanawiam, czy mówiąc 2000 zł (C++ lub Java) zwiększam szansę
    >na swoje zatrudnienie czy zmniejszam? Czy nie wychodzi to tak, że się za

    Piszesz, że doświadczenia zawodowego nie masz, ale co umiesz? Chyba robiłeś coś
    na studiach?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 3. Data: 2011-12-31 11:03:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-31 09:37:32 +0000, Piotr <b...@b...pl> said:

    > Witam!
    >
    > Zależy mi na pierwszej pracy.

    Nie bój się - jakiej byś nie podjął, to ona będzie pierwsza.

    > Jestem studentem Politechniki Wrocławskiej, kierunek Informatyka.

    A właściwie: informatyka.

    > Zero doświadczenia.

    To świetnie. Jesteś nieskażony praktyką. Czysta teoria.
    (choć większość coś robi podczas studiów)

    > Chciałbym zwiększyć szansę na swoje zatrudnienie.

    To tak, jak reszta.

    > Wiem, że w niektórych firmach dają np. 3000 zł dla zupełnie
    > początkujących programistów

    Nie, gdyż w języku polskim nie ma konstrukcji "dawać dla".
    Ale skoro wiesz, że dają, to się tam zatrudnij - i pensja świetna, i
    pierwsza praca, i zdobędziesz doświadczenie.

    > Tak się zastanawiam, czy mówiąc 2000 zł (C++ lub Java) zwiększam szansę
    > na swoje zatrudnienie czy zmniejszam?

    To zależy od osoby rekrutującej.
    Ale gdybyś powiedział 800 zł, to szanse na zaciekawienie z pewnocią wzrosłyby.

    > Czy nie wychodzi to tak, że się za mało cenię?

    Ale wiesz, że najważniejsze jest to, co umiesz? A potrafisz coś? Cokolwiek?
    Wo wiesz, że rekrutującego trzeba jakoś przekonać?
    Np. "...a tu, panie Heniu, jest program, który sam napisałem i
    wdrożyłem - zapala światło, gdy wchodzę do domu. A tu drugi program -
    on akurat działa zupełnie inaczej - wyłącza światło, gdy wychodzę. A! I
    jeszcze dla jaj zaprojektowałem system bankowy, a dla szwagra napisałem
    6 skryptów do wykorzystania w DTP..."
    Jakoś tak, mniej więcej.
    ;-)

    > Chciałbym się przede wszystkim nauczyć tworzyć kod w dużych projektach

    Lepiej zacznij od małych.
    Może się okazać, że jeszcze nie potrafisz napisać od zera
    oprogramowania telefonicznej centrali międzynarodowej.

    > i prawdę mówiąc to sam nie uważam bym zasługiwał na więcej.

    To jest istotne - nie żyć ze sobą w niezgodzie.
    Skoro uważasz, że zasługujesz na 2000, to żądaj 2000.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-12-31 17:34:16
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    takich jak Ty jest 100 000 000, ale próbuj...

  • 5. Data: 2011-12-31 17:36:50
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    a jakbyś czytał nieco ogłoszeń to byś zauważył, że nikt nie szuka człowieka
    z wiedzą, liczy się tylko jezyk obcy i piątki na studiach...

  • 6. Data: 2011-12-31 17:59:50
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    na rozmowie trzeba przekonać HR, że jesteś koleś Wolnej Europy - czyli wiek
    emerytalny 100 lat, najwyższe podatki dla najbiedniejszych, Hanna
    Gronkiewicz Walc forever... i takie tam, wtedy masz PEWNOŚĆ zatrudnienia...
    ale sam się przekonasz.

  • 7. Data: 2012-01-02 00:18:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Piotr pisze tak:

    > Tak się zastanawiam, czy mówiąc 2000 zł (C++ lub Java) zwiększam
    > szansę na swoje zatrudnienie czy zmniejszam? Czy nie wychodzi to
    > tak, że się za mało cenię?

    Pierwsza czy nie pierwsza troche mało krzyczysz. To jest tylko 90zł
    dziennie.

    --

    Piter

  • 8. Data: 2012-01-02 07:34:06
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2012-01-02 01:18, PiteR pisze:

    > Pierwsza czy nie pierwsza troche mało krzyczysz. To jest tylko 90zł
    > dziennie.
    Lepsze 2tys zł ~ 1.5tyś na rekę niż 1tyś na kasie w biedronce. Z czasem
    będzie zarabiał więcej. Na kasie zarobki nie będą większe

  • 9. Data: 2012-01-02 07:39:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-02 08:34, Piotr pisze:
    > Lepsze 2tys zł ~ 1.5tyś na rekę niż 1tyś na kasie w biedronce. Z czasem
    > będzie zarabiał więcej. Na kasie zarobki nie będą większe

    Nie dość, że pisać jednostek nie umiesz ;), to jeszcze siejesz
    nieprawdziwe informacje, jakoby na kasie w biedronce zarabiało się tylko
    1000zł, a sama lektura ogłoszeń w tych sklepach świadczy, że jest o
    wiele więcej.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-01-02 07:40:05
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2011-12-31 10:37, Piotr pisze:
> [...]
    >
    > Chciałbym się przede wszystkim nauczyć tworzyć kod w dużych projektach i
    > prawdę mówiąc to sam nie uważam bym zasługiwał na więcej.
    W firmie w której pracuje studentom bez doświadczenia płaci się ok. 1500
    zł netto (przy umowie o prace). Gdy się sprawdzą ich pensja rosną. Max.
    dla doświadczonego programisty(>7lat) we Wrocławiu to 4tyś. zł. netto.
    Oczywiście lider czy projektant zarobi więcej.
    Są firmy które płacą więcej ale wtedy trzeba się liczyć z tym, że na
    jedno stanowisko jest 100 kandydatów.