PracaGrupypl.praca.dyskusje › prosba o wskazowki co do wyceny

  • 1. Data: 2008-06-10 16:21:03
    Temat: prosba o wskazowki co do wyceny
    Od: m...@g...com

    Witam. Mam za zadanie wycenic obsluge informatyczna firmy - dwie
    lokalizacje w odleglosci kilkudziesieciu kilometrow - spiete siecia
    lan przez lacza TP, ok 25 komputerow, trzy serwery(a w tym jeden
    prawdziwy, reszta to pecety pelniace funkcje serwerow), utrzymanie
    serwera poczty, www, sieci(w tym bezprzewodowe, jakies polaczenia
    mostowe), masa drobnych dupereli w rodzaju naprawienie drukarki czy
    kompa ktory ducha wyzional. Ile cos takiego jest warte? Chodzi mi o
    ceny poza Warszawa, bo to inny swiat.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-06-10 17:19:44
    Temat: Re: prosba o wskazowki co do wyceny
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > mostowe), masa drobnych dupereli w rodzaju naprawienie drukarki czy
    > kompa ktory ducha wyzional. Ile cos takiego jest warte? Chodzi mi o

    3 mln złotych ;P

    j.

  • 3. Data: 2008-06-10 18:24:54
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 10 Jun 2008 09:21:03 -0700 (PDT), m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > mostowe), masa drobnych dupereli w rodzaju naprawienie drukarki czy
    > kompa ktory ducha wyzional. Ile cos takiego jest warte? Chodzi mi o

    Zawsze mnie zastanawiały takie pytania...

    Załóżmy, że jedna osoba powie, że 5 tys. zł. Przyjmiesz to na klatę i tyle
    powiesz swojemu klientowi?
    A załóżmy, że ktoś inny powie, że 70 tys. zł.?...

    Źle się do tego zabierasz. Policz ile roboczogodzin może zająć Ci ta usługa
    - zapewne wykonywałeś już podobne zlecenia więc masz jakiś obraz ile
    zajmuje zrobienie poszczególnych rzeczy. Dodaj jeszcze ze 20% czasu na
    rzeczy nieprzewidziane i prawa Murphy'ego. Pomyśl jaka stawka za godzine
    pracy Cię usatysfakcjonuje, dolicz do tego mniej więcej Twoje koszty
    (telefony, dojazdy, noclegi, itd.) i dostajesz cenę usługi.

    Uprzedzając pytania - ludzie za roboczogodzinę chcą tak od 5 do 500 zł. W
    zależności od Twoich umiejętności możesz się umiejscowić gdzieś pomiędzy ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2008-06-11 10:53:11
    Od: Zygmunt <m...@o...pl>

    50 - 80 zł netto za godzinę pracy + koszty paliwa lub kilometrówki.

  • 5. Data: 2008-06-11 14:16:59
    Od: Marek <m...@o...pl>

    Zygmunt wrote:

    > 50 - 80 zł netto za godzinę pracy + koszty paliwa lub kilometrówki.
    Przy zalozeniu, ze masz duzo roboty np. 200h/miesiac daje 10tys-16tys zl
    netto + zwrot kosztow paliwa lub kilometrówki / miesiac.
    Za m.in. "masa drobnych dupereli w rodzaju naprawienie drukarki czy
    kompa ktory ducha wyzional" 16tys. zl. netto poza wawa, ja sie na to

  • 6. Data: 2008-06-11 22:47:04
    Od: SOCAR <s...@o...pl>

    On 10 Jun 2008 19:19:44 +0200, januszek wrote:

    > 3 mln złotych ;P

    u kwiaciarek chyba

    --
    SOCAR

  • 7. Data: 2008-06-11 22:48:07
    Od: SOCAR <s...@o...pl>

    On Tue, 10 Jun 2008 09:21:03 -0700 (PDT), m...@g...com wrote:

> [...]
    > mostowe), masa drobnych dupereli w rodzaju naprawienie drukarki czy
    > kompa ktory ducha wyzional. Ile cos takiego jest warte? Chodzi mi o

    Kosztuje dużo, a w zasadzie dostaniesz max (imo) 3000 netto. I imo to i tak
    dobrze będzie.
    --
    SOCAR

  • 8. Data: 2008-06-11 23:39:36
    Od: venioo <v...@p...fm>

    SOCAR pisze:

    > Kosztuje dużo, a w zasadzie dostaniesz max (imo) 3000 netto. I imo to i tak
    > dobrze będzie.

    Za 70 komputerow + 2 serwery + pomoc biezaca + obsluga GSM + inne sprawy
    dostaje 1800 netto (nadgodziny oczywiscie nieplatne) - dlatego sie
    rozgladam za inna praca.
    Jacys chetni pracodawcy do uczciwej placy za uczciwa i fachowa robote
    dla informatyka z doswiadczeniem, wyksztalceniem, PJ i 2 j. obcymi?

    Preferowana wlkp, ale przeprowadzki tez nie wykluczam.

    PZDR

    --
    venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
    -> http://veni00.fotka.pl

  • 9. Data: 2008-06-12 07:42:06
    Od: ToJaJarek <t...@g...com>

    m...@g...com napisał(a):
> [...]
    > mostowe), masa drobnych dupereli w rodzaju naprawienie drukarki czy
    > kompa ktory ducha wyzional. Ile cos takiego jest warte? Chodzi mi o

    Po pierwsze pytanie brzmi: czy znasz ten rynek czyli czy wiesz ile
    taka usługa kosztuje na rynku, jeżeli wiesz to oceń swoja pozycje na
    tym tle i podaj cenę wiedząc czy Twoje koszty dadzą Ci tu jakiś
    sensowny zysk.

    Jeżeli jest to usługa nietypowa oceń ile by to kosztowało tego klienta
    gdyby sam sobie musiał z tym radzić.

    Nigdy nie wiesz ile zaoferuje zdesperowany konkurent, jeżeli Ty nie
    jesteś tym desperatem nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz tego
    kontraktu :)

  • 10. Data: 2008-06-15 20:12:21
    Od: m...@g...com

    Dzieki za wypowiedzi, niektore sa pomocne. Nie jestem desperatem, a
    raczej chce pozbyc sie wrzoda podajac uczciwa cene za utrzymanie
    infrastruktury informatycznej w firmie, w ktorej probuje sie z g...
    bat krecic.
    Dzieki i pozdrawiam