PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nadchodzi normalność
    Date: Tue, 17 Feb 2009 17:02:56 +0100

    W wiadomości news:gndpne$an7$1@nemesis.news.neostrada.pl Jackare
    <...@s...uk.de.pl> pisze:

    > No ale po to się firmę tworzy, prowadzi i ryzykuje.
    A przymusowe jest, czy można z własnej woli?

    > Co najlepsze- nikt
    > tego nie ukrywa, ale nie wszyscy chcą o tym mówić - jakieś takie dziwne
    > tabu. Prowadzę firme by dobrze zarabiać i być niezależnym finansowo.
    Pokuszę się o tezę, że pracownik pracuje z tych samych pobudek.

    > Szczerze mówiąc jest mi obojętne czym ta firma się zajmuje - byleby
    > przynosiła odpowednie zyski> Dziś jest to branża A, jutro B, pojutrze
    > A+B+C. Jeżeli potrzebni są do tego fachowcy- zatrudniam ich. Płacę im
    > adekwatnie do sytuacji która jest wypadkową rynku, sprzedaży, ich
    > efektywności i perspektyw współpracy z nimi. Jeżeli z jakiegokolwiek
    > powodu (leżącego po stronie mojej lub ich) przestają być w firmie
    > potrzebni. rozwiązuję współpracę z nimi.
    Odnieść by można wrażenie, że mówisz o meblach lub narzędziach.

    > Robię to dla pieniędzy i
    > satysfakcji z ich posiadania i pomnażania. Robię to po to aby nie żyć w
    > strachu że mnie ktoś zwolni lub nie przyjmie do pracy i będę zależny od
    > czyjejś woli.
    A wcale nie przeszkadza ci, że to właśnie robisz innym?

    > To nie żadna tajemnica ani (jak dla mnie) powód do wstydu.
    Ludzie robią różne rzeczy nie wstydząc się tego...

    > Jest to warte albo ciągłych zmian salowych na takie które będą słyszeć,
    > albo zmiany ich wynagrodzenia, jeżeli ktoś może sobie na to pozwolić. W
    > przypadku salowej- o ciągłe zmiany nietrudno,
    Co ty opowiadasz? W wielu szpitalach brak średniego i niższego personelu,
    wystarczy, że gdzieś hipermarket w pobliżu, bo lepiej siedzieć na kasie niż
    dupę komuś z gówna myć.
    Chyba nie masz pojęcia o realiach, o których piszesz, dajże spokój.

    > w przypadku fachowego
    > personelu medycznego sprawa ma się inaczej i chcąc mieć usługi na
    > poziomie trzeba za nie płacić - normalne prawo rynku tyle że w tym
    > przypadku rynek jest monopolistyczny i to powoduje że jest chory i
    > niewydolny.
    Są dziedziny (w tym opieka medyczna), w których bezwzględne stosowanie tzw.
    praw rynku stanowi szczególe zbydlęcenie.

    > Z tego samego powodu co pracownicy godzą się na takie warunki a nie inne.
    Nieprawda.
    Kompletna nieprawda.

    > Mamy takie prawo jakie mamy. Jeżeli nie można go zmienić, to każdy
    > próbuje wyszarpać ile można dla siebie. Jęczą, bo od pewnego progu
    > zysków pomniejszonych przez obciążenia podatkowe i inne złodziejstwo
    > państwa nie opłaca się prowadzić biznesu i ponosić związanego z tym
    > ryzyka.
    Jak coś się komuś nie opłaca, to niech tego nie robi.
    Proste, nie?

    > Ci którzy przekroczą ten próg zwiną interes
    I z czego będą żyli?

    > i zwolnią
    > zatrudnionych ludzi (wtedy to dopiero jest krzyk) lub przeniosą biznes
    > gdzie indziej. W każdym z tych przypadków, jeżeli będzie się to działo
    > w sposób planowy- przedsiębiorcy nie stanie się krzywda.
    No to dlaczego jęczą??

    > Przez pieniądz firmy. Przyczyniał się i był za to wynagradzany. Teraz
    > nie ma możliwości lub potrzeby by go zatrudniać, to się to zatrudnienie
    > redukuje. Normalna sytuacja. Nie ma żadnej uzasadnionej argumentacji
    > aby utrzymywać coś
    Dojechałem dotąd, choć było to męczące.
    Ale wiesz, tu chyba pora skończyć.
    Coś???
    Człowiek to dla ciebie COŚ???
    Jesteś obrzydliwy.
    Lepiej mi nie stań na drodze, bo mogę COŚ potrącić albo przejechać.
    A niech sobie nawet spoiler porysuję czy reflektor zbiję.

    --
    Jotte