PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowe filmiki znalazłem prace na...

  • 11. Data: 2008-03-15 11:03:35
    Temat: Re: Nowe filmiki znalazłem prace na...
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Na przykład ?

    Np. zatrudnienie pracowników, opłacenie biura i rzeczy związanych z
    biurem (telefony, prąd, internet, cokolwiek innego).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 12. Data: 2008-03-15 11:26:33
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jakub Wartak wrote:

    > Na przykład ?

    Zalezy od konkretnej umowy, ale w przypadku, gdy pracownik jest
    formalnie zatrudniony przez agencje posrednictwa, a nie firme, na rzecz
    ktorej swiadczy uslugi, firma posredniczaca bierze na siebie bycie -
    wedle prawa - pracodawca wraz ze zwiazanym z tym ryzykiem i biurokracja
    i to glownie za to bierze.

    Te firmy posredniczace istnieja na rynku dlatego, ze maja klientow.
    Klientom zalezy na jak najlepszym pracowniku, a im wiecej sie zaoferuje
    pracownikowi, tym lepszych ludzi mozna przyciagnac. Jesli te firmy
    wybieraja sytuacje, w ktorej pensja wynosi mniej w stosunku do tego, ile
    by mogli zaplacic pracownikowi zatrudniajac go bezposrednio - czyli
    zgadzaja sie na posiadanie mniej atrakcyjnej dla kandydatow oferty - to
    znaczy, ze maja z tego korzysci, ktore wynagradzaja im z zyskiem owa
    nisza konkurencyjnosc.

    O wspominanym Ranstadzie to nie wiem, jak wygladaja umowy, ale o innej
    podobnej firmie wiem, ze w przypadku dlugiej choroby pracownika czy
    rozwiazaniu przez niego umowy po krotkim czasie zastepuja go nowym na
    wlasny koszt.

    Popularnosc tego - i to w zawodach wykwalifikowanych, co jest
    ewenementem, bo podobne rozwiazania w krajach rozwinietych sa popularne
    raczej na poziomie calkowicie zastepowalnej i nie wykwalifikowanej sily
    roboczej jak na przyklad sprzataczki - jest wynikiem IMHO przepisow,
    ktore za duza czesc ryzyka zwiazanego z zatrudnieniem przenosza za
    pracodawce tak, ze pracodawca jest sklonny placic za wziecie na siebie
    tego ryzyka przez kogos innego. W GW byl ostatnio artykul o tym, jak
    blisko jedna trzecia Polakow pracuje na umowie na czas okreslony, czasem
    na absurdalnie dlugi termin typu 15 lat - chodzi oczywiscie o to, ze
    wypowiadajac umowe na czas okreslony nie trzeba podawac powodu. Problem
    jest nie tyle z podaniem powodu - bo w krajach, gdzie wyraznie dominuja
    umowy na czas nieokreslony, tez trzeba podawac powod i jakos nikogo to
    nie przeraza - ile z tym, jaki powod zostanie uznany za wystarczajacy
    przez sąd w razie wziecia sprawy do sądu przez zwolnionego pracownika, a
    jaki nie.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 13. Data: 2008-03-15 11:53:52
    Od: marcela <m...@o...pl>

    On 15 Mar, 12:26, Immona <c...@n...gmailu> wrote:
> [...]
    > nie przeraza - ile z tym, jaki powod zostanie uznany za wystarczajacy
    > przez sąd w razie wziecia sprawy do sądu przez zwolnionego pracownika, a

    Zawsze mnie dziwi, że są firmy godzące się na pośrednictwo różnych
    "tworów" Dla mnie to jest nielogiczne.Jeżeli korporacja potrzebuje
    dobrego specjalisty takiego jak np JA, do tego uczciwego,
    przynoszącego bardzo duże zyski to opłacałoby im się dopłacić
    trochę.Dzięki mnie odniosą sukces a mi stosunkowo zapłacą więcej niż
    pośrednikowi.Jakiego pracownika zdobędą korzystając z usług "twora
    pośredniczącego" ? Z pewnością niedouczonego, łapiącego cokolwiek,
    który wycofa się szybko.Rotacja trwa i przebierają w
    nieudacznikach.Widziałam na własne oczy jak proszą ludzi, żeby się
    zgodzili pracować bo korporacja ich rozlicza.
    Ciężko jest o dobrego pracownika, dużo wyjechało.Moi poprzedni
    pracodawcy dzwonią do mnie i proszą o powrót a ja zawsze odpowiadam
    pytaniem : "ile?"

  • 14. Data: 2008-03-15 12:04:42
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Zawsze mnie dziwi, że są firmy godzące się na pośrednictwo różnych
    > "tworów" Dla mnie to jest nielogiczne.Jeżeli korporacja potrzebuje
    > dobrego specjalisty takiego jak np JA, do tego uczciwego,

    To Ty tak twierdzisz. Skąd firma ma z góry wiedzieć, że Ty jesteś dobrą
    specjalistką?

  • 15. Data: 2008-03-15 12:16:05
    Od: " " <f...@g...pl>

    Jest wolny rynek , więc nie ma problemu.(dwie sotrony godzą się na warunki,
    lub nie ma dwóch stron)
    Jesteś specjalistą w danej branży to znaczy ,że znasz branżę - więc
    bezpośrednio zgłoś się do potęcialnych pracodawców.

    Za co biorą kase ?
    - pewnie za ryzyko zatrudniania takich osób jak Ty - niestabilnych zawodowo
    - za wyszukiwanie zleceniodawców - nie chodzisz od drzwi do drzwi
    - za nadzór i zarządzanie personelem , dla zleceniodwacy dziś jesteś a jutro
    Ciebie nie ma ,a agencja w kórtkim czasie trzeba podmienić na nową osobą o
    podobnych umiejętnosciach

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2008-03-15 12:43:01
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    marcela pisze:

> [...]
    > Ciężko jest o dobrego pracownika, dużo wyjechało.Moi poprzedni
    > pracodawcy dzwonią do mnie i proszą o powrót a ja zawsze odpowiadam

    Twoja skromność mnie powala, ale to tak przy okazji.
    Czasem wychodzi taniej zapłacić innej firmie za zatrudnienie pracownika,
    uregulowanie z nim ZUSów i innych rzeczy niż np zatrudnienie ludzi od
    HR, kadrowych itp itd. Wydaje ci sie że człowieka to się zatrudnia a
    potem to już nic nie trzeba. No bo tacy świetni specjaliści to się już
    niczego nie wymagają.

  • 17. Data: 2008-03-16 13:03:56
    Od: "Przemysław Mańkowski" <m...@t...pl>

    tak jak kolega wspomnial Twioja skromnosc powala na kolana :)
    jakaz to "korporacja" zatrudnila takiego bufona jak Ty ?? :)

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2008-03-16 22:01:48
    Od: marcela <m...@o...pl>

    On 16 Mar, 14:03, "Przemys?aw Mankowski" <m...@t...pl> wrote:
    > tak jak kolega wspomnial Twioja skromnosc powala na kolana :)
    > jakaz to "korporacja" zatrudnila takiego bufona jak Ty ?? :)
    >
    > pozdrawiam

    ha ha ha "bufon" to pewnie wniosek z tego co napisałam.W
    rzeczywistości nie wyglądam na bufona tylko na skromną miłą spokojną
    osobę.Nie należy sugerować się pozorami.

  • 19. Data: 2008-03-16 23:07:48
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Tylko, ze tym ktorym kasuja ten procent to te ich telefony i biura sa
    potrzebne jak bykowi cycki.

  • 20. Data: 2008-03-16 23:12:53
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Jak firma nie potrafi tego okreslic to krotki jej zywot i dobrze - sama nie
    wie co robi i kogo potrzebuje.