PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy warto pracować za 1.400 zł brutto › Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Date: Tue, 19 Aug 2008 11:02:56 +0200
    <g7v246$sov$1@news.dialog.net.pl> <g7v2ul$tgk$1@news.dialog.net.pl>
    <g818u8$ats$1@news.dialog.net.pl> <g81ans$kmi$1@news.onet.pl>
    <g81hf4$goq$1@inews.gazeta.pl> <g81i2k$9kk$2@news.onet.pl>
    <g81se3$a21$1@inews.gazeta.pl> <g8b691$600$1@news.onet.pl>
    <g8brqh$cq6$1@inews.gazeta.pl> <g8bua2$hed$1@news.onet.pl>
    <g8ceoa$2lg$1@inews.gazeta.pl> <g8cf9v$aaf$1@news.dialog.net.pl>
    <g8ck43$spo$1@inews.gazeta.pl> <g8clsn$fip$1@news.dialog.net.pl>
    <g8cngo$f7a$1@inews.gazeta.pl> <g8co7k$h81$1@news.dialog.net.pl>
    <g8cpu1$nlq$1@inews.gazeta.pl> <g8cqe0$ipm$1@news.dialog.net.pl>
    <g8dk7l$fed$3@news.onet.pl> <g8dqe1$rhr$4@news.onet.pl>
    <g8dtfc$5l3$1@news.onet.pl> <g8e04h$99a$1@news.dialog.net.pl>
    <g8e0tc$g2h$1@news.onet.pl>

    W wiadomości news:g8e0tc$g2h$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Zatem powtarzam: to nie jest argument.
    Powtarzanie nie sprawi, że coś stanie się prawdą (choć był taki, co
    twierdził że tak; kiepsko skończył).

    > Kiedyś prawo zakazywało handlu mięsem, jeszcze wcześniej zezwalało na
    > mordowanie niektórych ludzi. To, że coś jest zgodne z prawem nie świadczy,
    > że jest dobre.
    Sofizmat.
    To, że coś nie jest zgodne z prawem nie znaczy, że jest złe. To, że coś jest
    zgodnew z prawem nie znaczy, że jest złe. I tak dalej...

    > Demokracja to w historii ludzkości może procent wszystkich rządów.
    Nawet jeśli, to co z tego?
    Obecnie jest podstawą ustrojową lwiej większości państw.
    A my żyjemy tu i teraz, a nie w historii. Historią dopiero będziemy.

    > Bycie w większości nie implikuje mania racji.
    W demokracji - jak widać - implikuje. ;)

    > Raczej nie ma wyboru. Generalnie w demokracji rządzi większość, a
    > większość w swojej masie jest głupia.
    Jestem podobnego zdania. Tu nasuwa się truizm - jednak nic lepszego do tej
    pory nie wymyślono.

    > Zresztą powszechne demokratyczne głosowanie jest z matematycznego punktu
    > widzenia nieracjonalne - lepsze lub takie same efekty można uzyskać
    > zawężając krąg wyborców.
    Najlepiej do jednego, co?

    > Rozumiem, że gdyby demokratyczna większość postanowiłaby, że Jotte
    > powinien zostać przemielony przez maszynkę (ponieważ nie podobają im się
    > Twoje posty na grupie),
    Czy się one komuś podobają czy nie, to ja mam zwyczajnie w dupie.

    > to zgodziłbyś się z tym wyborem i powiedziałbyś sobie, że takie jest
    > prawo?
    A co ja miałbym do zgadzania się lub nie? Po prostu starałbym się zapobiec
    procesowi zmielenia mnie wszystkimi dostępnymi środkami. I albo bym wygrał
    (wszak większość jest w swej masie - jak słusznie rzekłeś - głupia,
    walczyłbym więc z głupcami), albo przegrał (byłoby ich w końcu więcej, a
    poza tym głupcy są często silni).

    > Konstytucja? Demokratycznie się ją zmieni. Instancje wyższe? Skoro
    > instancje wyższe wiedzą co jest lepsze od demokratycznych wyborców, to
    > jest chyba najlepszy dowód na to, że są lepsze sposoby podejmowania
    > decyzji niż powszechne głosowanie.
    Zależy od materii decyzji i od sytuacji. I na to dowodów jest masa.

    > Na szczęście kraje demokratyczne z biegiem lat pogrążają się w coraz
    > głupszych rządach, jest szansa, że w końcu te ustroje poupadają.
    I co wtedy?
    Były już różne formy rządów i to one właśnie upadły.

    --
    Jotte