PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy FAQ pl.praca.oferowana - propozycja

  • 11. Data: 2003-11-18 12:53:37
    Temat: Re: Nowy FAQ pl.praca.oferowana - propozycja
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    PiotrG <p...@s...com.pl> wrote:

    > Rozumiem. Czy jednak nie można znaleźć innego, bardziej ambitnego,
    > kryterium,
    > likwidującego taki proceder (w zasadzie spam), niż ograniczanie czasu
    > powtarzania?

    Zapewne masz jakąś propozycję takiego 'kreterium', skoro o tym wspominasz?
    :)
    Nie - wydaje mi się, że rozwiązanie aktualne jest najlepsze. Nie powoduje
    ciągłego powtarzania się ogłoszeń, a czas miesiąca jest w miarę ok
    (aczkolwiek można faktycznie rozważyć skrócenie go do 2 tygodni)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 12. Data: 2003-11-18 13:29:51
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Zapewne masz jakąś propozycję takiego 'kreterium', skoro o tym wspominasz?
    > :)
    'kreterium' powiadasz?
    Może warto podejść do problemu tak, jak do spamu typowo e-mailowego?
    Bo istniejący mechanizm można by porównać do wyimaginowanego filtra
    antyspamowego, dla którego kryterium "odsiewania" jest częstotliwość
    pojawiania się e-maili od danego usera.
    Moja propozycja jest następująca: pozwolić na powtarzanie ogłoszeń
    limitowane ilościowo-czasowo (np. nie więcej niż dwa powtórzenia w
    miesiącu).
    Generalnie problemem jest możłiwość wystąpienia pomyłki w ogłoszeniu
    (co nie ma nic wspólnego z zarzucaną mi przez "wm" bezmyślnością).
    Jedna "szansa poprawy" wystarczy tutaj w zupełności.
    Naprawdę chodzi mi tylko o szansę poprawienia pomyłki (może pisząc
    pierwotną ofertę miało się zły dzień - Ty nigdy nie miewasz?) - w obecnej
    sytuacji jest się po prostu "udupionym" na miesiąc.

    > Nie - wydaje mi się, że rozwiązanie aktualne jest najlepsze. Nie powoduje
    > ciągłego powtarzania się ogłoszeń, a czas miesiąca jest w miarę ok
    > (aczkolwiek można faktycznie rozważyć skrócenie go do 2 tygodni)
    Zaproponowane przeze mnie powyżej rozwiązanie jest chyba wystarczającym
    kompromisem - ogłoszeń Ci nie przybędzie, a szansa poprawy będzie.
    Ale mi się zrymowało ;-)

    PiotrG

  • 13. Data: 2003-11-18 13:35:28
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    PiotrG <p...@s...com.pl> wrote:

    > 'kreterium' powiadasz?

    Litrówka.

    > Może warto podejść do problemu tak, jak do spamu typowo e-mailowego?

    Nie za bardzo.

    > Bo istniejący mechanizm można by porównać do wyimaginowanego filtra
    > antyspamowego, dla którego kryterium "odsiewania" jest częstotliwość
    > pojawiania się e-maili od danego usera.

    Nie. To nie jest żaden filtr antyspamowy. Ten zapis w FAQ ma chronić
    użytkowników przed zalewem ogłoszeń tej samej firmy. W końcu jest to grupa
    moderowana, prawda?

    > Moja propozycja jest następująca: pozwolić na powtarzanie ogłoszeń
    > limitowane ilościowo-czasowo (np. nie więcej niż dwa powtórzenia w
    > miesiącu).

    To samo osiągnie się skracając czas do 2 tygodni.

    > Generalnie problemem jest możłiwość wystąpienia pomyłki w ogłoszeniu
    > (co nie ma nic wspólnego z zarzucaną mi przez "wm" bezmyślnością).

    Uwierz mi, że nie było jeszcze takiego ogłoszenia. Poza tym zawsze można
    skorzystać z Supersedesa, więc ten argument jest bezzasadny.

    > Naprawdę chodzi mi tylko o szansę poprawienia pomyłki (może pisząc
    > pierwotną ofertę miało się zły dzień - Ty nigdy nie miewasz?) - w obecnej
    > sytuacji jest się po prostu "udupionym" na miesiąc.

    Nieprawda. Natomiast nijak się to ma w sumie do punktu FAQ o którym
    dyskutujemy.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 14. Data: 2003-11-18 13:43:28
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Litrówka.
    ;-)))

    > To samo osiągnie się skracając czas do 2 tygodni.
    Nie dokładnie to samo. Nie dajesz szansy "poprawy" po kilku dniach.

    > Uwierz mi, że nie było jeszcze takiego ogłoszenia. Poza tym zawsze można
    > skorzystać z Supersedesa, więc ten argument jest bezzasadny.
    I szukać w Supersedesie informatyka do pracy?
    Dzięki.

    > Nieprawda. Natomiast nijak się to ma w sumie do punktu FAQ o którym
    > dyskutujemy.
    Prawda - przecież tak było w moim przypadku.
    Dlatego tak się upieram.

    PiotrG

  • 15. Data: 2003-11-18 13:46:29
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    PiotrG <p...@s...com.pl> wrote:

    > Nie dokładnie to samo. Nie dajesz szansy "poprawy" po kilku dniach.

    Jak to nie? Już powiedziałem. Wystarczy skorzystać z Supersedesa.

    > I szukać w Supersedesie informatyka do pracy?
    > Dzięki.

    To taki nagłówek, wiesz?

    > Prawda - przecież tak było w moim przypadku.
    > Dlatego tak się upieram.

    Nie. Ty po prostu po napłynięciu ofert uznałeś, że nie do końca
    sprecyzowałeś wymagania. I chciałeś wysłać ponownie ofertę ze sprecyzowanymi
    wymaganiamia, a nie poprawić poprzednią ;)
    Tak wiem - to akademicka dyskusja. Jednakoż możliwość zawsze istnieje i FAQ
    ma się nijak do tego.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 16. Data: 2003-11-18 13:54:41
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > Zawsze coś.
    > Nadal jednak zastanawiam się, czemu służy ten okres.

    Temu, żeby codziennie nie pojawiało się ogłoszenie tej samej firmy na to
    samo stanowisko. Z punktu widzenia osób poszukujących pracy przeglądających
    grupę jest to wygoda.
    Okres 1 mies. czy 2 tyg. jest okresem wystarczającym do zebrania CV i
    wstępnej/ostatecznej selekcji kandydatów. Jeżeli osoby które odpowiedziały
    na ogłoszenie to leszcze dajesz następne.

    A co do bezmylności. Moją intencją nie było obrażanie Ciebie ale zwrócenie
    uwagi, że ogłoszenia o prace nie pisze się jak maila do kolegi pomiędzy kawą
    a wyjściem do kibelka. Najpierw należy się zastanowić nad zakresem
    obowiązków i wymaganiami jakie kandydat powinien spełniać a potem wysłać
    post na grupę uprzednio go kilkakrotnie przeczytawszy. Zły dzień nie ma tu
    nic do rzeczy, zawsze można ofertę napisać następnego dnia. I tylko o to mi
    chodziło.

    Pozdrawiam
    wm

  • 17. Data: 2003-11-18 13:58:27
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Powinno się skrócić do 2 tygodni. Efekty ogłoszenia można poznać po ok.

    Ok. Skoro jest taka potrzeba, to niech tak będzie. I przedstawiłeś tu w
    miarę sensowne argumenty.
    Wrzuciłem na WWW poprawioną wersję FAQ.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 18. Data: 2003-11-18 14:16:03
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Umieściłem wstępną wersję nowego FAQ grupy pl.praca.oferowana
    > http://hell.pl/sal/pl.praca.oferowana.FAQ
    > Proszę o komentarze i ewentualne uwagi.

    FAQ jest proste i zrozumiale i nawet glupi nie powinien miec problemow z
    jego zrozumieniem

    mam trzy uwagi:

    1. ten dokument (stron) chyba bedzie ujety w jakies znaczniki z
    kodowaniem, chyba, ze to wersja nieoficjalna
    2. przy uwadze o kodowaniu liter (na stronie) moze warto dac jakis link
    do pomoc tzn. pomocy o kodowaniu postow w najpopularniejszych
    czytnikach, niestety poziom wiedzy na temat Internetu uzytkownikow
    Usnetu jest caly czas na bardzo niskim poziomie i szkoda by bylo, aby
    przez niewiedze Oferanta moglo przepasc jakies ogloszenie o prace
    3. optowalbym za umieszczeniem tego FAQ (lub linku do niego) w poscie z
    data np 2005 roku - sam korzystalem z pl.praca.oferowana kilka razy i na
    pczatku nie mialem pojecia, ze obowiazuje jakies zasady

  • 19. Data: 2003-11-18 14:20:29
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Jak to nie? Już powiedziałem. Wystarczy skorzystać z Supersedesa.

    > To taki nagłówek, wiesz?
    Nie wiedziałem (I pewnie wielu rzeczy jeszcze nie wiem ;-) ).
    Chodzi Ci o możliwość scancelowania posta i wysłania go ponownie?

    > Nie. Ty po prostu po napłynięciu ofert uznałeś, że nie do końca
    > sprecyzowałeś wymagania. I chciałeś wysłać ponownie ofertę ze
    sprecyzowanymi
    > wymaganiamia, a nie poprawić poprzednią ;)
    Tak było.

    > Tak wiem - to akademicka dyskusja. Jednakoż możliwość zawsze istnieje i
    > ma się nijak do tego.
    A o możliwości nie wiedziałem. Cóż, luki w wykształceniu ;-)

    W takim razie sorry za całe zamieszanie.

    PiotrG

  • 20. Data: 2003-11-18 14:20:56
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    PiotrG <p...@s...com.pl> wrote:

    > Nie wiedziałem (I pewnie wielu rzeczy jeszcze nie wiem ;-) ).
    > Chodzi Ci o możliwość scancelowania posta i wysłania go ponownie?

    Niezupełnie. Nowy artykuł zastępuje stary.

    > A o możliwości nie wiedziałem. Cóż, luki w wykształceniu ;-)

    Większość osób nie wie. Inna sprawa, że Cię nie poinformowałem, że jest taka
    możliwość (chociaż wtedy dyskusja w sumie toczyła się innymi torami)

    --
    Przemysław Maciuszko