eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy warto pracować za 1.400 zł brutto › Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Date: Thu, 14 Aug 2008 17:10:38 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 64
    Message-ID: <g81htn$9kk$1@news.onet.pl>
    References: <g7ss41$41i$1@inews.gazeta.pl> <g7t6s6$gjc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g7v246$sov$1@news.dialog.net.pl> <g7v2ul$tgk$1@news.dialog.net.pl>
    <g818u8$ats$1@news.dialog.net.pl> <g81ans$kmi$1@news.onet.pl>
    <g81c0t$cvg$1@news.dialog.net.pl> <g81dqr$u2s$1@news.onet.pl>
    <g81gir$g24$1@news.dialog.net.pl>
    Reply-To: k...@n...poczta.onet.pl
    NNTP-Posting-Host: gate1.elester-pkp.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1218726647 9876 87.105.164.26 (14 Aug 2008 15:10:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 14 Aug 2008 15:10:47 +0000 (UTC)
    X-Sender: akuP6HzSQ5VXrPJayTP6zcJ6DnYfnTHf
    In-Reply-To: <g81gir$g24$1@news.dialog.net.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.16 (Windows/20080708)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:223397
    [ ukryj nagłówki ]

    Jotte pisze:
    >>>> Ano właśnie dlatego, że niezależnie jak się uczy, kasa ma być taka
    >>>> sama, bo tak mówki karta nauczyciela.
    >>> Jak chcesz zmierzyć jakość pracy nauczyciela?
    >>> Zaznaczam - pomiar ma zapewniać uczciwość, obiektywizm i profesjonalizm.
    >> Tego nie da się pomierzyć wg tych relacji.
    > Coś podobnego? ;)
    > Zauważyłeś!
    >
    >> Natomiast można pomierzyć subiektywnie, co robi sie w szkołach
    >> prywatnych.
    > Jak i czym? Przecież jedną z cech wiarychodności jakiegokolwiek pomiaru
    > jest jego weryfikowalność (eliminacja możliwości zafałszowania).
    > Nadanie subiektywnej ocenie wagi, istotności i możliwości powodowania
    > systemowych, szeroko rozgałęzionych konsekwencji to najprostsza droga do
    > korupcji, układów i deprawacji.

    A coś takiego jak system oceny wyrażany wyborem szkoły? Nie da się
    oczywiście przenieść tego 1:1 system niestety musi być bardziej
    skomplikowany, by dać szansę małym szkołom po za dużymi aglomeracjami,
    jednak to powinien być podstawowy system oceny dyrekcji, a dyrekcja
    powinna oceniać nauczycieli. Będzie to zawsze ocena subiektywna, ale
    ocena - jako taka zawsze jest subiektywna ze względu na swoją definicje
    i ograniczoność.

    >>>> A jakoś na zmiany w zapisach karty zgody od nauczycieli nie ma, więc
    >>>> albo chce się zarabiać, albo iść wcześniej na emeryturę i być
    >>>> "nietykalnym".
    >>> A niby dlaczego tak prosto albo-albo?
    >>> Zresztą nie mieszajmy mitów z faktami.
    >>> Myślę tak - najpierw dotrzymać nauczycielom obietnic składanych od
    >>> czasu rządu Mazowieckiego wraz ze wszystkimi odsetkami, karami
    >>> ustawowymi itp. Ludzie honoru zobowiązań dotrzymują.
    >>> Potem można gadać o zmianach, restrukturyzacji itp.
    >> A dlaczego nie przedtem? Nie wiem co obiecał rząd Mazowieckiego
    >> nauczycielom, ale od niego powinni egzekwować, jeśli obiecał. Bo
    >> inaczej jak znajomy obieca mi coś i nie spełni, to mamm wymagać
    >> spełnienia obietnic od jego brata?
    > Dlatego, że istnieje coś takiego jak ciągłość państwa obejmująca także
    > ciągłość jego instytucji i zobowiązań. Chciałbyś taką metodą uniknąć
    > spłacania długów zaciągniętych przez poprzednie ekipy, bo np. Tusku
    > powie USA: mój rząd od was nie pożyczał tyle?
    > Nie, przyjmując spadek (a nie obowiązku) przejmujesz ciążące na nim
    > zobowiązania.
    > Tak samo z państwem.

    Jest jeden problem "obiecał ktoś", a powstały jakieś dokumenty.
    Powiedzmy, że dziedziczysz spadek, czy rozdasz każdemu, komu osoba po
    której masz spadek coś obiecała, to co mu obiecała, nie mając na to
    dowodów? Wtedy ja tez mogę do Ciebie przyjść i powiedzieć, że mi coś
    obiecano. Co więcej, ty nawet mogłeś słyszeć, że coś było obiecywane,
    ale nie uczestniczyłeś w dalszych relacjach, więc nie masz też
    informacji, że z obietnicy obie strony zrezygnowały, albo zaistniały
    inne okoliczności. I żeby nie było - nie jestem przeciw podwyższeniu
    pensji nauczycielom, ale chciałbym, by te podwyżki trafiły do
    odpowiednich osób, żeby była wśród nauczycieli jakaś konkurencja, żeby
    ci, co się przykładają i wykonują swoją pracę lepiej - otrzymali więcej.
    Jestem przeciwny "wszystkim po równo"

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl
    nie zapomnij zamówić Total Amigi (Polska Edycja)
    http://www.ppa.pl/totalamiga/#zamowienia

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1