PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadgodziny - Czy musze sie na nie godzic??

  • 1. Data: 2005-06-10 19:29:55
    Temat: Nadgodziny - Czy musze sie na nie godzic??
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    Pracuje na pelnym etacie(na stacji benzynowej)ale w prawie kazdym miesiacu
    mam kilkanascie do kilkudziesieciu godzin ponad etat. (w tym miesiacu mialem
    dodatkowo 44 godziny pracy). Z powodu ze pieniadze za nadgodziny co prawda
    sa wyplacane ale w bardzo okrojonej formie (nie wiem jak to kto nalicza)
    chcialbym odstapic od wykonywania tych dodatkowych zmian. czy jest to
    mozliwe?
    Dodam iz w umowie nie ma nic na ten temat.
    Pozdr

  • 2. Data: 2005-06-10 19:44:00
    Temat: Re: Nadgodziny - Czy musze sie na nie godzic??
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > chcialbym odstapic od wykonywania tych dodatkowych zmian. czy jest to
    > mozliwe?

    Pracodawca moze cie zgodnie z prawem zmusic do przepracowania 52 godzin
    tygodniowo.

    > Dodam iz w umowie nie ma nic na ten temat.

    Jesli nie godzisz sie na w/w to mozesz zlozyc wypowiedzenie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-06-10 20:28:47
    Od: "KKL" <k...@W...interia.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w
    wiadomości news:MPG.1d140bee2b07ba5b98a02f@news.tpi.pl...
    zmian. czy jest to

    > Pracodawca moze cie zgodnie z prawem zmusic do
    przepracowania 52 godzin
    > tygodniowo.

    Placac za to 150% stawki godzinowej. Kazdy kij ma 2 konce.

    Pozdr,

    K.

  • 4. Data: 2005-06-11 15:40:19
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    Użytkownik "KKL" <k...@W...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w
    > wiadomości news:MPG.1d140bee2b07ba5b98a02f@news.tpi.pl...
    > zmian. czy jest to

    > przepracowania 52 godzin

    ale nie wiecej niz 152 dni w roku, btw skad wiesz ze 52h ?

  • 5. Data: 2005-06-12 18:12:42
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 10.06.2005 KrzysiekPP <k...@n...op.pl> napisał/a:

    > Pracodawca moze cie zgodnie z prawem zmusic do przepracowania 52 godzin
    > tygodniowo.

    A nie przypadkiem 40h + 8h max ?
    W tym jednego dnia nie moze byc wiecej niz 4h.
    Niech mnie ktos sprostuje, jak to jest.

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 6. Data: 2005-06-12 19:42:15
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Krasoń" <K...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:slrndaoup0.gep.Krzysztof.Krason@freya.dsv.agh.e
    du.pl...

    > A nie przypadkiem 40h + 8h max ?
    > W tym jednego dnia nie moze byc wiecej niz 4h.
    > Niech mnie ktos sprostuje, jak to jest.

    hmm, tez ciekawe moze znajedzie sie ktos kto zna prawidlowa odpowiedz, bo
    mnie to tez interesuje :)

  • 7. Data: 2005-06-12 19:55:56
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    Tofifik napisał(a):
> [...]
    du.pl...

    > hmm, tez ciekawe moze znajedzie sie ktos kto zna prawidlowa odpowiedz, bo

    O ile nic nie przegapilam to srednio w tygodniu 8 godzin (srednio czyli
    moze byc wiecej, byleby sie zgadzalo w okresie rozliczeniowym), na dobe
    pracownik nie moze pracowac wiecej niz 13 godzin (11 na odpoczynek)
    zatem nie wiem skad Krzysiek wzial te 4 nadgodziny , przeciez mozna
    zlecic pracownikowi caly dodatkowy dzien pracy , w roku nadgodzin moze
    pracownik wypracowac 150, o ile pracodawca wyraznie nie ustalil z nim
    wyzszej puli. Jest niedziela, nie mam kp, wiec glowy nie daje, tak sobie
    pamietam.....

    --
    pozdrawiam
    Ewa (Kraków)

    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 8. Data: 2005-06-12 20:32:11
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 12.06.2005 a&e <a...@w...op.pl> napisał/a:

> [...]
    > pracownik wypracowac 150, o ile pracodawca wyraznie nie ustalil z nim
    > wyzszej puli. Jest niedziela, nie mam kp, wiec glowy nie daje, tak sobie

    yyy, te 4h pisałem o jednej dobie ("jednego dnia") :)
    Więc prawie się zgadzamy, Ty masz 5h nadgdzin na dobe.
    Wydawało mi się, że rok temu była jakaś nowelizacja do kp, stąd takie
    liczby mi migają w pamięci, ale uciąć sobie głowy za to nie dam :)
    Mi wystarczy że 150% za nadgodziny, moge pracowac więcej, skoro będe
    miał za to wolnego troche.
    --
    Krzysztof Krasoń

  • 9. Data: 2005-06-12 20:47:05
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    Ktoś tłumaczył się brakiem KP ?

    Kodeks Pracy Rozdział II
    Normy i ogólny wymiar czasu pracy

    Art. 129. § 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i
    przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w
    przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z
    zastrzeżeniem § 2 oraz art. 135?138, 143 i 144.

    Art. 130. § 1. Obowiązujący pracownika wymiar czasu pracy w przyjętym
    okresie rozliczeniowym, ustalany zgodnie z art. 129 § 1, oblicza się:

    1) mnożąc 40 godzin przez liczbę tygodni przypadających w okresie
    rozliczeniowym, a następnie

    2) dodając do otrzymanej liczby godzin iloczyn 8 godzin i liczby dni
    pozostałych do końca okresu rozliczeniowego, przypadających od
    poniedziałku do piątku.

    § 2. Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w
    innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Jeżeli
    jednak w tygodniu obejmującym siedem dni od poniedziałku do niedzieli,
    wystąpią dwa święta w inne dni niż niedziela, obniżenie wymiaru czasu
    pracy o 8 godzin następuje tylko z tytułu jednego z tych świąt.

    § 3. Wymiar czasu pracy pracownika w okresie rozliczeniowym, ustalony
    zgodnie z art. 129 § 1, ulega w tym okresie obniżeniu o liczbę godzin
    usprawiedliwionej nieobecności w pracy, przypadających do przepracowania
    w czasie tej nieobecności, zgodnie z przyjętym rozkładem czasu pracy.

    Art. 131. § 1. Tygodniowy czas pracy łącznie z godzinami nadliczbowymi
    nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie
    rozliczeniowym.

    Art. 132. § 1. Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co
    najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku, z zastrzeżeniem § 3 oraz
    art. 136 § 2 i art. 137.

  • 10. Data: 2005-06-12 21:37:09
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    Wwa napisał(a):
    > Ktoś tłumaczył się brakiem KP ?

    ktos powinien tlumaczyc sie lenistwem a nie niedziela ....
    zalana rumieniem slicznym stwierdzam, ze nie naklamalam w kwestii glownej :)