PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pity

  • 1. Data: 2008-03-13 10:50:45
    Temat: Pity
    Od: "profi" <p...@h...com>

    Witam

    Na picie rozliczeniowym od pracodawy dostałem zestawienie z którego wynika,
    że pracowałem
    tam do lipca a ja skończyłem robotę 27 czerwca. I w zestawieniu pisze za
    lipiec 100% wynagrodzenia
    + ekwiwalent za niewykorzystany urlop.
    Dlaczego to jest tak przekombinowane. Mam nadzieje, że skarbówka się nie
    doczepi bo od bodajże 29 czerwca zaczołem na pełny etat pracować już w nowej
    firmie. A w pitach wyjdzie, że w lipcu pracowałem na full etat w dwóch
    firmach na raz.

  • 2. Data: 2008-03-13 11:51:43
    Temat: Re: Pity
    Od: Pawel Trocinski <t...@a...ict.pwr.wroc.pl>

    Dnia 13.03.2008 profi <p...@h...com> napisał/a:
> [...]
    > firmie. A w pitach wyjdzie, że w lipcu pracowałem na full etat w dwóch

    A czy dostałeś od pracodawcy wypłate za lipiec? Jeżeli nie, to masz podstawę
    domagania się zaległem wypłaty :D

  • 3. Data: 2008-03-13 12:01:49
    Od: "profi" <p...@h...com>

    Uzytkownik "Pawel Trocinski" <t...@a...ict.pwr.wroc.pl> napisal w
    wiadomosci news:slrnfti5ah.r3.trociu@autonom.ict.pwr.wroc.pl...

    > A czy dostałeś od pracodawcy wypłate za lipiec? Jeżeli nie, to masz
    > podstawę
    > domagania się zaległem wypłaty :D
    Tylko, ze na swiadectwie mam wpisane, ze robote ukonczylem w czerwcu.

  • 4. Data: 2008-03-13 12:06:42
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-03-13 13:01 [profi] napisał(a):

    > Tylko, ze na swiadectwie mam wpisane, ze robote ukonczylem w czerwcu.

    A kiedy pensję dostałeś za ten czerwiec? W lipcu.
    PIT jest informacją o dochodach a nie zatrudnieniu.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 5. Data: 2008-03-13 12:54:12
    Od: "profi" <p...@h...com>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

    > A kiedy pensję dostałeś za ten czerwiec? W lipcu.
    > PIT jest informacją o dochodach a nie zatrudnieniu.

    No w lipcu.
    O już chyba domyślam się o co biega, bo znajomemu z tej firmy coś przysłali
    pit za 3miechy a pracował tam 4.
    Zresztą pokłucili się i z tego powodu niewypłacił mu za jeden miesiąc.
    Więc może tak to sobie wykombinował, żeby się bilans zgadzał czy jak?
    Bo on poszedł tam pracować w momencie jak ja odchodziłem.

  • 6. Data: 2008-03-13 13:09:34
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-03-13 13:54 [profi] napisał(a):

    > O już chyba domyślam się o co biega, bo znajomemu z tej firmy coś przysłali
    > pit za 3miechy a pracował tam 4.
    > Zresztą pokłucili się i z tego powodu niewypłacił mu za jeden miesiąc.

    Hmm... kłótnia nie jest żadnym powodem do wstrzymania wypłaty
    wynagrodzenia. Sąd?

    > Więc może tak to sobie wykombinował, żeby się bilans zgadzał czy jak?

    PIT wystawia się za miesiące, *w których* otrzymywałeś kasę od firmy. "W
    których", nie "za które". Jeśli ostatnie wynagrodzenie otrzymałeś w
    lipcu to prawidłowo PIT jest wystawiony do lipca (czy do końca czy też
    do dnia wypłaty - nie ma najmniejszego znaczenia z punktu widzenia
    pdof). Jeśli miałeś w firmie przesunięty termin wypłaty (pensja w
    miesiącu nastepnym do 10 dnia) to pit obejmuje wynagrodzenie za miesiące
    od grudnia 2006 do czerwca 2007 czyli to wszystko co otrzymałeś w
    miesiącach styczeń-lipiec.