PracaGrupypl.praca.dyskusje › Myślalem że to potrwa jeszcze z 3 lata

  • 1. Data: 2006-03-21 18:57:22
    Temat: Myślalem że to potrwa jeszcze z 3 lata
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    A tu dzisiaj pan Telewizor powiedział ze w Polsce nie tylko zaczyna brakować
    ludzi z wyższym wykształceniem. Brakuje ślusarzy, spawaczy, tokarzy. A dlaczego
    brakuje. Bo wyjeżdzają pracować w normalnych krajach. Specjalnie im sie nie
    dziwię. Każdy ma prawo do normalnego życia. Tylko aż strach się bać tego co
    tutaj będzie za 5 lat. Tomek

  • 2. Data: 2006-03-21 20:35:27
    Temat: Re: Myślalem że to potrwa jeszcze z 3 lata
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > Specjalnie im sie nie dziwię. Każdy ma prawo do normalnego życia. Tylko aż
    > strach się bać tego co tutaj będzie za 5 lat. Tomek

    Za 5 lat pani Beger skonczy studia i tez wyjedzie za granice :)

    --
    Cezary Morga

  • 3. Data: 2006-03-21 20:54:31
    Od: Adam <a...@m...w.stopce>

    > brakuje. Bo wyjeżdzają pracować w normalnych krajach. Specjalnie im sie nie
    > dziwię. Każdy ma prawo do normalnego życia. Tylko aż strach się bać tego co
    > tutaj będzie za 5 lat. Tomek

    Ci co siedza w Londynie beda otwierac biznesy w Polsce. Przynajmniej
    jakas czesc.
    Lekarze gabinety, stolarze pracownie, inzynierowie biura projektowe.
    Kto bedzie z nich korzystal ? Inzynierowie beda sie leczyc w gabinetach,
    lekarze zamawiac meble u stolarzy, a stolarze zamawiac programy do
    frezarek CNC u inzynierow.

    Do tego zamknietego kregu wkradnie sie czasem ktos, kto wyssie troche
    kasy do lokalnego polskiego cache-obiegu i zacznie sie pompowanie innych
    branz.

    To tak w wielkim skrocie :)

    --
    Adam

  • 4. Data: 2006-03-21 21:39:35
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Do tego zamknietego kregu wkradnie sie czasem ktos, kto wyssie troche
    > kasy do lokalnego polskiego cache-obiegu i zacznie sie pompowanie innych

    Wróci bardzo mało i na dodatek za 20 lat. Jszcze większy skrót. Tomek

  • 5. Data: 2006-03-21 21:50:55
    Temat: Re: My?lalem że to potrwa jeszcze z 3 lata
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    21 Mar 2006 19:57:22 +0100, użyszkodnik "Tomek" <k...@o...pl>
    napisał:

> [...]
    > dziwię. Każdy ma prawo do normalnego życia. Tylko aż strach się bać tego co

    bede wiecej miejsc pracy w Polsce a pracodawcy przestaną żyć mitem że
    można łatwo znaleźć pracownika za bylejakie pieniądze
    druga opcja to szukanie pracowników za wschodnią granicą póki ci nie
    mogą w łatwy sposób pracowac legalnie tam gdzie masowo wyjeżdżają
    Polacy

    --
    futszaK
    601061867

  • 6. Data: 2006-03-21 22:01:30
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@m...w.stopce> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kto bedzie z nich korzystal ? Inzynierowie beda sie leczyc w gabinetach,
    > lekarze zamawiac meble u stolarzy, a stolarze zamawiac programy do

    Ciekawe kto bedzie pracowal w tych biznesach (bo watpie aby byly to firmy
    jedno osobowe)
    jesli wiekszosc ludzi ktora cokolwiek potrafi bedzie pracowac za granica -
    moze ukraincy
    czy raczej bialorusini (Ukraina tez ma ambicje wstapic do UE co prawda
    niema szans aby stalo sie to w ciagu 5lat
    ale kiedy juz wejda to przy naszych stawkach mozna byc pewnym ze omina nasz
    kraj poszukujac pracy
    jesli beda mieli do wyboru inne kraje "starej" UE)?

    pzdr

  • 7. Data: 2006-03-21 22:04:37
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Wróci bardzo mało i na dodatek za 20 lat. Jszcze większy skrót. Tomek

    chyba że zmieni się wyobrażenie rządzących o opodatkowaniu

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2006-03-21 22:30:42
    Od: Adam <a...@m...w.stopce>

    > Ciekawe kto bedzie pracowal w tych biznesach (bo watpie aby byly to firmy
    > jedno osobowe)

    Wlasciciel nie bedzie pracowal w Polsce. Bedzie nadal zarabial 5x tyle
    w Londynie, wydawal 5x wiecej niz w Polsce, ale tez odkladal tylekroc do
    kieszeni.

    Takie pieniazki mozna wydac lub zainwestowac w kraju, np. otwierajac
    jakis interes. Kto bedzie pracowal ? Ja :) Moge przyjac prace za 50%
    mniej niz w Londynie.

    Znam paru wlascicieli firm (branza budowlana, wykonczeniowa), ktorzy
    prosperuja juz na zachodzie ale wcale nie zamykaja dzialalnosci w kraju.
    Wrecz przeciwnie - kupili maszyny, pojazdy, zatrudnili kolejnych
    ludzi. Prace na zachodzie wciaz traktuja jak dorazna terapie finansowa.
    Oni chca wrocic do kraju.

    No bo pracowac do smierci ? I nie miec zadnych przyjemnosci ?
    (przyjemnosc w Polsce - mieszkac w domku w gorach, dojezdzac do sklepiku
    patrolem, grac w szachy do rana, pic pierwsze piwo gdy slonce zachodzi,
    ostatnie gdy wschodzi, tyrac lopata odsniezajac droge, machac siekiera
    rabiac drwa do kominka i najwazniejsze... nie miec numeru NIP :)

    --
    Adam

  • 9. Data: 2006-03-21 23:12:22
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Adam napisal:

    >Ci co siedza w Londynie beda otwierac biznesy w Polsce. Przynajmniej
    >jakas czesc.

    Niewielka, odkad zorientowano sie, ze panstwo polskie domaga sie podatku
    wedlug polskich progow podatkowych od tych, ktorzy pracowali w UK - czyli
    prawie kazdy z pracujacych tam wpada w prog 40% i musi doplacic Polsce tyle,
    zeby razem z tym, co zaplacil tam bylo 40%.
    Obejrzyj sobie emigranckie fora i poszukaj tematu. Ogolnie, duzo dramatycznego
    krzyczenia "wobec tego nie wracamy". Ze strony panstwa jest rzeczywiscie
    szczytem bezczelnosci domagac sie jakiegokolwiek podatku w takiej sytuacji -
    biorac pod uwage powod wyjazdu tych ludzi, czyli niewydolnosc polskiego
    panstwa.
    Pojawiaja sie na forach pytania o zrzeczenie sie polskiego obywatelstwa... i
    jest zabawnie, bo o ile panstwa takie jak USA czy inne normalne zalatwiaja to
    poprzez oswiadczenie woli zainteresowanego i drobna oplate, w Polsce trzeba
    przedstawic kilkanascie dokumentow, koszty siegaja sredniej pensji, a i tak
    moga odmowic, nie ma mozliwosci apelacji od decyzji. To pokazuje, ze gdy na
    swiecie obywatelstwo jest traktowane jak przywilej i jesli nie chcesz, nie
    bedziemy cie prosic - w Polsce jest ono traktowane jak niewolnictwo podatkowe.

    Wszyscy ci, ktorzy licza, ze wiekszosc kasy zarobionej za granica przez
    emigrantow wroci do kraju - myli sie. I za kilka lat okaze sie, jak bolesnie
    sie myli.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 10. Data: 2006-03-22 00:17:31
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@m...w.stopce> napisał w wiadomości

    > Ci co siedza w Londynie beda otwierac biznesy w Polsce. Przynajmniej jakas
    > czesc.

    Nie otworza, bo beda ich fiskusy scigac, beda wiec cicho siedziec i dalej w UK
    pracowac.