PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy warto pracować za 1.400 zł brutto › Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
  • Data: 2008-08-19 15:50:47
    Temat: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Od: Jotte <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19-08-2008 o 17:02:12 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał:

    > Niemniej jednak ZUS jest niezbędny, gdyby go nie było, ludzie
    > umieraliby z głodu na emeryturze, nieprawdaż?
    Nie, nieprawdaż.
    ZUS to po prostu dziecko jeszcze bismarckowskiego systemu ubezpieczeń
    społecznych opartego na prostej zastępowalności pokoleń.
    Przy niewielkiej średniej życia to się sprawdzało.

    > Poza tym demokratyczna większość widocznie chce, aby ZUS był złodziejem,
    > marnotrawcą i oszustem, więc musisz najpierw przekonać większość do
    > swoich poglądów.
    Nic z tego.
    To nie jest kwestia demokracji. System w jakim pracuje ZUS polega na tym,
    że ci co pracują płacą de facto składki na emerytury obecnych emerytów w
    płonnej nadziei, że gdy sami będą emerytami to ich następcy zapłacą na ich
    świadczenia.
    ZUS owszem - marnuje i kradnie pieniądze składkowiczów, ale z wyjście z
    tej spirali to są tak kolosalne pieniądze (kiedyś czytałem jakie, nie
    pamiętam), że o tym nie ma co marzyć.
    Nawet Niemcy mają z tym kłopot.

    --
    Jotte