PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nietypowy ekwiwalent

  • 1. Data: 2003-09-30 09:28:43
    Temat: Nietypowy ekwiwalent
    Od: "Grey Pilgrim" <g...@W...pl>

    Witam wszystkich,

    mam dość nietypowy problem. W obecnej pracy jestem od 20 października i
    podpisałem z szefem porozumienie stron, obowiązek pracy wygasa dnia 31
    października. Jest to moja pierwsza praca, więc tak naprawde przez pierwsze pół
    roku nie przysługiwał mi urlop. Ale w umowie mam 21 dni urlopu (był to rodzaj
    prezentu od firmy) od stycznia (wtedy podpisywałem te umowę). Urlopu
    wykorzystałem 10 dni. Czy za reszte przysługuje mi ekwiwalent, mimo, że rok
    pracy a tym samym prawo do pełnego urlopu mija mi dopiero 20 października? Czy
    zapis w umowie jest ponad prawem pracy w tej sprawie? I wreszcie jak się to
    załatwia, pisze się pismo, czy co? I na ile wcześniej trzeba to zrobić?

    pozdrawiam
    Grey Pilgrim

  • 2. Data: 2003-10-01 20:53:03
    Temat: Re: Nietypowy ekwiwalent
    Od: "gryzli" <l...@n...pl>

    Użytkownik "Grey Pilgrim" <g...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapis w umowie jest ponad prawem pracy w tej sprawie? I wreszcie jak się
    > załatwia, pisze się pismo, czy co? I na ile wcześniej trzeba to zrobić?

    Strasznie zagmatwałeś sprawę. Jeśli masz normalną umowę o pracę i
    przysługiwało ci 21 dni urlopu, to przy podaniu o rozwiązanie umowy (jak
    rozumie?) za porozumieniem stron powinieneś napisać, że prosisz o wypłacenie
    ekwiwalentu za niewykorzystany urlop. Wtedy powinni ci naliczyć szacując
    okres pracy do urlopu - tak, że zostałby chyba tylko jeden dzień
    niezapłacony i do wykorzystania w następnej firmie.
    Wszystkie te informacje powinny się też znaleźć na świadectwie pracy
    Pozdrawiam
    Gryzli

  • 3. Data: 2003-10-04 16:11:55
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > załatwia, pisze się pismo, czy co? I na ile wcześniej trzeba to zrobić?

    Witam
    Jezeli Cię dobrze zrozumiałem to rok pracy mija Ci 19.10 a nie 20.10 i po tym
    terminie masz prawo do pozostałych 10 dni urlopu . Jezeli ich nie wykorzystasz
    do 31.10. br. to na podst art 171 kp przysługuje Ci ekwiwalent. Prezent to
    szef Ci mgół zrobić ale nie pisząc go w umowie , bo ten prezant jest poprostu z
    pkt prawnego nieważny. Pozdrowienia