PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy serwis Pracodawcy.Info

  • 11. Data: 2008-06-12 08:15:15
    Temat: Re: Nowy serwis Pracodawcy.Info
    Od: wloochacz <n...@n...dgbit.pl>

    [ciach]
    > Pracodawcy Cię znienawidzą. A jeśli nie zabezpieczysz się prawnie - to
    > mogą swoją nienawiść zmaterializować :-)))
    Nie znienawidzą - wytoczą mu sprawę w sądzie o np. umieszczenie pomówień
    czy coś w ten deseń. Dobra papuga zmieli pracodawcy.info aż miło ;-)

    --
    wloochacz

  • 12. Data: 2008-06-12 11:22:15
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "andreas" <a...@y...com> wrote in message
    > Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze musiałby być prawny obowiązek wpisywania opinni o pracodawcy,
    > aby taka lista zawierała ilość wpisów zachęcających do zajrzenia tam.

    Tia. To juz co najmniej trzecia czy czwarta tego typu inicjatywa, ktora ktos
    reklamuje na ppd w ciagu ostatnich ~2 lat i zadna sie nie rozwinela. Ludzie
    sie boja - identyfikacji (zwlaszcza w przypadku mniejszych firm, gdzie z
    tresci takiej opinii mozna latwo wywnioskowac stanowisko czy zgadnac, ktora
    z trzech mozliwych osob to byla) i przyczepienia sie do nich negatywnej
    opinii kogos, kto publicznie krytykuje bylych (lub obecnych) pracodawcow, co
    moze byc zniechecajace dla kolejnych - nie wiem, na ile to uzasadniona
    obawa, bo przedsiebiorcy maja z reguly lepsze rzeczy do roboty niz
    wymienianie sie "czarnymi listami", ale ludzie sie boja. Pod wlasnym
    nazwiskiem raczej nie napisza negatywnej opinii, a to powoduje wspomniany
    problem z wiarygodnoscia i mozliwosci akcji typu "szkalowanie konkurencji".

    Cos, co by bylo lepsze, ale wymagaloby wspolpracy sądow, to publikacja
    online, z darmowym lub tanim dostepem, wszystkich wyrokow sądów pracy z
    wyszukiwaniem po firmie lub pracowniku, ewentualnie nazwisku
    wlasciciela/czlonka zarzadu. O ile takie sprawy jak zla atmosfera itp. sa
    subiektywne i moze byc to problem z czlowiekiem, a nie z firma, to sprawy
    trafiajace do sądu sa powazne, a ich wyniki wiarygodne. Taka rzeczywista (=z
    latwym, powszechnym dostepem) jawnosc wyrokow sądow i kar nalozonych przez
    instytucje panstwowe juz gdzieniegdzie funkcjonuje. W Polsce jest
    teoretyczna, tzn. gdzies tam zapisana, ale w praktyce dostep wymaga
    posiadania szczegolowych danych i nalazenia sie.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 13. Data: 2008-06-12 11:27:33
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    <r...@p...info> wrote in message

    > Opinie nie będą weryfikowane. To jest Internet i nikt takich opinii nie
    > weryfikuje osobiście.
    >
    > Wiarygodność opinii zależy od poziomu w jaki ją napiszesz. To użytkownik
    > decyduje czy po przeczytanych opiniach warto składać w firmie CV czy nie.

    Mylnie zakladasz, ze poziom, na jakim ktos jest w stanie cos napisac, ma cos
    wspolnego z prawdomownoscia i czystymi intencjami danej osoby.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 14. Data: 2008-06-12 21:13:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g2qg3i$jgl$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

    > Po pierwsze musiałby być prawny obowiązek wpisywania opinni o pracodawcy,
    A cóż to za bzdura?

    > aby taka lista zawierała ilość wpisów zachęcających do zajrzenia tam.
    Do zrobienia.

    > Po drugie 99% "skrzywdzonych" pracowników ma współudział w "oszukańczym
    > procederze" i chwalić się tym będą chyba tylko skończeni idioci.
    A jakie jest źródło tych "danych"? Czy te 99% zostało w jakiś sposób
    zdiagnozowane, czy po prostu sobie pobredziłeś jak skończony idiota?

    > Ja bym osobiście nie polegał na opinii oszusta wykiwanego przez byłego
    > wspólnika.
    Ty byś może i owszem, ale ty osobiście nie stanowisz niczego.

    > Po trzecie jakiś wkurzony pracodawca złoży pozew o pomówienie i "pełna
    > anonimowość" pójdzie się *****.
    Czyżby?
    A o serwerach proxy high anonimity, kafejach internetowych (jeszcze jest ich
    trochę), czy wolnych strefach internetowych słyszał waść?

    > I po czwarte do rzeczywiście kiepskich firm idą kiepscy i niezbyt zaradni
    > pracownicy, którzy gdzie indziej się nie dostaną, więc istnienie lub nie
    > takiej listy im po prostu zwisa. Prawdziwi fachowcy z każdej branży
    > dobrze wiedzą, gdzie się opłaca pracować i jaką stawkę powiedzieć na
    > rozmowie.
    To wyjątkowo trywialne, by nie rzec - głupie po prostu, podejście.
    Cóż to bowiem oznacza "prawdziwy fachowiec", czy też "gdzie opłaca się
    pracować"?

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2008-06-13 05:04:44
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    >W wiadomości news:g2qg3i$jgl$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>

    > A cóż to za bzdura?

    > Do zrobienia.

    Obywatelska inicjatywa ustawodawcza? Zbierasz już podpisy?

    > A jakie jest źródło tych "danych"? Czy te 99% zostało w jakiś sposób
    > zdiagnozowane, czy po prostu sobie pobredziłeś jak skończony idiota?

    Obserwacje i rozmowy w ciągu 24 lat życia zawodowego w najróżniejszych
    zakładach i na najróżniejszych stanowiskach pozwalają mi mieć takie zdanie.

    > Ty byś może i owszem, ale ty osobiście nie stanowisz niczego.

    Trudno. Przynajmniej nie jesteś sam.

    > Czyżby?
    > A o serwerach proxy high anonimity, kafejach internetowych (jeszcze jest
    > ich trochę), czy wolnych strefach internetowych słyszał waść?

    Ja słyszałem, ale to nie ja planuje te wpisy robić. Zorganizuj takie
    szkolenia "pokrzywdzonym" i pomysłodawcy tego pomysłu.
    A potem solidarnie odpowiadaj za współudział.

    > To wyjątkowo trywialne, by nie rzec - głupie po prostu, podejście.
    > Cóż to bowiem oznacza "prawdziwy fachowiec", czy też "gdzie opłaca się
    > pracować"?

    Przykro mi, że jak zwykle nie masz żadnego konstruktywnego pomysłu, ale
    skoro da się z tego utrzymać to krytykuj dalej.

    --
    andreas

  • 16. Data: 2008-06-13 14:13:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g2sv5o$rj9$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

    > Obserwacje i rozmowy w ciągu 24 lat życia zawodowego w najróżniejszych
    > zakładach i na najróżniejszych stanowiskach pozwalają mi mieć takie
    > zdanie.
    No to mów jasno od razu, że to tylko taka twoja opinia o ilości tych,
    których masz w swej pysze za "idiotów" uczestniczących w "oszukańczym
    procederze".
    BTW - ja nie mam, oczywiście, takiego stażu pracy, ale i nie należy
    przeceniać kwestii czasu. Wiedzę i rozeznanie zdobywa się nie tylko i nawet
    nie przede wszystkim na własnej skórze, szczególnie w dzisiejszym świecie.

    > Trudno. Przynajmniej nie jesteś sam.
    To nie była złośliwość. Ja jestem tego samego zdania i także wiem, że
    cokolwiek sądzę i/lub czynię niczym specjalnym dla nikogo poza mną samym i
    ew. moimi bliskimi nie skutkuje.

    > Ja słyszałem, ale to nie ja planuje te wpisy robić. Zorganizuj takie
    > szkolenia "pokrzywdzonym" i pomysłodawcy tego pomysłu.
    > A potem solidarnie odpowiadaj za współudział.
    Coś ty znów wymyślił? Jakie odpowiadanie? Za współudział w czym??

    > Przykro mi, że jak zwykle nie masz żadnego konstruktywnego pomysłu, ale
    > skoro da się z tego utrzymać to krytykuj dalej.
    Moje pomysły zostawimy, nie o wszystkim mam zamiar pisać z przyczyn
    oczywistych.
    Zaś krytyką to ty się zajmujesz, zaniedbując tryskanie konstruktywnymi
    pomysłami.
    Wkurza mnie, że podejmowane przez kogoś pozytywne inicjatywy, w dodatku
    niekomercyjne zamiast wsparcia i zachęty (choćby słownej) spotykają się z
    głupią krytyką, mogącą zdusić je w zarodku.
    Że się 20 razy nie udało nie znaczy, że sie nie uda zawsze.
    Jak to ktoś powiedział: postęp polega na tym, że wszyscy wiedzą, że coś jest
    niemożliwe, aż znajduje się ktoś, kto tego nie wie i po prostu to coś robi.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-06-13 14:53:31
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Wkurza mnie, że podejmowane przez kogoś pozytywne inicjatywy, w dodatku
    > niekomercyjne zamiast wsparcia i zachęty (choćby słownej) spotykają się z
    > głupią krytyką, mogącą zdusić je w zarodku.

    To nie są po prostu pozytywne inicjatywy, bo jedynym wiarygodnym źródłem
    informacji mogą być tylko wyroki sądowe a nie (jeszcze raz powtórze) płacze
    oszustów oszukanych przez byłych wspólników.
    Najpierw ludzie ulegają podpowiedziom cwaniaków i domagają się chroniących
    ich z wszystkich stron zapisów prawnych, potem po cichu dogadują się z
    pracodawcą jak je obejść a na końcu jak się pokłócą to się nawzajem straszą,
    kto na kogo i gdzie doniesie.

    --
    andreas

  • 18. Data: 2008-06-13 15:17:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g2u1lk$34j$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

    > To nie są po prostu pozytywne inicjatywy, bo jedynym wiarygodnym źródłem
    > informacji mogą być tylko wyroki sądowe a nie (jeszcze raz powtórze)
    > płacze oszustów oszukanych przez byłych wspólników.
    Czyli oszukanych przez oszustów.
    Wyroki sądowe wiarygodnym źródłem informacji??
    Śmiech na sali.
    A wyroki której instancji? Bo jak się można od wyroku pierwszej odwołać i
    wygrać to znaczy, że ten sąd popełnił błąd. A skoro tak, to jaka gwarancja,
    że druga instancja nie jest w błędzie? A skoro moze jest, to może pierwsza
    nie była. No to kasacja. Oddalona, uznana - skąd wiadomo czy słusznie? No -
    jest jeszcze Strasburg. Skąd jednak wiadomo czy i tam sie nie mylą?
    Mało na to wszystko znasz przykładów?
    Nieeee... wyroki sądowe nie są _żadnym_ a juz na pewno nie _wiarygodnym_
    źródłem informacji, one są jedynie wyrazem interpretacji zapisów
    niedoskonałego czy wręcz złego prawa przez kogośtam równie niedoskonałego,
    może nieobiektywnego, moze kupionego.
    A człowiek ma prawo do zaprezentowania swojego oglądu sprawy, i tyle.

    Zatem to SĄ pozytywne inicjatywy. Pozwalają ludziom mówić na szerokim forum
    o tym, co dotąd pozostawało ukryte w szeptanych rozmowach po kątach i nic z
    tego nie wynikało.
    A że faktycznie ktoś może tej mozliwości nadużyć? Owszem, i co z tego?
    Wszystkiego można nadużyć, na przykład noża do zabicia zamiast do krojenia.
    To co? Nóż jest niedobry?

    > Najpierw ludzie ulegają podpowiedziom cwaniaków i domagają się
    > chroniących ich z wszystkich stron zapisów prawnych,
    Dlaczego uważasz osoby postulujące jakieś (jakie?) zapisy prawne za
    "cwaniaków", a ludzi za ulegających podpowiedziom durniów?

    > potem po cichu dogadują się z pracodawcą jak je obejść
    Nie uogólniaj aż tak strasznie. Jedni się dogadują, inni nie.
    Jedni się "dogadują", bo muszą, inni bo chcą.
    A prawo ma chronić tych przede wszystkim, którzy na układ nie poszli albo
    zostali do tego zmuszeni.

    > a na końcu jak się pokłócą to
    > się nawzajem straszą, kto na kogo i gdzie doniesie.
    A co byłoby twoim zdaniem lepsze?
    Pojedynek?
    Wynajęcie "specjalisty"?

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2008-06-13 17:56:21
    Od: "andreas" <a...@y...com>

> [...]
    > źródłem informacji, one są jedynie wyrazem interpretacji zapisów
    > niedoskonałego czy wręcz złego prawa przez kogośtam równie niedoskonałego,

    Chyba w każdej dyskusji powtarzasz, że w "walce" z pracodawcami chodzi ci
    tylko o egzekwowanie obowiązującego prawa.
    Czyżby coś się zmieniło i wolisz plotkę od sądowego wyroku, który jest
    przecież egzekucją prawa?

    > A człowiek ma prawo do zaprezentowania swojego oglądu sprawy, i tyle.

    Zgadza się i ja właśnie to robię.

> [...]
    > A że faktycznie ktoś może tej mozliwości nadużyć? Owszem, i co z tego?
    > Wszystkiego można nadużyć, na przykład noża do zabicia zamiast do

    To nie są pozytywne inicjatywy, bo w najlepszym przypadku nic nie dadzą a w
    gorszym zaszkodzą wypowiadającym się.
    Uważam się za człowieka nie najgłupszego i dlatego odradzam takie kroki tym,
    kórzy je planują. A zrobią jak będą uważać.

    > Dlaczego uważasz osoby postulujące jakieś (jakie?) zapisy prawne za
    > "cwaniaków", a ludzi za ulegających podpowiedziom durniów?

    Dlatego, że ludzie żyjący z ochrony "biednych i głupich" nie podcinają
    gałęzi, na której wygodnie siedzą i nic skutecznego nie zrobia, aby tych
    biedaków było mniej.

    > A prawo ma chronić tych przede wszystkim, którzy na układ nie poszli albo
    > zostali do tego zmuszeni.

    Znasz definicje socjalizmu według Kisielewskiego?
    Jakim cudem prawo ma chronić przed układem, skoro dwa paragrafy wczesniej do
    niego zmusza?

    > A co byłoby twoim zdaniem lepsze?

    Oczywiście całkowite uwolnienie treści umów o pracę.

    --
    andreas

  • 20. Data: 2008-06-13 18:49:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g2uccb$f0$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

    > Chyba w każdej dyskusji powtarzasz, że w "walce" z pracodawcami chodzi ci
    > tylko o egzekwowanie obowiązującego prawa.
    Cytat z tego "powtarzania" bym uprzejmie poprosił.
    Ze szczególnym uwzględnieniem twierdzenia, że "tylko" i "w walce".

    > Czyżby coś się zmieniło i wolisz plotkę od sądowego wyroku, który jest
    > przecież egzekucją prawa?
    Wyrok jest efektem interpretacji prawa (niekoniecznie obiektywnej,
    niekoniecznie niezawisłej, niekoniecznie uczciwej i niekoniecznie trafnej -
    czego najlepszym dowodem potrzeba instancyjności) i oceny faktów. Tych
    ujawnionych czywiście.
    Zwróć uwagę, że w polskim prawodawstwie obowiązuje zasada, że dowodem może
    być cokolwiek, co sąd (czyli sędzia - pojedynczy, konkretny osobnik) _uzna_
    czy _dopuści_ jako dowód, bo tak mu się spodoba lub opłaci.
    Z drugiej strony - powiadasz - plotka...
    A skąd wiesz, że plotka? Jak to sprawdzisz?

    > Zgadza się i ja właśnie to robię.
    No i dobrze. Czyń tak dalej. Będziesz oceniany przez odbiorców, do których i
    ja się zaliczam.

    > To nie są pozytywne inicjatywy, bo w najlepszym przypadku nic nie dadzą
    > a w gorszym zaszkodzą wypowiadającym się.
    Mylisz się i to z kilku względów.
    1. Dać mogą - osoba podejmująca pracę u danego pracodawcy będzie coś
    wiedzieć, nawet uwzględniając, że te informacje mogą wymagać weryfikacji na
    miejscu.
    2. Pracodawca mógłby z powodu takich inicjatyw zacząć mieć konkretne
    problemy: trudności w pozyskiwaniu kontrahentów i pracowników, zacząć mieć
    złą "szeptaną" opinię z wszelkimi tego konsekwencjami. To mogłoby się
    przełożyć na pozytywne zmiany w sposobie kształtowania polityki kadrowej i
    relacji interpersonalnej (tu już trochę sobie pomarzyłem).
    3. Nie rozumiem w jaki sposób miałyby zaszkodzić konkretnym wypowiadającym
    się (no chyba, że się ktoś podpisze prawdziwym nazwiskiem ;)).

    > Uważam się za człowieka nie najgłupszego i dlatego odradzam takie kroki
    > tym, kórzy je planują. A zrobią jak będą uważać.
    Twoja samoocena jest IMO słuszna, ale to nie jest wystarczający asumpt do
    odradzania komukolwiek czegokolwiek.
    No jak to brzmi popatrz sam - odradzam ci to, bo uważam, że jestem niegłupi.
    Posłuchałbyś sam czegoś takiego?

    > Dlatego, że ludzie żyjący z ochrony "biednych i głupich" nie podcinają
    > gałęzi, na której wygodnie siedzą i nic skutecznego nie zrobia, aby tych
    > biedaków było mniej.
    Ależ demagogia, Gierkiem, by nie rzec Gomułą powiało!
    Dowal jeszcze "nielicznych warchołów", "karłów reakcji", "podżegaczy na
    usługach określonych sił" itp. będzie komplet, Jaruzel i stan wojenny.
    Albo spójrz na świat, ten cywilizowany.

    > Znasz definicje socjalizmu według Kisielewskiego?
    > Jakim cudem prawo ma chronić przed układem, skoro dwa paragrafy
    > wczesniej do niego zmusza?
    Nie znam, więc nie dyskutuję, Kisiel mnie nie podnieca.

    > Oczywiście całkowite uwolnienie treści umów o pracę.
    No, no...
    Wybacz, ale to śmierdzi czymś wyjątkowo głupim - korwinizmem mianowicie.
    Ale skoro tak, to może i inne dziedziny życia społecznego "uwolnić"? Czemu
    nie?
    Będziemy mieli dżunglę i prawo dżungli, jednostki słabsze (uczciwi, starcy,
    kaleki, upośledzeni) szybko wyginą. Czysty zysk - społeczeństwo się
    odmłodzi. No tak, ale wtedy pojawią się jednostki słabsze w relacji do
    nowego układu odniesienia i mechanizm się powtórzy.
    I znowu, i znowu, gdzieś po drodze przestaniemy zasługiwać na nazwę homo
    sapiens sapiens, którą zresztą sami sobie nadaliśmy.
    Ale to nie szkodzi.
    Kto zostanie na końcu? Andreas?
    Słuchaj, czy ty nosisz może taki charakterystyczny krótki wąsik... ? ;)

    --
    Jotte