PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca + działalnosc:)

  • 1. Data: 2008-03-14 12:42:49
    Temat: Praca + działalnosc:)
    Od: "jAN" <A...@G...PL>

    Witajcie
    Obecnie pracuje na caly etat 8 godzinny. Jednak charakter mojej pracy jest
    taki że moge otworzyc działanosc. Obsługuje klientów, chce miec mozliwosc
    wystawiania faktur vat.
    Jakie czekaja mnie koszta miesięczne przy takim układzie? Ile miesiecznie
    teraz sie płaci za ZUS, US, Kasy chorych etc?
    (to moja 1 działanosc nigdy nie miałem)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-03-15 09:12:07
    Temat: Re: Praca + działalnosc:)
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Obecnie pracuje na caly etat 8 godzinny
    > Jakie czekaja mnie koszta miesięczne przy takim układzie? Ile miesiecznie

    Jeśli pracujesz na umowę o pracę i zarabiasz pow. minimum to :

    - zus (ok.300 zł)
    - us (w zaleznosci od formy opodatkowania i ew. obrotu)
    - inne wg. potrzeb (tel,www,paliwo,)

    Biorąc pod uwagę iż nie jesteś bezrobotny to ulga w ZUS i dofinansowanie w UP
    Twojej sytuacji niedotyczy.

  • 3. Data: 2008-03-15 10:11:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 15.03.2008 <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:

    [...]

    > Jeśli pracujesz na umowę o pracę i zarabiasz pow. minimum to :
    >
    > - zus (ok.300 zł)

    200 zł (a konkretnie 195,15 zł).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-03-15 11:13:15
    Od: sz <s...@b...no>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Dnia 15.03.2008 <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
    >
    > [...]
    >
    > 200 zł (a konkretnie 195,15 zł).

    195 ubezpieczenia zdrowotnego + 100 ubezpieczenia spolecznego
    razem okolo 300

    nie pisz bzdur

  • 5. Data: 2008-03-15 11:15:02
    Od: sz <s...@b...no>

    f...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
    > Biorąc pod uwagę iż nie jesteś bezrobotny to ulga w ZUS i dofinansowanie w UP
    > Twojej sytuacji niedotyczy.

    mozna sie zwolnic z pracy i nastepnego dnia zarejestrowac jako
    bezrobotny i napisac wniosek o dotacje na rozpoczecie dzialalnosci
    gospodarczej (dotacja okolo 13tys)

  • 6. Data: 2008-03-15 11:44:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 15.03.2008 sz <s...@b...no> napisał/a:

    [...]

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^

    > 195 ubezpieczenia zdrowotnego + 100 ubezpieczenia spolecznego
    > razem okolo 300

    Nie wiem skąd masz te wyliczenia. JEŚLI autor będzie dalej pracować
    na etacie (patrz podkreślone), a obok tego będzie miał DG, to będzie płacić
    TYLKO zdrowotne.

    JEŚLI zdecyduje się zamienić etat na DG i będzie robił to samo, dla tej
    samej osoby, to nie podpadnie pod ulgowy ZUS i nijak tych 100
    społecznych nie uzyska, tylko będzie musiał pełną składkę płacić.

    > nie pisz bzdur

    Patrz podkreślone. Moja odpowiedź dotyczyła sytuacji, gdy autor jest
    zatrudniony na etacie i zarabia powyżej min. krajowej. Wtedy opłacasz
    TYLKO składki zdrowotne. Mylę się? To proszę podaj mi przepis, a nie
    pisz mało precyzyjne 'nie pisz bzdur'.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-03-15 13:38:03
    Od: sz <s...@b...no>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > zatrudniony na etacie i zarabia powyżej min. krajowej. Wtedy opłacasz
    > TYLKO składki zdrowotne. Mylę się? To proszę podaj mi przepis, a nie

    aaaaa jezeli bedzie dalej pracowac na etacie to przepraszam cie za
    posadzenie o pisanie bzdur!
    zalozylem ze on rezygnuje z etatu bo bardziej oplaca dzialalnosc.

    ale chyba mylisz sie piszac ze nie mialby ulgowego zusu robiac to samo
    co na etacie - wykluczenie ulgi dotyczy sytuacji gdyby swiadczyl usluge
    dawnemu pracodawcy a mi wyglada ze on chcialby raczej swiadczyc uslugi
    tym samym klientom ktorych teraz obsluguje etatowo ale juz bez
    posrednictwa obecnego pracodawcy.

  • 8. Data: 2008-03-15 17:05:32
    Od: Andrzej <k...@m...pl>

    jAN pisze:
> [...]
    > Jakie czekaja mnie koszta miesięczne przy takim układzie? Ile
    > miesiecznie teraz sie płaci za ZUS, US, Kasy chorych etc?

    Kolego, zorientuj się w UP odnośnie dofinansowań, czy mają kasę, jeśli
    nie, to kiedy będą mieć i przeczekaj w aktualnej formie - jeśli to
    możliwe. Złóż wniosek i dostaniesz 12k zł (duuuuużo lizaków). Oczywiście
    są pewne ale: musisz to wydać tylko na zakup sprzętu, musisz mieć firmę
    minimalnie rok (2?), kasę musisz wydać w ciągu miesiąca, nie może to być
    na zus. Wniosek jest diabelnie prosty do wypełnienia (na kolanie).
    Trzeba odbyć proste szkolenie, zdać prosty test. Ale to ostatnie zależy
    chyba od UP (powiat krotoszyński).

    pzdr.

  • 9. Data: 2008-03-18 09:56:29
    Od: Czoczok <s...@s...pl>

    On 15 Mar, 10:12, " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > - inne wg. potrzeb (tel,www,paliwo,)
    >
    > Biorąc pod uwagę iż nie jesteś bezrobotny to ulga w ZUS i dofinansowanie w UP

    pływackie, okularki pływackie, klapki, wiosełka inne akcesoria</a>

  • 10. Data: 2008-04-03 08:40:24
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    sz pisze:

    > mozna sie zwolnic z pracy i nastepnego dnia zarejestrowac jako
    > bezrobotny i napisac wniosek o dotacje na rozpoczecie dzialalnosci
    > gospodarczej (dotacja okolo 13tys)

    marne szanse. Trzeba byc zwolnionym przez pracodawcę.

    --
    czarny