PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie wysyłaj CV przed spotkaniem osobistym z pracodawcą.

  • 1. Data: 2012-01-13 18:04:21
    Temat: Nie wysyłaj CV przed spotkaniem osobistym z pracodawcą.
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Jeżeli nie szukasz pracy w miejscu wymagającym zmiany Twojego miejsca
    zamieszkania, oraz stanowisko nie wymaga specjalistycznego doswiadczenia
    zawodowego i uprawnień - wysyłanie CV przed rozmową wstępną jest pozbawione
    jakiegokolwiek sensu.
    Podstawowe informacje o kandydacie pracodawca może uzyskać w czasie
    krótkiej rozmowy telefonicznej.
    Jeżeli szkoda mu czasu na taką rozmowę, to tym bardziej nie będzie go miał
    na przeglądanie setek CV.
    Zawsze w rozmowie telefonicznej z pracodawcą/rekruterem zastrzeż że nie
    wyślesz CV przed rozmową wstępną (spotkaniem osobistym).
    Jeżeli pracodawca się na to nie zgodzi - podziękuj, rozłącz się i szukaj
    kolejnych ogłoszeń.
    Ponadto - w przypadku pracy stacjonarnej - pracodawca powinien podać w
    ogłoszeniu lokalizację miejsca wykonywania pracy.
    Szukający pracy mają prawo mieć informację o miejscu wykonywania pracy już
    na etapie przeglądania ogłoszeń.
    Wtedy może ocenić jak będzie wygladał dojazd i ile czasu pochłonie.
    Dobrze by też było, gdyby w ogłoszeniach podany wymiar czasu pracy (jeżeli
    jest normowany).
    Ścisłe godziny pracy poszczególnych zmian pozwolą skonfrontować ofertę z
    rozkłądami jazdy środków transportu publicznego.

    Szukasz pracy a nie złudnej nadziei na nią, gdy w rzeczywistości Twojego CV
    nawet nikt nie przeczytał, bo są setki podobnych, większość leży w koszu,
    może ktoś tylko rzucił okiem na zdjęcia.

    Nie dajmy sobą pomiatać.

  • 2. Data: 2012-01-13 19:31:23
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nawet nikt nie przeczytał, bo są setki podobnych, większość leży w koszu,
    > może ktoś tylko rzucił okiem na zdjęcia.

    No tak powinno być podane co bedzie się robić, gdzie, w jakich godzinach i
    za ile- ale to są wyjatkowo tajne informacje-
    tak się zastanawiam dlaczego miejsce (w sensie adresu)i godziny są tajne. bo
    podawanie wynagrodzenia to już wymagania nie z tej planety

  • 3. Data: 2012-01-13 20:21:47
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "grafik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > tak się zastanawiam dlaczego miejsce (w sensie adresu)i godziny są tajne.
    > bo podawanie wynagrodzenia to już wymagania nie z tej planety

    być może dlatego że od jakiegoś czasu - mam wrażenie - oferty pracy są
    pisane przez ciuli dla ciuli. Prawie 100 procent ogłoszeń w internecie to
    jakieś smieci zamieszczane przez agencje pośrednictwa pracy. pojedyncze
    ogłoszenia w ilościach promilowych są zamieszczane przez bezpośrednich
    pracodawców.
    Reszta to informacje tajne/poufne bo bezośrednio mające wpływ na
    konkurencję między tymi agencjami. Te oferty są olbo reklamą tychże agencji
    albo są po prostu robieniem naiwnych w balona i zbieraniem danych osobowych
    do baz danych.
    Zresztą do do jakości rynku ogłoszeń o pracę podam własny przykład: w 2005
    roku zamieściłem na grupie usenet p.p.o. ogłoszenie o zatrudnieniu
    parkingowego na parking strzeżony. Jako forma kontaktu był podany telefon.
    Ogłoszenie było aktualne tylko wtedy temat się rozpoczął, zakończył i nie
    miał dalszej kontynuacji w postaci kolejnych rekrutacji. I od tych siedmiu
    lat co jakiś czas otrzymuję nagle kilka telefonów w sprawie pracy dla
    parkingowego bo właśnie ktoś znalazł ogłoszenie na jakimś zasranym portalu.
    Ogłoszenie żyje własnym życiem po siedmiu latach od emisji !!!! Z jednej
    strony śmiac mi się chce, ale z drugiej szkoda mi tych ludzi marnujących
    energię, czas i pieniądze na dzwonienie do mnie w sprawie która miała
    miejsce 7 lat temu. W tym roku własnie drugiego stycznia pierwszym telefonem
    jaki odebrałem był telefon w sprawie pracy dla parkingowego. Zawsze pytam
    skąd ten kontakt i nigdy nikt mi nie jest w stanie podać konkretnego źródła,
    mówiąc tylko że z internetu, i że dzisiaj.....
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2012-01-13 22:03:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 13 Jan 2012 21:21:47 +0100, Jackare napisał(a):

    > jaki odebrałem był telefon w sprawie pracy dla parkingowego. Zawsze pytam
    > skąd ten kontakt i nigdy nikt mi nie jest w stanie podać konkretnego źródła,
    > mówiąc tylko że z internetu, i że dzisiaj.....

    Google + parkingowy + numer telefonu

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2012-01-16 08:10:33
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > parkingowego. Zawsze pytam skąd ten kontakt i nigdy nikt mi nie jest w
    > stanie podać konkretnego źródła, mówiąc tylko że z internetu, i że

    Potwierdzam. Miałam to samo z ogłoszeniem na sekretarkę nieaktualnym od
    kilku lat.
    Co więcej - tym ogłoszeniem do niedawna obracał nawet Urząd Pracy, wielce
    zdziwiony po moim telefonie, że to już nieaktualne. Też znaleźli "w
    internecie" :/

    N.