PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy warto pracować za 1.400 zł brutto › Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
  • Data: 2008-08-19 21:32:49
    Temat: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:

    > A ty potrafisz? Kwadraturę koła rozwiązałeś?
    > Toś geniusz.
    > Bo pi jest liczbą niewymierną, a koło o polu wyrażonym liczbą całkowitą
    > bytem czysto teoretycznym.

    Zatem jest możliwe, aby coś istniało w teorii, a nie w praktyce. Tak
    w ogóle, to nawet koło o promieniu 2cm istnieje tylko w teorii. Jakbyśmy
    się nie wysilali, nie narysujemy idealnego koła o takim promieniu.
    Zawsze jakbyśmy je zmierzyli po narysowaniu, to okazałoby się, że jest
    ono albo trochę większe, albo trochę mniejsze.

    Okrąg mający pole całkowite, na przykład o promieniu
    pierwiastek(1/pi) jest tak samo prawdopodobny jak okrąg o promieniu
    pierwiastek(2). Oba mają promienie wyrażone liczbą niewymierną.

    > Jak przebiega? Zazwyczaj dość ładnie. Wolność słowa uznawana jest za
    > immanentną cechę państw demokratycznych.

    > A jest tak gdzieś?

    Jak już udowodnił przykład z kołem: nie potrzeba wskazywać czegoś w
    praktyce, aby uznać, że jest realne.

    Wolność słowa nie jest immanentną cechą demokracji, jak bowiem
    zostało udowodnione, demokratyczna większość może ograniczyć w. s.
    (chyba że masz jakąś inną nazwę na ustrój demokratyczny, w którym nie ma
    wolności słowa).

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz