PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy FAQ pl.praca.oferowana - propozycja

  • 1. Data: 2003-11-18 09:08:53
    Temat: Nowy FAQ pl.praca.oferowana - propozycja
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Witam.
    Umieściłem wstępną wersję nowego FAQ grupy pl.praca.oferowana
    http://hell.pl/sal/pl.praca.oferowana.FAQ
    Proszę o komentarze i ewentualne uwagi.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 2. Data: 2003-11-18 11:31:47
    Temat: Re: Nowy FAQ pl.praca.oferowana - propozycja
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Umieściłem wstępną wersję nowego FAQ grupy pl.praca.oferowana
    > http://hell.pl/sal/pl.praca.oferowana.FAQ
    > Proszę o komentarze i ewentualne uwagi.
    Mam jedną uwagę - klauzulka mówiąca o tym, że ogłoszenie z tą samą ofertą
    pracy może być powtórzone nie wcześniej niż po miesiącu.
    Pewnie są jakieś tego powody, ale ostatnio miałem z tym spory problem -
    puściłem ogłoszenie, które okazało się "źle sprecyzowane" (widać było to po
    "spływających" ofertach pracy - znakomita większość "nie trafiona"). Po ok.
    tygodniu chciałem puścić nową, zmienioną wersję - niestety, została przez
    Ciebie zatrzymana (oczywiście zostałem o tym powiadomiony).
    Rozumiem, że muszą istnieć pewne zasady, ale zastanawiam się, czy w tym
    przypadku nie zostało "wylane dziecko razem z kąpielą" - w obecnej sytuacji
    na rynku pracy zatrzymanie "sprostowanej" oferty zaszkodziło bardziej
    szukającym pracy, niż mi. Grupa ma służyć głównie tym właśnie poszukującym i
    stosowanie tutaj "bezdusznych" i nieco biurokratycznych zasad wydaje się,
    lekko mówiąc, przeżytkiem.
    Nie chciałbym, aby zabrzmiało to jako krytyka Twojej osoby - nie o to
    chodzi, wykonujesz zadanie, jakiego się podjąłeś, najzupełniej poprawnie.
    Jednakże czasy się zmieniają - moze warto zmienić także niektóre zasady?

    Proponuję poddanie pod dyskusję tej klauzuli, albo dopuszczenie "wyjątków" w
    pewnych, określonych (w poprawionym FAQ) przypadkach.

    Pozdrawiam,
    PiotrG

  • 3. Data: 2003-11-18 11:33:32
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    PiotrG <p...@s...com.pl> wrote:

    > Mam jedną uwagę - klauzulka mówiąca o tym, że ogłoszenie z tą samą ofertą
    > pracy może być powtórzone nie wcześniej niż po miesiącu.

    Wcześniej było 3 miesiące (znaczy w FAQ przed moją pierwszą zmianą)

> [...]
    > szukającym pracy, niż mi. Grupa ma służyć głównie tym właśnie poszukującym i

    Nie zmienia to faktu, że była to ta sama oferta. Analogicznie zostały
    wstrzymane puszczenie ofert pewnej firmy, która najpierw dała ogłoszenie
    poszukiwania pracowników w dużych miastach, a potem kilka dni później
    wysłała kolejne ogłoszenia precyzując miasta.

    > stosowanie tutaj "bezdusznych" i nieco biurokratycznych zasad wydaje się,
    > lekko mówiąc, przeżytkiem.

    Problem polega na tym, że nie chcę tworzyć precedensów. Puszczę jedno takie
    ogłoszenie, a potem połowę czasu życiowego mi zajmie tłumaczenie się iluś
    tam osobom dlaczego to jedno puściłem, a ich nie mogę.

    Tego samego zresztą dotyczy sprawa nawet pojedynczych pliterek przy braku
    kodowania.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2003-11-18 11:49:51
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

> [...]
    > poszukiwania pracowników w dużych miastach, a potem kilka dni później
    > wysłała kolejne ogłoszenia precyzując miasta.
    Żartem: Literalnie nie była ta sama, bo była zmieniona.
    Serio: Kogo bronisz swoją stanowczością? Zasad, które chyba jednak tej
    grupie nie służą?

> [...]
    > ogłoszenie, a potem połowę czasu życiowego mi zajmie tłumaczenie się iluś
    > tam osobom dlaczego to jedno puściłem, a ich nie mogę.
    Oportunizm?
    Wiesz, chyba dobrze napisałem, że wykonujesz pracę, której się podjąłeś, w
    sposób _poprawny_. I tylko.

    > Tego samego zresztą dotyczy sprawa nawet pojedynczych pliterek przy braku
    > kodowania.
    No wiesz, to nie da się tak porównać - co innego bzdety, typu pliterki, a co
    innego
    dokładniejszy opis oczekiwań.

    Generalnie pragnę się z Tobą jak najbardziej nie zgodzić.
    Usenet ma służyć userom, a nie adminom/moderatotom/whatever.
    Twoje podejście do sprawy po prostu załamuje.

    Może ktoś z grupowiczów wytłumaczy mi, gdzie nie mam racji, bo argumentacja
    Przemka do mnie nie trafia (sorry).

    Pozdrawiam,

    Piotr Głudkowski

  • 5. Data: 2003-11-18 11:57:44
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    PiotrG <p...@s...com.pl> wrote:

    > Serio: Kogo bronisz swoją stanowczością? Zasad, które chyba jednak tej
    > grupie nie służą?

    Ależ tu nie ma żadnej stanowczości. Po prostu zawężanie ogłoszenia dotyczące
    tego samego stanowiska, nadal nazywam i uważam za to samo ogłoszenie.

    > Wiesz, chyba dobrze napisałem, że wykonujesz pracę, której się podjąłeś, w
    > sposób _poprawny_. I tylko.

    Ja naprawdę rozumiem Twoje (jak i innych) intencje, ale stwarzanie
    precedensów skończy się po prostu źle. Pojawi się fala skarg na tej grupie i
    mailowo dotyczącą 'dyskryminacji mojej firmy' (jak to zdarza mi się często
    czytać w mailach) albo inne takie.

    > No wiesz, to nie da się tak porównać - co innego bzdety, typu pliterki, a co
    > innego
    > dokładniejszy opis oczekiwań.

    Widzisz. Dla Ciebie to są bzdety, dla innych to jest istotna informacja
    świadcząca o przyszłym pracodawcy.

    > Generalnie pragnę się z Tobą jak najbardziej nie zgodzić.
    > Usenet ma służyć userom, a nie adminom/moderatotom/whatever.
    > Twoje podejście do sprawy po prostu załamuje.

    To nie jest moje podejście. Przejrzyj archiwum - userzy chcieli wymagalności
    kryteriów określonych w FAQ.
    I nie za bardzo rozumiem co określasz 'moim podejściem do sprawy'? Trzymanie
    się pewnych zasad ustalonych tak naprawdę dawno temu?

    > Może ktoś z grupowiczów wytłumaczy mi, gdzie nie mam racji, bo argumentacja
    > Przemka do mnie nie trafia (sorry).

    Znaczy która? Że nie chcę tworzyć precedensów? Cóż. Szkoda.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2003-11-18 12:16:35
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > No wiesz, to nie da się tak porównać - co innego bzdety, typu pliterki, a
    co
    > innego
    > dokładniejszy opis oczekiwań.

    A może trzeba najpierw pomysleć zanim się napisze?
    Niestety bezmyślność to powszechne zjawisko.

    > Może ktoś z grupowiczów wytłumaczy mi, gdzie nie mam racji, bo
    argumentacja
    > Przemka do mnie nie trafia (sorry).

    Wyżej Ci wytłumaczyłem, ale mogę jaśniej. Jak potrzebujesz zatrudnić
    kierowcę TIR-a to piszesz "Zatrudnie kierowcę TIR-a" a nie tylko "Zatrudnię
    kierowcę" bo w takim przypadku zgłosza się do ciebie również osoby majace
    tylko prawo jazdy kat. B.
    Jasne.

    PS. FAQ jest jasny i zrozumiały. Jak dla mnie ta wersja jest OK. Skłonny
    byłbym skrócić okres 1 mies. do max 2 tygodni.

    Pozdrawiam
    wm

  • 7. Data: 2003-11-18 12:33:38
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

> [...]
    > mailowo dotyczącą 'dyskryminacji mojej firmy' (jak to zdarza mi się często

    OK, rozumiem.
    Zastanawia mnie tylko jedno - skąd się wzięło w ogóle to ograniczenie?
    Czemu ono służy i co daje?

    Możesz mi to rozjaśnić?

    PiotrG

  • 8. Data: 2003-11-18 12:38:12
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    PiotrG <p...@s...com.pl> wrote:

    > OK, rozumiem.
    > Zastanawia mnie tylko jedno - skąd się wzięło w ogóle to ograniczenie?

    Ograniczenie wzięło się z chęci ograniczenia spamowania grupy przez pewne
    firmy, które np. wrzucałyby codziennie to samo ogłoszenie. To naprawdę nie
    jest hipotetyczne zagrożenie, tylko fakt.

    > Czemu ono służy i co daje?
    > Możesz mi to rozjaśnić?

    Brak spamu na grupie de facto moderowanej (skoro moderator ma działać
    zgodnie z FAQ, a nie według własnego widzimisię)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2003-11-18 12:42:32
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > co
    >
    > A może trzeba najpierw pomysleć zanim się napisze?
    > Niestety bezmyślność to powszechne zjawisko.
    Wiesz, w większości sytuacji życiowych jest szansa poprawienia błędu.
    Nikt nie jest nieomylny, a w kwestii wyjątkowo "rozmytej": co jest
    oczywiste,
    a co nie, bardzo łatwo popełnić błąd.
    I, wybacz, nie ma to nic wspólnego z bezmyślnością (dziękuję za ocenę ;-) ).

> [...]
    "Zatrudnię
    > kierowcę" bo w takim przypadku zgłosza się do ciebie również osoby majace
    Jasne. Dałeś "przejaskrawiony" przykład.
    Jak wyżej pisałem - oferta pracy nie należy do spraw stricte
    "biało-czarnych",
    i to właśnie od barw pośrednich zależy wprost odzew na ofertę.
    Nie każdy jednak urodził się artystą (oni mają "wyczucie") i czasami
    zdarzy się źle dobrać kolor. Nikt nie jest nieomylny i, myślę, w takich
    przypadkach
    powinien wygrywać zdrowy rozsądek (moderatora?), a nie zbiór suchych zasad.

    > PS. FAQ jest jasny i zrozumiały. Jak dla mnie ta wersja jest OK. Skłonny
    > byłbym skrócić okres 1 mies. do max 2 tygodni.
    Zawsze coś.
    Nadal jednak zastanawiam się, czemu służy ten okres.

    PiotrG

  • 10. Data: 2003-11-18 12:45:59
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Ograniczenie wzięło się z chęci ograniczenia spamowania grupy przez pewne
    > firmy, które np. wrzucałyby codziennie to samo ogłoszenie. To naprawdę nie
    > jest hipotetyczne zagrożenie, tylko fakt.
    Rozumiem. Czy jednak nie można znaleźć innego, bardziej ambitnego,
    kryterium,
    likwidującego taki proceder (w zasadzie spam), niż ograniczanie czasu
    powtarzania?
    Wiem, że to jest najprostsze, i wiem także, że lepsze "kiepskie" prawo, niż
    brak
    prawa, ale zawsze można próbować coś poprawić, nie?

    PiotrG