PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie z pracy a wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-09-11 12:17:05
    Temat: zwolnienie z pracy a wypowiedzenie
    Od: "PASSA" <b...@p...poznan.pl>

    Mam pytanie otóż wypowiedziałem umowe pracodawcy ze skutkiem natychmiastowym
    z punktu chyba 55 B (jezeli pracodawca nie wyplaca wynagradzenia lub spoznia
    sie notorycznie) po czym po 3 dniach dostalem wypowiedzenie ze strony
    pracodawcy ze skutkiem natychmiastowym poniewaz nie pojawilem sie w pracy.
    Pracodawca na dodatek nie zapłacil mi za ostatni miesiac pracy. Ja zostałem
    pokrzywdzony bo przez swiadectwo pracy z dyscyplinarka nie przyjeli mnie do
    2 firm (i mam to udoumentowane ze ze wzgledu na swiadectwo pracy). Walczylem
    listownie z mojim bylym pracodawca i nic minely 3 miesiace i nadal nic on
    sie nie kwapi do zmiany swadectwa i do wyplaty zaleglych wynagrodzen. Czy
    ktoś się orientuje jak to wyglada jak bym chcial isc z tym do sadu i czy nie
    przekroczylem jakis ustawowych terminow???

    Z góry dziki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-09-11 18:20:32
    Temat: Re: zwolnienie z pracy a wypowiedzenie
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "PASSA" <b...@p...poznan.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > przekroczylem jakis ustawowych terminow???
    Jesli masz na kopii TWOJEGO wypowiedzenia dosatarczonego do pracodawcy
    potwierdzenie, ze je otzrymali, to ich pozniejsze wypowiedzenie
    dyscyplinarne dla ciebie jest bezprawne .Natychmiast po otrzymaniu od
    pracodawcy wypowiedzenia zamiast swiadectwa pracy powinienes interweniowac w
    PIP.
    Teraz tez nie masz innego wyjscia, jak tam sie udac z kompletem dokumentow.i
    prosic o interwencje, ponmiewaz pracodawca odmawia ci wydania swiadectwa
    pracy do twojego wypowiedzenia, tylko daje je do swojego, dyscyplinarnego,
    wystawionego po fakcie.
    Jak nie masz kopii potwierdzonej...kiepsko to widze.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 3. Data: 2003-09-11 18:49:12
    Temat: Odp: zwolnienie z pracy a wypowiedzenie
    Od: "grupa" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    nie
    > przekroczylem jakis ustawowych terminow???

    Trzeba było zażądać sprostowania świadectwa pracy w terminie określonym w
    pouczeniu do świadectwa pracy a w przypadku odmowy skierować sprawę do sądu
    pracy. Po 3 miesiącach czarno to widzę ale możesz próbować w sądzie. PIP
    niewiele może pomóc gdyż pracodawca wydał Ci świadectwo pracy a wykroczeniem
    jest jedynie nie wydanie świadectwa. Wydanie świadectwa pracy, nawet
    niewłaściwego lub z błędami, nie jest wykroczeniem.

  • 4. Data: 2003-09-11 20:45:47
    Od: "PASSA" <b...@p...poznan.pl>

    na szczesci mam kopie mojego wypowiedzenia podbita przez pracodawce

  • 5. Data: 2003-09-11 21:00:17
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > na szczesci mam kopie mojego wypowiedzenia podbita przez pracodawce

    Kolezanka pisala o sadzie pracy i ma racje.
    Ale moze, jesli zadzwoni do pracodawcy urzednik z PIP i poinformuje go, ze
    ma przegrana sprawe, a Ty dodatkowo mozesz skarzyc rowniez o odszkodowanie z
    powodu niezatrudnienia w innych miejscach z przyczyn klamliwego
    (dyscyplinarka) swiadectwa pracy, to pracodawca wybierze prostsze
    rozwiazanie i wystawi prawidlowe swiadectwo.

  • 6. Data: 2003-09-12 00:25:16
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Powinienes wniesc pozew do sadu pracy z zadaniem zaplaty odszkodowania
    rownego okresowi wypowiedzenia - art 55 par 1 (1) kp.
    Ze swiadectwem pracy bedzie problem jesli pracodawca odpowiedzial na twoje
    zadania jego sprostowania.Jesli nie odpowiedzial (lub zrobil to zwyklym
    listem lub ustnie) to termin do wniesienia powodztwa o sprostowanie
    swiadectwa pracy w zasadzie nie rozpoczal swojego biegu - art 97 par 2 (1)
    kp. Wowaczas zadanie zaplaty ww odsszkodowania polacz z zadaniem
    sprostowania swiadectwa pracy i odszkodowania z powodu wydania niewlasciwego
    swiadectwa pracy (nie wyzsze niz 6 tygodniowe wynagrodzenie)

    Dan

  • 7. Data: 2003-09-16 18:51:01
    Temat: Re: 'a propos PIP
    Od: "K.S.A.T." <k...@g...pl>

    Witam :)
    a propos PIP, dobra rada, kiedy już się di nich zgłosisz, a oni aktywnie
    zajmą się Twoją sprawą, nie pozwól im na to, aby swoją działalność
    zakończyli na upomnieniu pracodawcy i mamrotaniu o tym, że jak sie
    pracodawca nie wywiąże do ustalonego terminu to "sam sobie idź z tym do sądu
    pracy"....
    jest taki mądry portalik INFOR GP [ http://www.infor.pl/ ] i tam niedawno
    czytałem artykuł o tym, że pracownik PIP _ma_obowiązek_ doprowadzić do
    wypłacenia poszkodowanemu, stwierdzonych podczas inspekcji urzędnika PIP
    należności, włącznie z wniesiesieniem wniosku do Sądu Pracy. Skoro powinni -
    to niech się tym zajmują, bo w przypadku zaistnienia podobnej do opisanej tu
    przeze mnie sytuacji, napewno się będą chcieli wymigać.....
    Także - nie daj się!!!
    Acha... na wszelakie roszczenia masz 3 lata od mamentu ich zaistnienia, a
    proces przedawnienia zatrzymuje się w momencie złożenia pozwu do sądu.

    pozdrawiam
    K.S.A.T.

    [niech doświadczenia z mojej klęski komuś się przydadzą]