PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieopłacalna praca jako informatyk - spostrzeżenia [długie]

  • 61. Data: 2008-06-25 10:41:41
    Temat: Re: Nieopłacalna praca jako informatyk - spostrzeżenia [długie]
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 24 Cze, 22:47, "Marcin" <m...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:64c3d81f-40f1-48ab-8c3f-244d2194e52b@
    m73g2000hsh.googlegroups.com...

    arszawa/544183

    > To jest sedno calej dyskusji. Jako "informatyk" faktycznie nie oplaca sie
    > pracowac. Liczy sie specjalizacja - np. J2EE czy Oracle. Na tym rynku
    > zarobki sa naprawde przyzwoite. Znam firme w Wawie, ktora szuka programistow
    > J2EE , i nie moze znalezc, wiec zatrudnia ich z firmy outsourcingowej za
    > ponad 100zl/h. (liczac 160h w miesiacu wychodzi ladna sumka).

    gwoli sprawiedliwosci, te 100 zl/h trafiaja do firmy outsourcingowej,
    do programisty trafia zapewne ok 60-70 zl/h i to brutto - z tej kwoty
    trzeba oplacic zus i podatki - mniej lub wiecej, zaleznie czy ow
    programista jest zatrudniony w firmie outsourcingowej na umowe o
    prace, fakture czy jeszcze inny wynalazek. Reasumujac - do kieszeni
    tego programisty trafi z owych 100 zl/h najwyzej 50 zl/h.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 62. Data: 2008-06-25 10:57:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 25 Jun 2008 03:41:41 -0700 (PDT), glos
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >prace, fakture czy jeszcze inny wynalazek. Reasumujac - do kieszeni
    >tego programisty trafi z owych 100 zl/h najwyzej 50 zl/h.
    to i tak daje 160 h * 50 zl/h = 8000 zl netto.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 63. Data: 2008-06-25 12:26:06
    Temat: Re: Nieopłacalna praca jako informatyk -
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 25 Cze, 09:21, Robert Jaskula <_rathi_@_wp_._pl_> wrote:

    > W ktorym miejscu Anonimie jest to tak wyraznie napisane?

    "Prezentacja firmy
    KADRY POLSKIE - Lokalizacja: Opole ; Ilość pracowników: 50 -
    http://www.kadry-polskie.pl
    Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się organizacją działającą w
    segmencie usług doradztwa personalnego, szkoleń oraz pracy
    tymczasowej."

    jeszcze wiecej na podlinkowanej do ogloszenia stronie rekrutera na
    infopracy:
    "KADRY POLSKIE
    (Opole, Woj. opolskie)
    Branża: Human Resources
    Ilość pracowników: 50
    Adres WWW: http://www.kadry-polskie.pl"

    To jest naprawde wiedza elementarna - umiejetnosc czytania ze
    zrozumieniem + wyciagania wnioskow. Chyba, ze nigdy nie widziales
    zadnego ogloszenia rekruterskiego, zwlaszcza na infopracy.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 64. Data: 2008-06-25 12:29:47
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 25 Cze, 12:57, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    > to i tak daje 160 h * 50 zl/h = 8000 zl netto.

    niekoniecznie. Pod warunkiem, ze masz zagwarantowane pelne oblozenie
    robota. I ze masz zagwarantowany platny urlop i ew zwolnienia
    lekarskie. A nie jest to oczywistoscia -> doswiadczenie pewnego
    Grupowicza z Altkomem (i moje rowniez) oraz moja niedawna rozmowa z
    inna duza francuska firma konsultingowa (nie placa za czas urlopu i
    choroby osobom rozliczajacym przez fakture - bo taka maja zasade).
    Pani wydawala sie byc bardzo zdziwiona moja odmowa ze wskazaniem
    przyczyn jw.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 65. Data: 2008-06-25 12:37:08
    Od: MK <j...@w...pl>

    glos wrote:

> [...]
    > choroby osobom rozliczajacym przez fakture - bo taka maja zasade).
    > Pani wydawala sie byc bardzo zdziwiona moja odmowa ze wskazaniem
    Co nie zmienia faktu, ze mozna sporo zarobic

  • 66. Data: 2008-06-25 12:59:13
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 25 Cze, 14:37, MK <j...@w...pl> wrote:

    > Co nie zmienia faktu, ze mozna sporo zarobic

    nie zaprzeczam. Nie watpie, ze wiele osob byloby z tych warunkow i
    stawki zadowolonych - stawke negocjowalem bowiem bardzo interesujaca.
    Lubie jednak sytuacje fair - jesli sie umawiam na rozliczenie faktura,
    to faktura jest dla mnie tylko instrumentem rozliczenia. Jesli firma
    widzi zmiane formy rozliczenia na fakture, jako calosciowa zmiane
    zasad wspolpracy i sam mam ponosic ryzyko DG (w tym nieterminowej
    platnosci moich fa lub w ogole ich kwestionowania), to moge to
    rozwazac, ale za wyzsza kwote. Ale przede wszystkim chcialbym byc
    informowany o tym z gory, a nie dowiadywac sie przezornie wypytujac o
    szczegoly.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 67. Data: 2008-06-25 15:43:48
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > teoretycznie w Polsce powinno byc wiecj pracy bo ludzie wyjechali - jakos
    > nie da sie tego odczuc

    nieprawda, ludzie nie wyjechali dlatego że było ich za dużo, ale dlatego że
    nie ma pracy, więc bezrobocie było, jest i będzie:O(

    widzę że jesteś kolejnym naiwniakiem który dał się nabrać na bajkę ze po
    studiach będzie praca, jak już chcesz w cos inwestować to naukę języka kraju
    który ci się podoba i przygotowuj się do emigracji,

    a tak czytając twoje posty, to czy ty gdzieś w polsce widziałeś człowieka
    który dorobił się mieszkania, czy jakiegokolwiek majątku ciężką pracą? tutaj
    takich ludzi nie ma, jak ktoś buduje mieszkanie to pieniądze zarobił za
    granicą, jak nie jesteś złodziejem/kurwą/bandytą to u nas kariery i majątku
    nie zrobisz, ale są na szczęście kraje na tym świecie dla ludzi tobie
    podobnych:O)

  • 68. Data: 2008-06-25 15:59:35
    Od: "Krzysztof" <a...@n...pl>

    > Bo i jesteś w zasadzie pierwszym pokoleniem, które *może* sobie kupić
    > mieszkanie na kredyt bo do tej pory mieszkania kupowała/zdobywała cała

    to pokolenie bylo pare lat temu kiedy ceny byly 2-2,5 tys za m2
    dzis nikogo nie stac, a jak ktos bierze kredyt na 30 lub wiecej lat
    po obecnych cenach to jest albo maksymalnie zdesperowany
    albo po prostu jest debilem

  • 69. Data: 2008-06-26 05:51:00
    Od: "yig" <y...@o...pl>

    "gargamel" wrote in message news:g3h5ov$ded$2@news.wp.pl...

    > eee... to już jakaś nowość:O)
    > gdzie to zaczęli dawać ogłoszenia z podanym wynagrodzeniem?

    To nie nowosc, juz od dawna czesc ofert jest z podanymi widelkami.

    praca.onet.pl
    grafton.pl

    yig

  • 70. Data: 2008-06-26 07:36:24
    Od: Robert Jaskula <_rathi_@_wp_._pl_>

    glos pisze:

> [...]
    > zrozumieniem + wyciagania wnioskow. Chyba, ze nigdy nie widziales
    > zadnego ogloszenia rekruterskiego, zwlaszcza na infopracy.

    Nie wchodzilem na strone. Nie jestem zainteresowany ta oferta. I nigdy
    wczesniej nie widzialem zadnego ogloszenia na infopracy.
    Z ogloszenia mozna wyciagnac 2 wnioski.
    1. Praca jest w Warszawie, a firma w Opolu.
    2. Praca jest w Opolu, a firma w Warszawie.
    Oba wnioski da sie uargumentowac, opierajac sie tylko na stronie z
    ogloszeniem.
    Oczywiscie, kazdy zainteresowany powinien wejsc na strone KP i pewnie
    wszelkie watpliwosci zostalyby rozwiane. Jako niezainteresowany nie
    wszedlem, stad watpliwosci po kilkusekundowym rzucie okiem na ogloszenie.

    PS.
    Szkoda, ze tak latwo oceniasz innych Anonimie. Zwlaszcza, ze ich nie
    znasz i nie masz najmniejszego pojecia o nich i tym co zrobili, a czego
    nie zrobili i skad takie, a nie inne wnioski wyciagneli. Jakis psycholog
    z pewnoscia wyciagnalby z tego odpowiednie wnioski. Na szczescie nie
    jestem psychologiem (ani glupim, "anonimowym" gowniarzem*), wiec nie
    bede ocenial.

    *) Okreslenie na kazdego, komu wydaje sie, ze jest anonimowy, i w
    zwiazku z tym obraza wszystkich jak leci. Kiedys na takich mowilo sie
    "dzieci neostrady"...
    --
    Robert Jaskula