PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: Mam pomysl ale jak nie dac sie "wykolowac" › Re: Mam pomysl ale jak nie dac sie "wykolowac"
    From: "Yonnie" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Mam pomysl ale jak nie dac sie "wykolowac"
    Date: Thu, 15 Jan 2004 16:33:40 +0100

    > kiedy
    > pomysly -
    > fakcie,
    > >
    > i takie dokładnie jest moje zdanie - jeśli natomiast pracownik przyjdzie i
    > powie, że zrobił to i to i dzięki temu firma zarobiła tyle a tyle to będę
    > pamiętał o tym przy rozdzielaniu premi

    To dobrze. Jednak warto takie rzeczy ustalić wcześniej w ramach umowy
    - określone obowiązki + innowacyjne pomysły.

    Chyba nie ma nic w tym złego, że pracownik chce coś dla siebie
    w zaminan za dobry pomysł, który zwielokrotni dochody firmy.
    To jest podejście biznesowe. Oczekiwanie na premie lub dobre słowo
    od szefa to frajerstwo - najczęściej kończy sie poklepaniem po plecach.

    Całe ryzyko zasadza się jednak na tym, że najpierw trzeba pomysł ujawnić,
    po czym najczęściej szef stwierdza, że nic się nie należy, bo to obowiązek
    pracownika albo, że pomyśli o premii.

    Yonnie