PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
  • Data: 2009-02-17 19:49:13
    Temat: Re: Nadchodzi normalność
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał w wiadomości
    news:gne5of$m9h$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jak jego? Nawet przez chwilę nie były jego.

    A czyje? Pracodawcy?
    Przecież to wynagrodzenie za świadczoną pracę wg umowy, która jasno i wyraźnie
    określa wynagrodzenie miesięczne BRUTTO.
    To są pieniądze wypracowane przez PRACOWNIKA.

    > Nadal całe 100% płaci pracodawca. Ani centa nie płaci pracownik.

    Przelewa do stosownych instytucji w imieniu pracownika.
    Tak po prostu sprawniej i szybciej.

    > No i właśnie. Gdyby pracownik dostawał całe BRUTTO to można by powiedzieć, że
    > pracownik płaci podatki i inne ZUSy (albo i nie płaci jak mu się nie będzie
    > chciało :P).

    Jestem na własnym rozrachunku, wystawiam faktury klientom i sam odprowadzam
    należne świadczenia.
    Mógłby to robić za mnie z automatu bank, w którym mam konto firmowe, gdyby był
    taki wymóg.
    Za pracownika robi to pracodawca (dział finansowo-księgowy itp).

    > Ten "bajer" to oczywiście nie tylko ułatwienie życia urzędnikom, ale też
    > ułatwienie życia pracownikom. Obowiązek zapłaty podatku (zaliczki na podatek)
    > i składek ZUS należy do pracodawcy, a nie do pracownika.

    No właśnie, więc o co chodzi?
    To, że obowiązek spoczywa na pracodawcy, nie znaczy, że to pieniądze pracodawcy.

    > Gdyby konsekwencje niezapłacenia podatków i ZUSów ponosili pracownicy, którzy
    > otrzymują "do ręki" kwotę brutto to wtedy zgoda: pracownicy płacą podatki.

    W obydwu przypadkach płacą podatki pracownicy.

    Jeśli chory sąsiad poprosi Cię o przysługę, przekaże Ci rachunek za prąd i
    odliczoną gotówkę, abyś zapłacił na Poczcie, to kto ureguluje należności, Ty czy
    sąsiad? ;)

    pozdrawiam

    Jurek M.