PracaGrupypl.praca.dyskusje › Od czego zacząć??

  • 101. Data: 2007-03-14 09:29:51
    Temat: Re: Od czego zacząć??
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 13 Mar 2007 00:03:40 -0700, g...@g...com <g...@g...com>
    w <1...@6...googlegroups.co
    m> napisał:

    > Wcale mnie nie obchodzi czy będę zarabiał 1tyś czy 10tyś. odkąd

    Do czasu odcięcia od cyca przez rodziców.

    > kupiłem sobie pierwszego kompa to można powiedzieć że stał się moją
    > małą obsesją.. nie da się, według mnie, nie lubić tego czym jest

    Uzależnienie można leczyć. Nie usprawiedliwia tego fakt, że inni sa
    uzależnieni bardzie, od czegoś innego czy bardziej szkodliwie.

    > informatyka... To tak jak bym nie lubił słodyczy, jedni lubią bardziej
    > drudzy mniej...

    Zapytaj się losowej grupy dziewczyn z twojej klasy, czy lubią
    informatykę.

    > Słowo informatyk jest jak już mówiono tutaj wieloznaczne i nie da się
    > być dobrym we wszystkim, bo wtedy jest się do dupy we wszystkim. Sam
    > nigdy nie myślałem aby zajmować się grafiką, programowaniem itp.
    > razem. Co do podpunktu b to jest trochę racji, nie ma informatyka

    A programiści softu do grafiki zajmują się programowaniem i grafiką
    razem.
    W końcu jakoś muszą testowaćswoje programy.

    A 'informatyk' jak najbardziej jest - we fyrmie, ma pilnować, jak tu
    było napisane, żeby łindołsy i łordy działały a papier przesuwał się w
    drukarkach. Zamienne słowo to 'tonerowy', ale w opisie stanowiska bywa
    informatyk.

    > Najpierw myślałem że to co efektywne, czyli jakieś super elementy

    Czyli jak każdy :>

    > graficzne, coś czego jeszcze nikt nie wymyślił, ale im się bardziej
    > zastanawiam ty m bardziej jestem przekonany za programowaniem... myśle
    > że to jest to co mnie kręci lecz tu już nie będzie super graficznie
    > program :D Bo np. do programu, aby go stworzyć są potrzebni graficy
    > aby stworzyli szatę graficzną i programiści aby go napisali i aby
    > działał...

    Zależy. Jeżeli soft ma korzystać ze standardowej biblioteki graficznej,
    to żadnych grafików nie potrzebujesz.
    Natomiast jezeli chcesz napisać gierkę która gra i buczy, to przydałby
    się ktoś ze smykałką do obrazków.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 102. Data: 2007-03-14 09:48:58
    Od: g...@g...com

    > Zapytaj się losowej grupy dziewczyn z twojej klasy, czy lubią
    > informatykę.
    Jaki pech w mojej klasie nie ma dziewczyn :P ale większość dziewczyn
    co znam to nawet komputera nie włączą a jak włączą to nie skonfigurują
    programu tak aby był lekki bez niepotrzebnych dodatków... ale też są
    na tej "ścieżce" informatyczki

    > Czyli jak każdy :>
    Może i każdy najpierw zwraca na to uwagę ale trzeba robić to co się
    lubi a nie to ładnie wygląda.

    > Zależy. Jeżeli soft ma korzystać ze standardowej biblioteki graficznej,
    > to żadnych grafików nie potrzebujesz.
    > Natomiast jeżeli chcesz napisać gierkę która gra i buczy, to przydałby
    > się ktoś ze smykałką do obrazków.
    Każdy (prawie) programista może stworzyć szatę graficzną jakąś prostą
    ale czty to będzie miało taki efekt jak zrobi ktoś kto się tym na co
    dzień zajmuje??

  • 103. Data: 2007-03-14 10:15:53
    Od: "Bart Ogryczak" <B...@g...com>

    On Mar 13, 7:05 pm, Bartsmz <C...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy z toba jest cos nie tak ?. Czy ty na grupach zawsze sie tak wyzywasz ?.
    > W zyciu codziennym nie spelniasz sie?. Czy " na zywo" tez tak rozmawiasz z
    > ludzmi ?.

    Ale ty nie jestes czlowiekiem, tylko usenetowym anonimem ;-)

    > Co po kilku zdaniach wywnioskowales z mego doswwiadczenia. Czy
    > innym ludziom w realu tez tak mowisz - nie zastanawiajac sie jak dany
    > czlowiek na to zareaguje ?. Nieladie....oj nieladnie. Teraz masz trzy
    > mozliwosci:
    > Nie odezwac sie wcale
    > skwitowac moja wypowiedz jeszcze jednym niemilym stwierdzeniem
    > zastanowic sie nad tym, co napisales
    > Ps.
    > Czy lakiernikowi, ktory nie "robi" blacharki tez powiesz, zeby zmienil
    > zawod ? he ?

    Jesli lakiernik powie, ze potrafi lakierowac tylko i wylacznie Fiaty
    Cinquecento i to tylko na bialo, to owszem powiem, zeby zmienil zawód.
    Szczególnie, jesli zacznie mówic, ze jest ekstremalnie trudno stworzyc
    lakiernie, w której mozna lakierowac samochody róznych marek.

    > Nie wmowisz mi, ze wszyscy musza nauczyc pisac sie pod wieloma platformami.

    Oczywiscie, tak samo nie kazdy musi miec mature.

  • 104. Data: 2007-03-14 10:24:38
    Od: g...@g...com

    Aby nie robić już niepotrzebnych wątków, co nie znaczy że mojego
    problemu nie rozwiązałęm (no ale chyba skorzystam z rady aby sobie
    postawić za cel dowolny program, jakiś prosty i pisać go aż nie będzie
    miał błędów i zwiększać stopień trudności. Mam zamiar zacząć w języku c
    ++) mam pytanie. Kupuje sobie w wakacje komputer i mam do wyboru,
    zwykły PC czy laptop?? Nie mabyć do gierek tylko do programowania, no
    i troche do grafiki (jak pójde do szkoły to na pewno będe miał zajęcia
    z grafiki)

  • 105. Data: 2007-03-14 10:42:01
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu g...@g...com porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > zwykły PC czy laptop?? Nie mabyć do gierek tylko do programowania, no
    > i troche do grafiki (jak pójde do szkoły to na pewno będe miał zajęcia
    1) Do laptopa wypadaloby dokupic myszke + klawiature (zeby bylo wygodniej)
    2) Jesli masz do wydanai kwote X to za sama kase kupisz lepszego PC niz
    laptopa (IMHO takze koszt pozniejszej rozbudowy laptopa bedzie wyzszy)
    3) Laptop w sensownej cenie ma matryce max 15.4". Do PC mozesz spokojnie
    kupic 17-19". A kupowanie dodatkowo jeszcze monitora - bez sensu.
    4) Moje osobiste spostrzezenie - najnowsze laptopy maja matrycje
    lustrzane, panoramiczne. Lustrzanka sprawia ze w 'normalnych' warunkach
    mozezs miec odbicia. Panorama dla mnie jako programisty jest mniej
    wygodna niz zwykla matryca (porownanie - moje 15.1" 'zwykle' i panorama
    15.4" mojego brata - wole swoje 15.1"). Ale jak juz wspomnialem - to juz
    kwestia gustu (nie chce wywolywac flejmow na temat wyzszosci jednego
    typu matrycy nad innym)
    --
    badzio

  • 106. Data: 2007-03-14 11:31:39
    Od: g...@g...com

> [...]
    > 15.4" mojego brata - wole swoje 15.1"). Ale jak juz wspomnialem - to juz
    > kwestia gustu (nie chce wywolywac flejmow na temat wyzszosci jednego
    Z tego co napisałeś laptop ma same minusy, a żadnych plusów??
    Powiedzmy ża mam do wydania kwote ok 3000-3700 za tą cene kupi się
    laptopa do programowania i np. do grafiki typu blender?? Oczywiście
    system operacyjny - linux nie ma sensu brać winde która kosztuje
    krocie...

  • 107. Data: 2007-03-14 11:39:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    badzio napisał(a):
    > Patrze, patrze a tu g...@g...com porozsypywal nastepujace haczki:
    > 1) Do laptopa wypadaloby dokupic myszke + klawiature (zeby bylo wygodniej)

    sprawy groszowe, wygodnie mieć też stację dokującą, ale to już większy
    wydatek.

    > 2) Jesli masz do wydanai kwote X to za sama kase kupisz lepszego PC niz
    > laptopa (IMHO takze koszt pozniejszej rozbudowy laptopa bedzie wyzszy)

    To już nie jest taka róznica jak parę lat temu...

    > 3) Laptop w sensownej cenie ma matryce max 15.4". Do PC mozesz spokojnie
    > kupic 17-19". A kupowanie dodatkowo jeszcze monitora - bez sensu.

    Do laptopa można dokupić drugi monitor, IMHO - praca wielomonitorowa
    jest wygodna....

    Dlatego nie skreslalbym tak od razu laptopa.... jedyne wady to, czesto
    wolniejsze dyski i brak mozliwosci rozbudowy, ale jesli to nie do gier,
    to nie ma az takiego znaczenia. Zaleta jest, ze mozna zabrac sobie w
    dowolne miejsce.... jesli mamy robote, a z drugiej strony ladna pogoda
    jest - biezesz laptopa i idziesz do ogrodu popracowac....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 108. Data: 2007-03-14 11:50:03
    Od: Arkadiusz Dymek <n...@n...com>

    g...@g...com wrote:

> [...]
    > laptopa do programowania i np. do grafiki typu blender?? Oczywiście
    > system operacyjny - linux nie ma sensu brać winde która kosztuje

    Laptop dużo plusów ma - możesz go wszędzie zabrać i nie zabiera tyle
    miejsca. Do tego zazwyczaj cichszy. Ale jeżeli masz zamiar używać go w
    domu, to wydajniejszym sprzętem za te same pieniądze będzie stacjonarny
    PC. Dobra rada - nie patrz tak bardzo na szybkość procesora, ale na
    ilość pamięci. Sam pracuję (w tym też i programuję) na starym
    pięcioletnim rzęchu 1.6GHz i nie narzekam, ale brak RAMu odczuwam
    często. Co do tego, czy Windows czy Linux to już temat na niezłego
    flejma, ale ja bym się tak dobrowolnie nie odcinał od tego, czego używa
    spora część świata...

    pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 109. Data: 2007-03-14 11:53:25
    Od: Arkadiusz Dymek <n...@n...com>

    g...@g...com wrote:
    > zaglądam tam ale chodziło mi o inne strony... Np. takie dla typowych
    > informatyków, gdzie zwykli userzy albo nie lubią zaglądać albo nie
    > mogą albo o niej nie wiedzą bo np. nie można ją znaleźć przez google
    > (choć to mało prawdopodobne)... nie wiem, może portal o nowych
    > rozwiązaniach w programowaniu itp.

    Garść linków ze świata dłubania gier:

    http://www.gamasutra.com
    http://www.gamedev.net
    http://www.indiegamer.com
    http://www.devmaster.net

    pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 110. Data: 2007-03-14 11:57:39
    Od: g...@g...com

> [...]
    > domu, to wydajniejszym sprzętem za te same pieniądze będzie stacjonarny
    > PC. Dobra rada - nie patrz tak bardzo na szybkość procesora, ale na
    Ja ZAWSZE patrze najpierw na ram, do laptopa 1gb widziałem za 270zł i
    powiedzmy 512 jak bym kupił to powinno starczyć 1536 RAM-u czyli 1,5gb
    RAM-u
    > Co do tego, czy Windows czy Linux to już temat na niezłego
    > flejma, ale ja bym się tak dobrowolnie nie odcinał od tego, czego używa
    > spora część świata...
    Nie chodzi nawet o odcięcie ale o koszty, chyba że jakiegoś lewego xp-
    ka zainstaluje... widziałem że instalują xp za 40zł i można by było
    poprosić o kopie płyty :D Poa za tym aby na lapku mieć dwa systemy to
    trzeba większy dysk... Albo najperw wgrać linuxa a jak będzie kasa to
    dokupić dysk zewnętrzny i winde wgrać...