PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop na starych zasadach przy przerwie zatrudnienia ?

  • 1. Data: 2007-03-12 08:53:05
    Temat: urlop na starych zasadach przy przerwie zatrudnienia ?
    Od: p...@g...com

    Witam,
    wg mojego obecnego pracodawcy, przysługuje mi tylko 10 dni urlopu w
    roku kalendarzowym 2007 i to dopiero od 22 lutego 2007.
    A oto wytłumaczenie pracodawcy:
    "Dla pracowników którzy do końca 2002 r. nie nabyli prawa do
    pierwszego urlopu, z powodu nieposiadania rocznego okresu
    zatrudnienia, prawo do urlopu dla tej grupy pracowników ustala się
    według poprzedniego brzmienia art. 153 k.p. (sprzed nowelizacji z 1
    stycznia 20004)."

    Moja historia zatrudnienia:
    studia - 5lat
    12 luty - 8 marzec 2002
    1 listopada 2002 - 30 kwiecień 2003
    18 wrzesień 2006 - do teraz

    jak widać dość spore przerwy w pracy etatowej (zwykle było to
    zlecenie).
    Z wytłumaczenia pracodawcy wynika, że po prostu miałem pecha, że
    pracowałem w 2002 r. i to za krótko.
    Czy pracodawca ma słuszność, czy powinień jednak naliczyć urlop wg.
    nowych zasad?

    dzięki za odpowiedź.

    PW