PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieopłacalna praca jako informatyk - spostrzeżenia [długie]

  • 41. Data: 2008-06-21 21:27:27
    Temat: Re: Nieopłacalna praca jako informatyk - spostrzeżenia [długie]
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    > była klauzurka drobnym maczkiem o zgodzie na
    > wykorzystanie danych w celach marketingowych, oczywiście skreśliłem tą
    I co z tą KLAUZURKĄ? Nie wpuszczali tam np. kobietek?
    --
    Jackare

  • 42. Data: 2008-06-22 00:35:49
    Od: "Marek" <d...@w...pl>

    > wystarczy że będziesz tak działał żeby uniemożliwić, albo przynajmniej
    > bardzo utrudnić pozyskanie twoich danych przez tego typu firmy (jak firma
    > poniesie większe koszty niż zarobi to dostanie po dupie), niestety
    > skuteczność i metody głównie zależą od twojej wyobraźni i inteligencji....

    każdy kij ma dwa końce. Starasz się o robotę i ci zależy, to podajesz wiele
    informacji, które uznajesz za treściwe i nurtujące ewentualnego pracodawcę.

  • 43. Data: 2008-06-22 00:38:28
    Od: "Marek" <d...@w...pl>

    > Nie wysiliłeś się żeby sprawdzić ;) Ciężko to pomylić z head huntingiem.
    > Znam jedną osobę z Tieto i mam wrażenie że szybko pracodawcy nie zmieni.

    Personnel now about 16 000 - pytanie tylko czy stałych, czy "stale
    współpracujących"...
    Słyszałem, że najwięcej zatrudniają programistów, rzadziej z innych
    dziedzin.
    Może twój kolego co nieco przekazał ci ?

  • 44. Data: 2008-06-22 00:44:19
    Od: "Marek" <d...@w...pl>

    > pytanie tylko co ci da kurs Cisco:) szukasz pracy typowo jako sieciowiec i
    > to na tym sprzecie?
    > bo wiesz 3 switche i jeden router cisco to jeszcze nie powod zeby
    > zatrudniac kogos z CCNP np i pracodawca wezmie kogos kto sie zna np na
    > systemach MS bo ma np w firmie AD a switchem to sie nie ma specjalnie co
    > zajmowac bo nic nie robia specjalnego, jeden VLAN i tyle:)

    Podoba mi się sposób w jaki to ująłeś. Niestety co pracodawca to inny punkt
    widzenia - jeden zobaczy 10 certyfikatów typu "DOS proffessional", "Netware
    Basic User", ECDL i pomyśli sobie, kurde to jakich dobry fachowiec, a dla
    drugiego (nie HR-owca) znającego się na rzeczy te 3 w/w certyfikaty (o ile
    istnieją :) to nie mają żadnego znaczenia w obecnych czasach.

  • 45. Data: 2008-06-23 09:38:46
    Od: Robert Jaskula <_rathi_@_wp_._pl_>

    glos pisze:

    > prosze bardzo - oto konkret - przykladowe ogloszenie z infopracy.pl:
    > http://www.infopraca.pl/pl/praca/Programista-Java/Wa
    rszawa/544183

    > Zwroc uwage, ze ogloszenie wisi juz prawie 2 tygodnie, wymagania ma
    > niezbyt skomplikowane, wymaga minimalnego doswiadczenia (1 rok!),
    > oferta finansowa jest podana (5-8 tys), to chetnych praktycznie brak.
    > Jak dotad zglosily sie 3 (slownie trzy!) osoby.

    Hmmm...
    Cytat:
    "Wymagania

    * Biegła znajomość: Java, J2EE, SQL, EJB, Ant, Eclipse.
    * Przynajmniej średnia znajomość: Baza danych Oracle, serwer
    aplikacji Weblogic, JSP, Javascript,
    * Servlet, Struts polecenia systemu Unix, wzorce projektowe,
    diagramy UML."

    No nie wiem, czy to takie "niezbyt skomplikowane" wymagania.

    > Gwarantuje Ci, ze firma z radoscia przyjmie programiste nawet i bez
    > doswiadczenia zawodowego, byle mial podstawowa wiedze, byl rozgarniety
    > i otwarty na nauke.

    To nie sa wymagania na "podstawowa wiedze".

    I jest jeszcze jeden maly problem. Ta praca jest w Warszawie czy Opolu?
    Z naglowka wynika, ze w Warszawie, a z prezentacji firmy, ze w Opolu.
    Jakos nie dziwie sie, ze malo zgloszen.
    --
    Robert Jaskula

  • 46. Data: 2008-06-23 10:21:51
    Od: venioo <v...@p...fm>

    the_foe pisze:

    > pracodawcy uznaja ze praca w kebabowni to porazka a przy komputerach czy z
    > woltomierzem to wlasciwie zabawa i przyjemnosc...
    > U nas w ogole pokutuje mniemanie, ze praca musi bolec, jak sprawia
    > przyjemnosc to ludzie widza w tym przekret.

    Jak sprawia przyjemnosc to nie praca tylko zabawa - wiec zarobki
    marne... Nikt nie patrzy, ze aby ta praca byla latwa i przyjemna
    niezbedna jest wiedza ciezko zdobywana wraz z latami praktyki, kilogramy
    literatury przeczytanej przez lata, zarwane nocki, wory pod oczami.
    Niestety takie sa polskie realia :(

    --
    venioo

  • 47. Data: 2008-06-23 18:41:35
    Temat: Re: Nieopłacalna praca jako informatyk -
    Od: Zbylut <Z...@n...zzz>

    W artykule <g3nqv6$vnu$1@news.onet.pl> Robert Jaskula napisal(a):

    > glos pisze:
    > Hmmm...
    > Cytat:
    > "Wymagania
    >
    > No nie wiem, czy to takie "niezbyt skomplikowane" wymagania.

    przecież to normalne wymagania na tzw. "programistę Java/J2EE"

    > To nie sa wymagania na "podstawowa wiedze".

    jeśli już to nie są wymagania na "świeżaka po studiach"

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 48. Data: 2008-06-24 08:15:04
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 23 Cze, 20:41, Zbylut <Z...@n...zzz> wrote:

    > przecież to normalne wymagania na tzw. "programistę Java/J2EE"

    > jeśli już to nie są wymagania na "świeżaka po studiach"

    Zgadzam sie w 100%.

    Dodalbym jeszcze, ze kolega RJ winien powtorzyc sobie czytanie ze
    zrozumieniem - w Opolu miesci sie rekruter, co jest bardzo wyraznie
    napisane w ogloszeniu.

    Btw, ogloszenia dla "swiezynek" latwo rozpoznac po 20-30 albo i wiecej
    zgloszonych kandydatach.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 49. Data: 2008-06-24 20:47:24
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]

    >Czlowieka "od wszystkiego" (czyli od niczego) poszukuja glownie male
    >g...niane firemki, majace rownie g...niany budzet.

    To jest sedno calej dyskusji. Jako "informatyk" faktycznie nie oplaca sie
    pracowac. Liczy sie specjalizacja - np. J2EE czy Oracle. Na tym rynku
    zarobki sa naprawde przyzwoite. Znam firme w Wawie, ktora szuka programistow
    J2EE , i nie moze znalezc, wiec zatrudnia ich z firmy outsourcingowej za
    ponad 100zl/h. (liczac 160h w miesiacu wychodzi ladna sumka).

  • 50. Data: 2008-06-24 20:52:54
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Zeby nie byc gołosłowym:
    http://www.hays.pl/JobSearch/JobDetails.aspx?Type=-1
    &CategoryId=14&Key=&LocationId=926&SalaryFrom=-1&Sal
    aryTo=-1&Page=1&RecordId=417883&Dir=Next