PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Mam pomysl ale jak nie dac sie "wykolowac"

  • 1. Data: 2004-01-15 12:30:09
    Temat: Re: Mam pomysl ale jak nie dac sie "wykolowac"
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Praiser" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fbba5fdd.0401140721.3375e95@posting.google.com.
    ..
    > Witam wszystkich zainteresowanych :)
    >
    > Mysle ze ten temat moze przydac sie kazdemu pracownikowi i nie tylko... :)

    jestem pracodawcą i wg mnie po to płace pracownikowi, aby w pracy dawał z
    siebie wszystko, aby firma osiągała większy zysk - jeśli robi to dobrze
    wtedy płaca jest większa

    nie wiem jak jest u Ciebie w pracy ale u mnie ujawnienie takiej innowacji
    jest obowiązkiem pracownika a nie jego łaską

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-15 14:02:43
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > nie wiem jak jest u Ciebie w pracy ale u mnie ujawnienie takiej innowacji
    > jest obowiązkiem pracownika a nie jego łaską

    A jaka stawka jest za ujawnianie takich innowacji w ramach obowiązku?
    Co łaska?

    Yonnie

  • 3. Data: 2004-01-15 14:11:55
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Yonnie" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A jaka stawka jest za ujawnianie takich innowacji w ramach obowiązku?
    > Co łaska?

    widze, ze jestes jeszcze w innej epoce - gdzie czy sie stoi czy sie
    lezy.....

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-01-15 14:21:48
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > widze, ze jestes jeszcze w innej epoce - gdzie czy sie stoi czy sie
    > lezy.....

    Ja nigdy w tej epoce nie byłam - zawsze pracowałam w prywatnym sektorze
    i jestem prze 30-tką.
    A kolega widzę, że jest zwolenikiem kapitalizmu z epoki kamienia łupanego...

    Za pomysły, które są powodem założenia wątku to trzeba człowieka
    godziwie wynagrodzić, a nie opowiadać tanie bajeczki o obowiązkach
    pracownika w erze nowej gospodarki.

    Nawet za komuny za wnioski "racjonalizatorkie" można było pojechać
    na wczasy do Jugosławii...

    Yonnie

  • 5. Data: 2004-01-15 14:28:21
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > A jaka stawka jest za ujawnianie takich innowacji w ramach obowiązku?
    > Co łaska?

    ja co prawda nie jestem pracodawca, ale na miejscu takowego w sytuacji kiedy
    przyjdzie pracownik i bedzie probowal cos extra wyskrobac za swoje pomysly -
    pierwsze co bym zrobil to mu wreczyl wypowiedzenie. obowiazkiem pracownika
    jest dbanie o dobro firmy. oczywiscie gratyfikacji moze oczekiwac po fakcie,
    motywujac prosbe o podwyzke osiagnieciami.

    wojtek

  • 6. Data: 2004-01-15 14:34:27
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> napisał w
    wiadomości news:bu681q$er4$1@phone.provider.pl...
> [...]
    fakcie,
    > motywujac prosbe o podwyzke osiagnieciami.

    i takie dokładnie jest moje zdanie - jeśli natomiast pracownik przyjdzie i
    powie, że zrobił to i to i dzięki temu firma zarobiła tyle a tyle to będę
    pamiętał o tym przy rozdzielaniu premi

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-01-15 14:35:51
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    > Za pomysły, które są powodem założenia wątku to trzeba człowieka
    > godziwie wynagrodzić, a nie opowiadać tanie bajeczki o obowiązkach
    > pracownika w erze nowej gospodarki.

    to tak jakby zapłacić lekarzowi za operacje, a jak pacjent przeżyje, to
    zapłacić mu drugi raz...

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-01-15 15:33:40
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

> [...]
    > powie, że zrobił to i to i dzięki temu firma zarobiła tyle a tyle to będę

    To dobrze. Jednak warto takie rzeczy ustalić wcześniej w ramach umowy
    - określone obowiązki + innowacyjne pomysły.

    Chyba nie ma nic w tym złego, że pracownik chce coś dla siebie
    w zaminan za dobry pomysł, który zwielokrotni dochody firmy.
    To jest podejście biznesowe. Oczekiwanie na premie lub dobre słowo
    od szefa to frajerstwo - najczęściej kończy sie poklepaniem po plecach.

    Całe ryzyko zasadza się jednak na tym, że najpierw trzeba pomysł ujawnić,
    po czym najczęściej szef stwierdza, że nic się nie należy, bo to obowiązek
    pracownika albo, że pomyśli o premii.

    Yonnie

  • 9. Data: 2004-01-15 16:21:18
    Od: "gasper" <g...@p...com>

> [...]
    > To jest podejście biznesowe. Oczekiwanie na premie lub dobre słowo
    > od szefa to frajerstwo - najczęściej kończy sie poklepaniem po plecach.

    to moze pracownikom placic za samo przychodzenie do pracy - a za wykonanie
    kazdej czynnosci dodatkowo?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-01-15 16:30:46
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Yonnie" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nawet za komuny za wnioski "racjonalizatorkie" można było pojechać
    > na wczasy do Jugosławii...
    >
    > Yonnie

    Od czasu do czasu z prasy mozna sie dowiedziec o ogromnych kwotach jakie z
    tytulu racjonalizacji biora np. dyrektorzy kopaln, wiec nie trzeba siegac do
    socjalizmu, tylko czy kopalnie moga byc wzorem do nasladowania?