PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadgodziny - Czy musze sie na nie godzic??

  • 11. Data: 2005-06-13 10:31:59
    Temat: Re: Nadgodziny - Czy musze sie na nie godzic??
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Art. 131. § 1. Tygodniowy czas pracy Ĺ?Ä?cznie z godzinami nadliczbowymi
    > nie moĹĽe przekraczaÄ? przeciÄ?tnie 48 godzin w przyjÄ?tym okresie
    > rozliczeniowym.

    Te 52 godziny to chyba wzialem z "Starego" kodeksu. Wowczas gdy jeszcze
    pracowalo sie jedną sobote w miesiacu ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 12. Data: 2005-06-13 21:13:38
    Od: g e y b <g...@p...com>

    [...]
    > na dobe
    > pracownik nie moze pracowac wiecej niz 13 godzin (11 na odpoczynek)
    [...]

    qrwa, ostatnio mój szef zrobił spotkanie, na którym pier... że zatrudnia
    nas zgodnie z kodeksem pracy, a w praktyce są często zdarza się, że
    pracujemy po 16 godzin (a 11 godzin na odpoczynek możemy pozazdrościś
    chyba stoczniowcom i górnikom). I tak po ileś dni w tygodniu. Do tego
    całodobowe dyżury, często śpimy po 3-4 godziny, jak wcześnie nie
    padniemy za kierownicą... Średnio wychodzi po 12-13 godzin pracy
    dziennie. A szef w dobrym humorze mawia, że u nas się tak pracuje, a jak
    komuś nie pasi to niech szuka innej pracy. Tylko dlaczego nie może
    pojąć, skąd tak duża rotacja pracowników w firmie. Hmmm, i pomyśleć, że
    to praca w branży IT dla ludzi wykształconych...

  • 13. Data: 2005-06-14 07:10:45
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > pracujemy po 16 godzin (a 11 godzin na odpoczynek możemy pozazdrościś
    > chyba stoczniowcom i górnikom). Hmmm, i pomyśleć, że
    > to praca w branży IT dla ludzi wykształconych...

    Dlatego robicie tyle błędów, które z kolei musiecie poprawiać poprawiać w
    nadgodzinach. I kółko się zamyka.

    Szanujący się informatyk pracuje 8h. I natychmiast jest zwalniany z pracy,
    bo szanujący się informatyk zużywa energię i czas na pisanie programów,
    projektowanie, a nie na robienie wrażenia, że jest przepracowany i zawalony
    robotą.
    Bo jak szef zwolni tego zawalonego robotą ? Kto mu tę robotę zrobi ?
    A tego kto pracuje 8h, i nie pasuje do obecnej rzeczywistości najlepiej od razu
    wygryźć i wyrzucić, żeby nie zaburzał norm.

    stokrotka

    PS. Wniosek: Jak najpierw wygryzłeś fachowca (ty lub twoi koledzy) to teraz
    haruj 16 h.
    Wiem , że niewszyscy są tacy, ale większość się do takich dostosowuje.