PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
    From: venioo <v...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nadchodzi normalność
    Date: Tue, 17 Feb 2009 11:21:39 +0100

    Jotte pisze:

    > Ma prawo wydawać polecenia służbowe i oczekiwać ichrealizacji o ile są
    > one zgodne z prawem pracy.

    Oczywiscie, ale jak nie sa one realizowane, badz tez juz nie ma pracy
    dla danego pracownika, to co? Za "ladne oczy" ma go trzymac na
    stanowisku? Oczywiscie z zachowaniem prawa pracy, wypowiedzenie na
    okres, i papa.

    > To nie ma znaczenia i nie o to mi chodzi.

    Jak to nie ma? Ma ogromne...

    > Sprawdź jaki odsetek budżetu składa się z podatków tzw. przedsiębiorców,
    > a jaki płacą parcownicy.

    Zeby ci ludzie byli pracownikami i placili podatki, to ktos ich musi
    zatrudnic. Zeby ich zatrudnic musi stworzyc miejsce pracy. Aby je
    stworzyc wyklada swoje pieniadze.
    Zakladajac, ze tak jak piszesz wiekszosc podatkow jest placona przez
    szeregowych pracownikow - "kopnij w d.pe" swojego "byznesmenka", nie
    stracisz na podatkach, przeciez on ich i tak nie placi...
    Tylko w efekcie tego firma bez zysku zostanie zamknieta i prace straci
    kilkudziesieciu szeregowych pracownikow placacych podatki. To sa
    naczynia polaczone, nie da sie inaczej funkcjonowac w dzisiejszej
    gospodarce.

    > Z tego wszystkiego najbardziej słuszna jest fraza "wydaje mi się".
    > Reszta to bzdury.

    Bylo nie bylo rzeczywistosc obnazyla w praktyce ulomnosci tego toku
    myslenia.

    > A skąd, co ty gadasz. To jest ilościowo zamknięta, mikroskopijna pula
    > posadek.

    No wlasnie o tym napisal. A reszte beda tworzyli bezrobotni, bo
    przedsiebiorcow-pracodawcow wyrzucisz, to pociagnie za soba zwolnienia
    itd. itp. nie chce mi sie rozpisywac.

    > Mówiłem - uzupełnij wykształcenie.

    Nie przesadzaj, nie wyciagaj pochopnych wnioskow.

    > No to niech tam. Sraj pod siebie w imię tzw. wolności gospodarczej.

    W imie wolnosci gospodarczej to sam sobie wybiore kto bedzie mi "d..pe"
    wycieral, czy to bedzie salowa, mechanik Zenek czy nawet sam krol -
    wybiore taka osobe ktorej sposob pracy bedzie mi odpowiadal i ktorej
    bede w stanie zaplacic. Tylko prosze mi oddac pieniadze przejedzone
    przez NFZ i inne instytucje, z ktorymi mam niewiele do czynienia.

    > A co pracownika (a więc i mnie) to obchodzi?

    No to tutaj wykazales wyjatkowa glebie myslenia...

    > Czy pracodawcę obchodzi ile pracownik musi zapłacić za mieszkanie,
    > media, jedzenie itp.?

    A nie obchodzi? Jak pensja nie bedzie zapewniala jakiegos standardu
    uznanego na danym stanowisku to nikt sie nie zglosi, jak nikt sie nie
    zglosi to ...? Mam mowic dalej?

    > Coś bajdurzysz.

    A tu to juz nie jestm na biezaco... Ale raczej nie zamienilbym BRoP na
    Chile.

    --
    venioo