PracaGrupypl.praca.dyskusjeNagroda (nie jubileuszowa) › Re: Nagroda (nie jubileuszowa)
    From: robbi <r...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nagroda (nie jubileuszowa)
    Date: Sun, 12 Nov 2006 11:11:02 +0100

    Jakub Lisowski napisał(a):

    > Gospodarczo wygląda jak kapitalizm. To że cenzurują blogi, google i inne
    > szmogle to inna sprawa.
    > CZym według ciebie są owe dwa ustroje?

    Ja sie opieram o to co pisza i mowia ludzie zwiazani z ekonomia i
    politologia, w wiekszosci z tytulami prof. Ale moze oni sie myla. ;>
    A ustroj komuistyczny nie ogranicza sie tylko do cenzury ale takze do
    polityki wewnetrznej oraz zapisow prawnych.

    > ^^^^^^^^^
    > PRZEPŁYWY, nie WARTOŚĆ DODANĄ.
    > To oznacza, że budżetówka w większości zajmuje się przekładaniem kasy z
    > jednej kieszeni do drugiej, a nie generowaniem zysków.

    Hmmm - no widzisz mylisz troche pojecie wartosci dodanej. Przeplywy
    miedzysekttorowe sa w gospodarce bardzo wazne. Jakby nie byly to
    przeplywy miedzygaleziowe nei dostalyby Nobla.
    Zobacz ten prosty mechanizm.
    Urzad skalda zamowienie na sprzet komputrowy. Ma na to kase z naszych
    podatkow, wygrawa firna XYZ (zeby nie bylo zaraz glosow - przeterg jest
    czysty) urzad placi kase - firma z tej kasy placi za towar, podatki i
    wynagrodzenie pracownikom.
    Czy to nadal wskazuje ze sfera budzetowa nie ma dodatkniego wkladu w
    gospodarke?

    > Instytucje użyteczności publicznej (ZOZy, PSP, Policja, szkoły wyższe i
    > takie tam) wyłączamy, skupmy się na biurokracji.

    A dlaczego - yale zasotoswal piekne uogolnienie wrzucajac wszytsko do
    jednogo wora i traktujac jedna miara - dlaczego wiec nagle nalezaloby
    zaczac roznicowac poszczegolne instytucje budzetowe?

    > Nieno, oczywiście że liczy się w gospodarce. Przecież jest rakowatą
    > naroślą na gospodarce, która najpierw ściąga podatki, a potem te podatki
    > sobie przesuwa z kieszeni do kieszeni.

    ROTFL.
    Ehhh tutaj by sie trzeba szerzej rozpisac (teraz nei mama czas) - ale ta
    rakowatosc to traci troche retoryka wczesnej Samoobrony. ;)

    > Ładny chwyt - mowa była o urzędach wydających i interpretujących prawo,
    > ale że coś jest X, to cała reszta X też ma być dobra.

    > Mówienie że czarne jest białe a białe jest czarne jest głupie.

    Czy ja tak napisalem ?

    > Polskie przepisy są dziurawe i sprzeczne ze sobą, i jedynym tworek który
    > korzysta na takiej sytuacji jest ogólnie rozumiana jako urzędnicy sfera
    > budżetowa.

    Nie tylko - tak jak napisal Jotte - wiele z tych dziur uchwalonych przez
    sejm dziala w interesie roznych szemranych przedsiebiorcow badz tez grup
    interesu (np gornicy) Sfera budzetowa dziala w takim otoczeniu
    legislacyjnym jakie daje jej parlament.

    > To, że do Sfert budżetowej ustawodawca zaliczył także Policję, PSP, ZOZ,
    > szkoły wyższe nie zmienia sytuacji, że w części urzędniczej sfera b to
    > jedna wielka patologia i należałoby szybko coś z tym zrobić, jednak
    > zależy na tym tym, którzy nie mogą tego zrobić.

    No dobrze - to w takim razie zalozmy ze mozesz to sfere rozwalic w
    pierzyne - co w jej miejsce utworzysz zeby prowadzic cala biurokracje
    zwiazana z funkcjonowaniem w panstwie?

    --
    pzdr
    robbi