PracaGrupypl.praca.dyskusje › O Adamie i nie tylko

  • 101. Data: 2002-12-07 22:31:49
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl> writes:

    > a jak nie masz z czego placic/umierasz to Twoje uposledzone dziecko zostaje
    > na bruku? panstwo, stan mu nic nie pomaga ? (dziecku, nie Tobie, na zupelnie

    nie. jest cala fura ludzi co czeka w kolejce do adopcji.
    sa nawet tacy co biora uposledzone dzieci, chociaz moze ci sie to w
    glowie nie miescic.

    > podstawowym poziomie), nie ma socjalnych osrodkow - tylko czemu ludzie
    > czasami mowia ze sa pracownikami socjalnymi? to znaczy ze prywatne firmy

    nie pisaam, ze nie ma osrodkow pomocy - gdziez to wyczytales?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 102. Data: 2002-12-07 22:37:16
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "GreG" <g...@w...pl> writes:

    [..]

    > A jak nie placisz, bo nie masz, to dziecko bedzie nieleczone.

    dokladnie. bo to w twoim interesie jako czlowieka lezy zapewnienie
    sobie utrzymania i pracy - ktorej wierz mi - w tym kraju nie brakuje.

    to nie jest obowiazek panstwa.
    panstwo sie troszczy o to, zeby przestrzegano prawa, zeby byl spokoj i
    nikt ludziom w robieniu biznesu i pracy nie przeszkadzal; panstwo
    zapewnia ochrone i jeszcze pare innych rzeczy - ale nikomu tu do glowy
    nie przyjdzie, zeby panstwo mialo zapewniac ludziom prace.

    to przede wszystkim na tobie spoczywa odpowiedzialnosc, zeby sie
    zatroszczyc o wlasny byt. nie na panstwie, nie na sasiadach, nie na
    organizacjach charytatywnych.

    te pomagaja tylko w sytuacjach kleski i wyjatkowych.

    owszem, to co panstwo w polsce powinno zrobic, to NIE PRZESZKADZAC
    ludziom zarabiac pieniadze.
    naprawic system sadowniczy, ograniczyc podatki, uproscic prawo
    podatkowe, uczynic go jasnym i przezrzystym i wiele innych rzeczy.

    ale NIE mowic, ze zapewni wszystkim prace!

  • 103. Data: 2002-12-08 18:21:49
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 07 gru 2002, n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) zapodal(a):

    > pomoc otrzymywana w ramach medicare jest. jej poziom nie jest tak
    > wysoki jak z prywatnych ubezpieczen, ale jednak nikt na ulicach nie
    > umiera. sa organizacje pozarzadowe i charytatywne.

    Tylko charytatywne i pozarzadowe? Czy podstawowa opieke medyczna realizuje
    sie z podatkow? Bo A.P. proponowal znieszienie podatkow na ten cel.

    > smiem nawet twierdzic, ze uslugi zdrowotne jakie w ramach tego sie
    > dostaje sa na nieco lepszym poziomie niz w polsce w panstwowej
    > sluzbie zdrowia.

    Pewnie masz racje.

    > no ale jakos ktos jest zaslepiony wizja tego kalekiego dziecka co
    > zdycha na ulicy to najwyrazniej zadne racjonalne argumenty do niego
    > trafic nie sa w stanie.

    To bylo do mnie? Ja pisalem tylko, ze kopiowanie wszystkiego z USA do
    polski jest glupota. Jak wszystko to moze skopiujemy tez ich historie.
    Choc na niewolnictwo to juz za pozno. Pozim rozwoju USA z czasow wojny
    secesyjnej juz przekroczylismy:)

    Pozdr. Shrek.

  • 104. Data: 2002-12-08 19:54:07
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    > nie. ale oni maja okazje przynajmniej rozmawiac z ludzmi z otoczenia
    > przestepcow, z ich srodowiska, z rodzina;
    > maja wglad do ich akt, maja do dyspozycji dokumenty ze sledztwa
    > policji, maja wreszcie niejednokrotnie dostep do ich domu i
    > szczegolowy raport z wizji lokalnej (jesli taka miala miejsce).
    >
    > to duzo, duzo wiecej niz posty z newsow, wybacz.

    wybaczam !

    Xyloo

  • 105. Data: 2002-12-08 20:06:13
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    > Mam nadzieje ze nie zejdziemy do poziomu: "kto wiecej literowek popelnil",
    > albo kto wiecej przecinkow i kropek "zjadl".

    w tej dziedzinie to jestem nie do pobicia :-)))

    Xyloo
    --------------------------------
    99% bledow jest celowa i zamierzona. Prawa autorskie zastrzezone.
    Wszelkie powielanie kopowanie, odtwarzanie bez zgody autora zabronione.

  • 106. Data: 2002-12-08 20:16:10
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wrangler <a...@i...pl> wrote:

    > Jak mogę sobie zaprzeczać jeśli na siłe nie staram się cie przekonać że
    > jesteś w błędzie nazywając wszystki ludzi bezrobotnych pijawkami, etc.

    Nie. Przeciez cały czas własnie to robisz :-)

    --
    ___________ (R)

  • 107. Data: 2002-12-08 20:18:30
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Gosc A <u...@n...gazeta.pl> wrote:

    > czyli uwazasz ze jak Ci sie urodzi dziecko uposledzone umyslowo to Ty je po
    > prostu prywatnie ubezpieczysz i z tego bedzie sie ono utrzymywalo/leczylo
    > przez wiele wiele lat... a powiedz mi, kto je ubepieczy? kto bedzie z wlasnej
    > kieszeni dobrowolnie do niego doplacal?

    RODZICE.
    O ile rozsądni, to ubezpieczą się przed urodzeniem dziecka. JEśli nie,
    to cóż, niech się pogodzą z losem.

    --
    ___________ (R)

  • 108. Data: 2002-12-08 20:20:57
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:

    > Rozumiem, ze jak masz pecha urodzic sie dzieckiem bezrobotnego i do tego
    > uposledzonym, to jak juz powiedziales wczesniej jestes kowalem wlasnego
    > losu?

    To masz pecha i tyle. Jeżeli sądzisz, że świat jest sprawiedliwy, to się
    mylisz.
    Jeżeli chcesz stworzyć świat sprawiedliwy, to prosze bardzo - ale na
    swój własny koszt. Zreszta kilku próbowało (choć na koszt innych) i nic
    im z tego nie wyszło.
    --
    ___________ (R)

  • 109. Data: 2002-12-08 20:28:26
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman <r...@o...pl> wrote:

    > Czyli ludzie ktorzy sie urodzili za pozno nie maja zadnych praw?
    > Nalezy sie z samej istoty czlowieczenstwa.

    Nie, nie 'należy się'. Dostają one część tego, co mają rodzice.

    > A skad u Pana takie przekonanie ze zasoby naturalne nie naleza sie w rownej mierze
    kazdemu
    > czlowiekowi?

    Z historii. Nigdy tak nie było.

    > Czy ma Pan dowody ze ZZ dzialaja na szkode przedsiebiorstwa?
    > Nie doczytalem sie nic w prasie o tego typu procesie. Moze Pan ma dodatkowe
    informacje. Prosze sie
    > nimi podzielic.

    Niestety, polskie, ułomne prawo nie przewiduje mozliwości oskarżenia
    osoby prawnej o przestępstwo. A nikt nie spróbuje oskarżyć ludzi ze ZZ z
    prostego powodu - ilośc odpowiedzialnych osób jest taka duża, że przy
    polskim systemie nie da się za ich życia nawet rozpocząć procesu.

    > Byc moze i przezytek, pozyjemy zobaczymy. A na jakiej podstawie Pan tak uwaza.
    > Pewnie nasi dziadowie bez sensu walczyli za wolnosc tego kraju. A Pilsudski,
    Haller, Padarewski i
    > inni to frajerzy, czy tak?
    > Argumentacja Stanislawa Michalkiewicza o suwerennosci Panstwowej bardziej mnie
    przekonuje.

    A mnie przekonuje przykład zza południowej granicy. Mają to samo, bez
    heroicznego kładzenia głowy pod topór.

    > Moim osobistym znaniem Polska jest dla wszystkich ludzi ktorzy chca budowac sile
    tego Panstwa. A
    > Ci ktorzy chca nasze Panstwo oslabac lepiej zeby Nasz kraj opuscili.

    Państwo <> Naród.

    > Rzuca Pan obelgi na ludzi, a jak Panu o tym przypominam to zawsze znajdzie sie
    slowo wytrych, np.:
    > populizm. Super.
    Nie. Radzę zapoznać się z definicjami słów, których Pan używa.

    > A co do demagoga.Politykiem nie jestem, co imlikuje ze demagogiem byc nie moge.
    Wypowiadam jedynie
    > swoje zdanie. W razie watpliwoci proponuje zapoznanie sie ze znaczeniem slowa
    demagog.

    Ani implikacja polityk => demagog, ani demagog => polityk nie są
    wynikaniami poprawnymi.

    --
    ___________ (R)

  • 110. Data: 2002-12-08 20:30:23
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman <r...@o...pl> wrote:

    > Czy masz jakies wyniki rzetelnych badan na ten temat, czy sa to tylko Twoje
    > odczucia?
    > Odczucia nie zawsze musza byc zgodne z rzeczywistoscia, to wlasnie twierdzi
    > Parmenides. I ja sie z nim pelni zgadzam.

    Proszę więc przedstawić wyniki badań, które by przeczyły naszym
    odczuciom. Jeżeli ich nie ma, to wobec braku lepszych przesłanek proszę
    do czasu wykonania takowych przyjąc naszą tezę.

    --