PracaGrupypl.praca.dyskusje › Marketing na WWW oraz o WWW, ciekawe pomysły.

  • 1. Data: 2003-09-11 13:26:33
    Temat: Marketing na WWW oraz o WWW, ciekawe pomysły.
    Od: "Semmix" <s...@N...gazeta.pl>

    Czytam ogłoszenia kategorii "dam pracę" i ze swojego obszaru tematycznego
    odpowiadam dosyć często na oferty. Na ten temat pragnę tu podzielić się
    spostrzeżeniami o takich ofertach. Są oferty oczywiście jak najbardziej
    prawdziwe i rzetelne. Ale są też oferty - nie wiem jak je nazwać ? ale można
    je nazwać na przykład "ofertami cwaniaczków".

    (I)
    Na przykład "ktoś" załapał się na duże zlecenie lub kilka zleceń na
    wykonawstwo czegoś na www, ale tego jest na przykład właśnie za dużo lub w
    ogóle "taki" nie zna się na tym. Więc co robi? daje ogłoszenie: "Zlecę
    wykonanie stron www". Łatwo bardzo poznać tego typu ogłoszenia,
    charakterystyczny szczegół to najczęściej uwaga jakaś w tekście typu "...
    chętnie widziany student ... ". Tu ciśnie mi sie do ust pytanie ? skąd takie
    przekonanie, że studenci to idioci ?. Taki "Zleceniodawca" ma przekonanie, że
    student odwali za niego robotę za pół darmo a ON weźmie kasę właściwą.

    (II)
    Na przykład ogłoszenia typu: "Zlecę wykonanie sklepu na www ....". Czasem są
    podane jakieś wstępne warunki, czasem w ogóle nie ma. Ale jest pytanie i
    najczęściej o precyzyjną ofertę o cenie i czasie wykonania. Niektórzy piszą
    na przykład, że chcą mieć pełną ewidencję towarów z panelami
    administracyjnymi i jeszcze jakieś "wodotryski", i nie biorą pod uwagę, że
    moduły ewidencji towarów (obręb gospodarki materiałowej) mogą swoją ceną
    przekraczać np. 20 tys. dolarów, - na przykład system SAP. ALE propozycja
    średnio prostego sklepu z czasem wykonania w trzy miesiące i oczywiście z
    wynagrodzeniem trzymiesięcznym wg średniej stawki jest dla takich w ogóle nie
    do pomyślenia, - więc na co liczą Ci ogłoszeniodawcy ?

    (III)
    Ostatnio zdarzył mi się szczególny przypadek. Wysłałem odpowiedź na ofertę.
    Mój dobry znajomy dzwoni do mnie, że do niego przyszła jakaś oferta na
    wykonanie stron www. Tylko, że On nie podawał jeszcze nikomu adresu mailowego
    ani adresu www. Co się okazuje, to ja w odpowiedzi na jakąś ofertę podałem
    adres www jako przykład i orientacyjna cenę ! Oczywiście "ta oferta od kogoś"
    miałą cenę oraz czas odpowiednio obniżone.

    (IV)
    Są też "takie" przedsięwzięcia na większą skalę. W tym przypadku nie należy
    bardzo ganić takiego bo postępuję raczej "fer" ale do pewnego stopnia, ale to
    proszę samemu ocenić. Mianowicie spotkałem się z ogłoszeniodawcą - oferantem
    wykonawcą stron www, który podawał chyba kilkanaście różnych domen
    ze "swoimi" pracami wykonanymi. I co sie okazuje. Wszystkie domeny były
    własnością tegoż oferanta. Łatwo to sprawdzić, - wystarczy użyć stron WHOIS.
    Tutaj o nieuczciwości raczej nie należy mówić bo "sam pomysł" jako sposób
    marketingowy jest dosyć dobry.

    (V)
    Jeżeli ktoś nie wie, to niechaj będzie zorientowany, że: średnie wynagrodznie
    w zawodzie informatyk, to kwota powyżej 4 tysięcy złotych za normalno-
    godzinowy miesiąc pracy, na ogół 4 razy po 40 godzin. (ostatnio była to kwota
    chyba 4300 zł). Na przykład w Danii za pracę przy wykonywaniu stron WWW płacą
    minimum 40 Euro za JEDNĄ GODZINĘ pracy, - oczywiście od tego trzeba zapłacić
    podatek.

    Semmix.

  • 2. Data: 2003-09-11 13:35:20
    Temat: Re: Marketing na WWW oraz o WWW, ciekawe pomysły.
    Od: "PASSA" <b...@p...poznan.pl>

    to proponuje ci przeneisc sie do danii gdyz w polce zaplaca ci co najwyzej
    25 zl za godzine a za projekt strony ww 400 pln

    Pozdrawiam

    P.S. Znam wielu tak realnie i dobrze myślących ludzi jak ty . Wszyscy sa
    bezrobotni bo czekaja na 4300 na miesiac

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-09-11 14:18:23
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Moze niekoniecznie sa to oferty rzetelne, chcociaz stwierdziles tak na
    pocztatku posta...

    Moja rada jest nie odpowiadanie na ogloszenia, ktore ysylane sa z prywatnych
    ogolnodostepnych kont. Omijaj tez oferty, gdzie nie ma adresu tego, kto
    ogloszenie nadal. Szanujaca sie firma tak nie zrobi, a jesli chce pozostac
    anonimowa, kupi skrzynke kontaktowa jako usluge w jakiejsc firmie doradztwa
    personalnego, biurze ogloszen lub jeszcze jakos sobie poradzi. Jesli jest
    inaczej, to nic z tego nie wyjdzie....

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 4. Data: 2003-09-11 14:20:43
    Od: "Wally" <p...@w...etour.pl>

> [...]
    > Łatwo to sprawdzić, - wystarczy użyć stron WHOIS.
    > Tutaj o nieuczciwości raczej nie należy mówić bo "sam pomysł" jako sposób

    Hmm, ciekawe refleksje, ale do punktu czwartego mam "ale".
    Wiekszosc takich przypadkow to zapewne webmasterzy, ktorzy maja rowniez swoj
    serwer - fizyczny badz wirtualny i oferuja klientom serwisy na swoich
    serwerach. Nie sadze, zeby bylo to cos dziwnego... tym latwiej z reszta moze
    dowiesc, ze wlasnie on jest ich autorem.
    Pozdrawiam,
    Wally.

  • 5. Data: 2003-09-11 21:06:13
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

    "Semmix" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    że
    > student odwali za niego robotę za pół darmo a ON weźmie kasę właściwą.

    Jak najbardziej prawidłowo! Znalezienie zlecenia za które ktoś chce zapłacić
    prawdziwymi pieniędzmi jest pracą o wiele trudniejszą niż realizacja tego
    zlecenia. No, ale do tego dochdzi się jak już sie ma 10 lat praktyki.

    [cut]
> [...]
    płacą
    > minimum 40 Euro za JEDNĄ GODZINĘ pracy, - oczywiście od tego trzeba

    He, he. minimum 40 euro :-) Czyli jakies 7000 euro na miesiąc, no ktoś Ci
    niezłe
    bajki naopowiadał. Jak płacą połowę tego to dobrze, no ale nie jako minimum
    tylko
    przeciętnie.

    Misiek

  • 6. Data: 2003-09-12 06:09:37
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

> [...]

    nie
    > do pomyślenia, - więc na co liczą Ci ogłoszeniodawcy ?

    Czym taka sprzedaz internetowa rozni sie od tradycyjnej, ze nie mozna do
    niej uzyc gotowego, sparametryzowanego, powielarnego programu jak w sklepie
    tradycyjnym?
    Sprobuj zaoferowac taki tradycyjny program "z czasem wykonania w trzy
    miesiące i oczywiście z
    > wynagrodzeniem trzymiesięcznym wg średniej stawki", kiedy w pierwszym
    sklepie komputerowym mozna całkiem rozbudowany kupic za 500 zł.
    Oczywiscie sa duzi klienci majacy specjalne potrzeby i gotowi za ich
    realizacje zaplacic, ale jak ktos tu juz pisal, zdobycie takiego zlecenia
    moze byc trudniejsze niz realizacja.

    Ja mam inne pytanie.
    Kazda firma ma jakies komputery, programy, kontakty z informatykami/firmami
    komputerowymi i kiedy szuka czegos to wybiera sposrod ich ofert.
    Dlaczego prawie nie ma zapytan typu kupie drukarke/program fk/zlece
    polozenie kabli a jest mnostwo typu "zlece wykonanie serwisu"
    Kto daje takie ogloszenia? Pisane fachowym jezykiem, PHP/Mysql/panel
    administracyjny to nie sa terminy jakich uzywaja potencjalni klienci, za
    wyjatkiem duzych majacych wlasne dzialy IT, ale ci duzi oglosza przetarg a
    nie drobne darmowe ogloszenie.

  • 7. Data: 2003-09-12 06:50:27
    Od: "Anonim" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PASSA" <b...@p...poznan.pl> napisał w wiadomości
    > to proponuje ci przeneisc sie do danii gdyz w polce zaplaca ci co najwyzej
    > 25 zl za godzine a za projekt strony ww 400 pln

    To wszystko prawda ale to nie znaczy że to dobrze.Rynek poprostu jest
    masakrycznie zepsuty!
    Nie chodzi tu o ceny tylko, ale tak naprawde o styl programowania www. W
    ostatnich latach można
    śmiało powiedzieć że poprawiła się szata graficzna stron, ale już wieje
    chłodem gdy zobaczymy
    jaki "silnik" jest pod maską. Czasem zazdroszcze takim grupom zawodowym jak
    prawnicy czy
    agenci nieruchomości którzy umiejętnie pilnują swojego rynku i trzymają się
    pewnych zasad
    ale dzięki temu nie muszą się martwić jak przeżyć miesiąc i jeżdżą całkie
    fajnymi samochodami a nie
    autobusami. A przecież wielu programistów www to całkiem mądrzy ludzie po
    studniach i co? Nic, ich
    praca jest nie szanowana bo przecież robienie stron to takie proste i każdy
    umie ciocia wujek i jego synek też ;)
    Jeżeli przychodzi klient z wąsami i mówi : Panie strony potrzeba 500 zl
    place gotowka! I zaraz sie full chętnych
    się znajdzie a jakby tak każdy w końcu zaczął odmawiać to moze by dotarło że
    strona to jest produkt który wymaga pracy!
    a nie coś co można tanio sobie nabyć, tworca to osoba zbierająco tylko na
    piwo.

    Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje że kiedyś zleceniodawcy zmądrzeją i
    zaczną myśleć że lepiej jest coś
    zrobić raz a dobrze i uczciwie za to zapłacić niż zrobic tanio i potem
    szukać "studenta" który to poprawi
    najlepiej za darmo w ramach zdobywania praktyki na gotowej "poważnej"
    aplikacji.

    Pozdrawiam Paweł W.

  • 8. Data: 2003-09-12 08:09:09
    Temat: Re: Marketing na WWW oraz o WWW, UZUP.
    Od: "Tomasz Kozłowski" <s...@N...gazeta.pl>

    Pragnę coś dodać: średnie wynagrodzenie 4300 to kwota, od której trzeba
    zapłacić jeszcze składki ZUS, a opłacony musi podzielić sie jeszcze z taki
    specjalnym urzędem mniej wiecejw relacji 80%/20%. To znaczy, że na
    rekę "biorący" dostaje netto około 3200 złotych. A "dający" musi ponieść
    razem koszty około 150% wartości 4300 to jest to kwota 65550 złotych.

    Chyba, że ktoś oferuje cenę za usługę i odrazu nie zamierza "się dzielić" z
    urzędami. Wtedy może mówić o kwocie konkurencyjnej np. 3000 złotych. Jest to
    wydatek dla zleceniobiorcy o połowę mniejszy, a więc może być interesujący.

    Więc proszę zwracać uwagę i zawsze dopytywać się o jakich kwotach jest mowa,
    szczególnie gdy rozmawiamy z pracodawcą.

  • 9. Data: 2003-09-12 19:10:04
    Od: "Piotr Kędziak" <k...@o...pl>

    Użytkownik "A.B." <b...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyjatkiem duzych majacych wlasne dzialy IT, ale ci duzi oglosza przetarg a

    kto ?? - czasem "sprytni" webmasterzy którzy zakupiony sklep przekazują
    komus innemu i za to dostają sporo $$$
    a czasem zwykli klienci.ale przecież jak idziesz do sklepu np po procesor
    to najpierw rozeznajesz się jakie sa najlepsze (z jakimi opcjami) to samo
    dotyczy samochodów, komputerów i wszystkiego nawet stron internetowych.

  • 10. Data: 2003-09-14 11:38:04
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

> [...]
    >
    > P.S. Znam wielu tak realnie i dobrze myślących ludzi jak ty . Wszyscy sa
    > bezrobotni bo czekaja na 4300 na miesiac

    moze prawda jest ze lepiej robic cokolwiek a moze nie, tylko ze oddawac
    swoja praca za bezcen jest... :>

    --
    Svi